BMC-Air Filter Waaooooob

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Pascal »

Marcel, is mooi geworden :lol: .

En het geluid, is het anders of maakt het niet veel uit.

Gr. Pascal
marcel85
Mega lid

Bericht door marcel85 »

filmpje komt misschien later nog..

geluid is stationair iets doffer , alleen het sissende aanzuiggeluid is harder bij gasgeven..

tijdens het rijden is hij echt een stuk luider tussen 3 en 4000 toeren !

dit komt alleen door de rvs buis want de k&n had ik al :D

plus dat de buis er mooier uitziet ..

kosten rvsbuis plus de 38 graden knik en de gelaste aansluitingen , plus de samco 90 graden verbinding em de carteronluchtingsfilter : € 140 ,- (excl. k&n filter) jaajaa das mooiere en andere koek als de flowtech voor 320,- :P

het gewicht van de buis zal 1 kilo zijn ofzo, dus vast een paar grammen zwaarder als pvc of wat dan ook , maar het oog wou ik wat...

de bevestiging is op één foto goed te zien.. dit is dmv een dik rvsplaatje vastgezet aan de dikke schroef , net achter het koelvloeistof reservoir..

ooow niet te vergeten is , dat ik hem niet tegen het rooster van de zijkant van de auto heb laten komen ivm extreme regenval..
hij zit er ongeveer 10 cm vandaan.. dus genoeg koude lucht, maar net niet zo , dat hij evt water kan opnemen
Pascal

Bericht door Pascal »

Marcel ik zal het overwegen, ik heb hier een aluminium buis van 77mm + een 45 en 90 graden siliconen verbindings stukken liggen.

Enkel zal ik 2 verloop ringen moeten draaien omdat het luchtfilter en de gasklep een 70mm diameter hebben. maar dat komt wel goed.

Gr. Pascal
marcel85
Mega lid

Bericht door marcel85 »

Pascal schreef:Marcel ik zal het overwegen, ik heb hier een aluminium buis van 77mm + een 45 en 90 graden siliconen verbindings stukken liggen. E

Enkel zal ik 2 verloop ringen moeten draaien omdat het luchtfilter en de gasklep een 70mm diameter hebben. maar dat komt wel goed.

Gr. Pascal
76 mm had ik ook liggen in gepolijst aluminium , maar je moet ook dat buisje erop laten lassen en aluminium lassen is wat lastiger..
aan de andere kant is het wel super licht..
die verbindingsstukken 90 graden verloop 76 naar 70 zijn er vast wel, maar ik kon ze nergens vinden :lol:

hier nog een foto waar de oplossing voor de carterontluchting zit..
(wat zijn die koelwaterreservoirtjes toch vieze dingen hé)
Afbeelding

Afbeelding

ps , schiet me tebinnen dat ik ook nog ergens een 76 mm 45 graden aluminium buis heb... misschien kun je er wat mee.. zal eens kijken
Pascal

Bericht door Pascal »

Marcel ik heb al een 45 & 90 graden verbindings stuk. toch bedankt

Gr. Pascal
speedyfan
Actief lid

Bericht door speedyfan »

@ marcel85

ik zie dat je inmiddels toch al behoorlijk wat modificaties aan mijn ex-speedy hebt doorgevoerd! kon je het weer niet laten :lol:

ziet er niet slecht uit met die blauwe Samco slangen + "bling bling" aanzuigbuis :thumbup: (nu nog een filmpje mét geluid posten)
ex-speedyrijder
Ride-aholic
Actief lid

Bericht door Ride-aholic »

Hi,

@Marcel85: ziet er echt mooi uit!! Koelreservoir vervangen door een alu-exemplaar, dat maakt het af. En dan nog een alternatief vinden voor die 'prachtige' gele dop om olie bij te vullen......

Greetingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
marcel85
Mega lid

Bericht door marcel85 »

speedyfan schreef:@ marcel85

ik zie dat je inmiddels toch al behoorlijk wat modificaties aan mijn ex-speedy hebt doorgevoerd! kon je het weer niet laten :lol:

ziet er niet slecht uit met die blauwe Samco slangen + "bling bling" aanzuigbuis :thumbup: (nu nog een filmpje mét geluid posten)

heey hallo!! leuk je weer te spreken :D

heb idd nog wat plannen voor de speedster :wink:

heb je al een andere auto weergekocht?

gr marcel

@Ride-aholic , mooi he die gele dop.. ben er ook helemaal weg van :lol:
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

*SCHOP*

Die BMC airbox... dat is deze neem ik aan:

http://www.moto-concept.de/de/autos/ope ... m_id=15338

Maar welke maat is het nou precies en welke maat samco koppelstukken heb je er nou voor nodig? :)

Hier zie je een hoop van die BMC airboxen:

http://www.mccsport.nl/catalog/index.ph ... =53_54_122

Is het de "CDA Airbox 85-150 universeel 85mm "?
En moet je dan dus een buis maken van 85mm met samco 45 en 90 graden koppelstukken van 85mm? Ik denk eerder 80mm...

Ik kan ook nog even nergens vinden wat voor soort luchtfilter daar nu in zit, ALS er al 1 in zit? :shock: Lijkt mij wel... Is het een soort van K&N achtig filter? Of een foam filter of een RVS filter ofzo?

Wie kan mij helpen? Mark en Pascal? :wink:
Afbeelding
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Maik,

ik heb de BMC CDA70-150. Ik heb samco slangen van 70mm gebruikt, een van 90 graden en en van 45 graden. Daartussen een 70mm pijp.

70mm past mooi op de 58mm throttlebody. Wil je een aansluiting maken op een 68mm throttlebody, dan zul je groter moeten gaan. Maat weet ik nog niet, heb de throttlebody nog niet binnen :P

En ja, er zit een luchtfilter in, ander heeft het niet zoveel nu he? :). Het is een katoen filter in een conus vorm. Ik gebruik een K&N filter cleaner set om het zaakje schoon te maken.

Overigens wordt de oppervlakte van dit filter veel beter gebruikt dan het standaard filter en is de oppervlakte minimaal even groot.

Mark
C30-94@0.55bar
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Thanks Mark,

En tja, ik dacht dat het misschien een universele behuizing was waar je nog een apart filter in moest stoppen :oops:
Maar het is de 70mm dus... thanks!
Afbeelding
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Nee, het is echt een compleet filter. Beetje jammer dat het carbon is, daardoor is het weer duurder. Maar het is het grootste filter wat ik kon vinden op dat moment, dusja, dan maar carbon :)

Mark
C30-94@0.55bar
Plaats reactie