Pagina 2 van 2
Geplaatst: 28 apr 2006 7:59
door markv
Pascal schreef:Na hoeveel km`s hebben jullie dit probleem gekregen, het aantal km is natuurlijk niet de enige reden van het stuk gaan.
Stationair draaien kan ook de nodige warmte creëren waardoor dit probleem naar voren komt.
Ik gok dat het meer de staat van de radiator is op het moment dat ie gemonteerd is in combinatie met trillingen. Temperatuur zal denk ik minder een issue zijn. Doordat de radiator plat ligt is de belasting natuurlijk anders dan op een staande radiator.
Ik weet niet meer precies wat mijn km stand was, maar zal wel iets van 40 of 45000 km zijn geweest toen die van mij kapot ging.
Mark
Geplaatst: 28 apr 2006 8:57
door Pascal
Het is inderdaad een een samenspel van verschillende factoren.
Maar eigenlijk spreek het voor zich, als je kunstoffen gaat combineren met metalen, en dit ook nog eens een keer gaat verwarmen en koelen. zal je in je ontwikkelings proces goed moeten kijken welke kunstoffen hier voor geschikt zijn uitzettings coëfficiënt. in de kunstof industrie (waar ik zelf in werk) worden nog heel veel nieuwe produkten ontwikkeld met steed mooiere eigeschappen.
De reden dat een ze op deze manier een radiator samen stellen, is natuurlijk dat het zelfde radiator in meerdere modellen is te gebruiken. maar blijkbaar niet de beste oplossing. voor ons toch niet voor de handel wel.
Gr. Pascal
Geplaatst: 28 apr 2006 10:31
door marcel85
misschien het plastic vaak inspuiten met siliconen spray?
Geplaatst: 28 apr 2006 12:13
door stevenflappy
@mark,wat kost dat, zo'n nieuwe?
Geplaatst: 28 apr 2006 12:20
door markv
Geplaatst: 28 apr 2006 12:43
door marcel85
omgerekend ongeveer 550 euro dus
laat die grappemakers bij opel er maar één inzetten, als er één stuk gaat bij de speedster

Geplaatst: 28 apr 2006 13:01
door Arno
Da's wel de grotere 'race' versie.
Een kopie van de normale, maar dan met alu is deze:
http://www.eliseparts.com/shop/index.ph ... cts_id=591
Prijstechnisch ietsje aardiger en geen modificaties nodig om te passen.
Bye, Arno.