Pagina 2 van 2
Geplaatst: 08 mar 2006 16:10
door markv
Voor zover ik heb begrepen is het niet nodig de motor uit te bouwen. Ik heb Leo hier wel eens over gehoord en het was geen makkelijke klus, maar voor zover ik weet hoeft de motor er niet uit.
Mark
Geplaatst: 08 mar 2006 16:13
door jans
Euuuh

was maar een geintje.
Maar het is wel een k....t klus.
Geplaatst: 08 mar 2006 17:45
door linne150
Kaart Klus?

Geplaatst: 08 mar 2006 18:50
door jans
kerst klus

Geplaatst: 08 mar 2006 19:28
door markv
jans schreef:Euuuh

was maar een geintje.
Maar het is wel een k....t klus.
Oh, ok, ik dacht dat je het serieus bedoelde
Maar het is inderdaad lastig. Leo had het erover dat je wel motorsteun moest loshalen enzo, dus zeker niet ff in een uurtje gedaan...
Mark
Geplaatst: 13 mar 2006 10:59
door PEAS
Even voor de techneuten onder ons

mbt de Distributieketting
moet die nu vervangen worden bij 100000 km grens. of om de zoveel
jaar

di is mij eigelijk nog niet erg duidelijk

.
is toch een heel belangrijk onderdeel van je motor.
Alvast bedankt voor de de tip
peter v
Geplaatst: 13 mar 2006 11:58
door paul
....mbt de Distributieketting
moet die nu vervangen worden bij 100000 km grens. of om de zoveel
jaar....
Hier geld... wat het eerst komt.
Dus als je bv. 80.000 km in vier jaar rijdt, moet je het dus na 4 jaar
laten doen.
Als je bv. 120.000 km in 4 jaar rijdt moet je het dus
eerder laten doen,
nml. als je de 100.000 km hebt bereikt.
NB: Ik weet niet zeker of deze getallen voor de Speedster gelden
(bij mij Astra 1.8 16V was het bv. 60.000 km of 4 jaar)
Groeten
Paul.
Geplaatst: 13 mar 2006 12:09
door speedster
Een ketting hoef je niet te vervangen om de zoveel kilometers. Alleen als hij begin te rammellen. Een riem wel om de zoveel kilometer en dat is verschillend. Bij de een 60000 en bij de andere 120000 kilomters. Beter te vroeg dan te laat.
