Pagina 2 van 5

Geplaatst: 24 apr 2006 15:26
door stef666
Het CEL lampje is wel uit te krijgen, Je kan met een "tussenbus" je 2e lambda uit de uitlaatgassen stroom halen.
Of je kan er een weerstand tussen (laten) solderen.

Lambda sondes

Geplaatst: 24 apr 2006 18:57
door Pipo
stef666 schreef:
Of je kan er een weerstand tussen (laten) solderen.
Dat werkt niet bij onze Speedsters. Die maken gebruik van Zirconium oxide sondes. Bovenvermelde oplossing werkt enkel bij Titania sondes.

Geplaatst: 16 mei 2006 14:59
door marcel85
is het nodig om de 2 pakkingen nieuw erbij te hebben , want ze zouden wel eens stuk kunnen gaan lijkt me??

of valt dit wel mee?

Geplaatst: 16 mei 2006 15:20
door speedster
marcel85 schreef:is het nodig om de 2 pakkingen nieuw erbij te hebben , want ze zouden wel eens stuk kunnen gaan lijkt me??

of valt dit wel mee?
Je kan ze gewoon opnieuw gebruiken. Nieuw zal niet overdreven duur zijn.

Geplaatst: 16 mei 2006 15:30
door marcel85
speedster schreef:
marcel85 schreef:is het nodig om de 2 pakkingen nieuw erbij te hebben , want ze zouden wel eens stuk kunnen gaan lijkt me??

of valt dit wel mee?
Je kan ze gewoon opnieuw gebruiken. Nieuw zal niet overdreven duur zijn.
thnx , maar over het algemeen gaan ze dus niet stuk bij loshalen???

ik weet nml niet van welk materiaal ze gemaakt zijn..

en een maat van me heeft een garage, en hij waarschuwde me ervoor dat sommige direct stuk gaan met het loshalen ervan..

Geplaatst: 14 jan 2009 13:44
door 12Esc
laat ik dit onderwerp nog eens naar boven halen. Ik wil wel weer iets aan de Speedster verbeteren en zat te denken aan verwijderen van de cat (ik zag tot mijn verbazing dat ik pas in 2010 voor het eerste apk keurig nodig heb).
Stevenflappy heeft dit ook gedaan, hoe? Zijn er ergens pijpen te koop die precat en kat vervangen?
(precat is er al uit, maar die zit volgens mij aan de cat vast).

GR.
Maurice.

Geplaatst: 14 jan 2009 16:10
door Co'tje
Er zijn catvervangers voor verschillende uitlaatsystemen.
Welke demper had je er nu onder zitten?
Die hebben vast ook een catvervanger.

Geplaatst: 14 jan 2009 17:22
door 12Esc
janspeed.

Geplaatst: 14 jan 2009 17:32
door 12Esc
deze zou wellicht passen:
http://www.elise-shop.com/index.php?mai ... cts_id=566

Maar best duur. Voor de turbo zie ik decat pipes voor minder dan 100 euro..

Geplaatst: 14 jan 2009 17:41
door Co'tje
Bij een turbo is het wellicht alleen de cat, dus een klein stukje buis. Is ook het geval bij het 2bular systeem.

Bij de 2.2 ctvervangers zit het flexibele deel er ook bij. Dat is het arbeidsintensieve deel om te fabriceren. Staat er niet op ebay.de of co.uk?

Geplaatst: 15 jan 2009 8:31
door Exmantaa
Zie z22se.co.uk forum.

Daar loopt op dit moment een group buy bij Piper voor een 4-1 spruitstuk (300,-pond) met een 2,5" downpipe + sportcat (280,-)

(Spruitstuk is wel aan de korte kant en lijkt me meer geschikt voor SC gebruik.)

Geplaatst: 15 jan 2009 9:20
door Dominique
Exmantaa schreef:Zie z22se.co.uk forum.

Daar loopt op dit moment een group buy bij Piper voor een 4-1 spruitstuk (300,-pond) met een 2,5" downpipe + sportcat (280,-)

(Spruitstuk is wel aan de korte kant en lijkt me meer geschikt voor SC gebruik.)
Zolang er nog geen 4-2-1 te koop is waar je niet je koffer/weekendtas ruimte voor hoeft te verbouwen, is dit een goede oplossing om van dat zware stuk gietstaal wat het standaard spruitsuk is af te geraken.

Geplaatst: 15 jan 2009 9:41
door 12Esc
interessant. Heeft iemand hier er eentje besteld? Al binnen?

Geplaatst: 15 jan 2009 13:41
door Exmantaa
Wordt als het goed is deze week opgestuurd, dus... :D

Eerlijk gezegd zijn de spruitstukken van bv. 2bular meer ontwikkeld (en niet vergelijkbaar qua kwaliteit), maar voor SC gebruik schijnt een korte 4-1 te voldoen. Als de uitlaatgassen maar snel genoeg afgevoerd worden. (En het standaard hitteschild past hier ook nog op, ook niet geheel onbelangrijk bij een SC speedster.)

Voor een getunede 2,2 NA zou ik zelf voor een langer 4-2-1 spruitstuk kiezen...

Geplaatst: 15 jan 2009 19:11
door 12Esc
welke diameter zou voor een 2.2 (zonder compressor) het beste geschikt zijn? 2.25 of 2.5"
En die EGR doorvoer, moet ik daar wat mee? Ik heb de EGR klep losgekoppeld en de opening afgesloten. Maar dat is niet deze opening, toch?

En als ik dan toch bezig ben met vragen stellen: weet jij wat de verzendkosten zijn?

thx