omruil Speedster

Algemene zaken omtrent onze auto.
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

omruil Speedster

Bericht door Pipo »

Ok, bedankt voor jullie input allemaal :) Dit weekeinde moet ik beslissen, dus heb ik nog even bedenktijd. Jullie contra-argumenten zijn duidelijk. Eén pro zien jullie wel over het hoofd. Ik zou dan rijden met een wagen van inschrijving 2006, en niet 2005! Wat in geval van wederverkoop toch een voordeel is.
(Ok ok, ik weet ook wel dat vele Speedster 1 tot 2 jaar in stock hebben gestaan alvorens ze verkocht werden :o )

En voor ik iedereen weer op mijn kap krijg :twisted: Nee, ik koop geen wagen met het voornemen hem weer van de hand te doen. :wink: Maar je weet nooit wat de toekomst brengt.
A thing of beauty is a joy forever!
Maik
Groot Speedster Commandeur

Re: omruil Speedster

Bericht door Maik »

Pipo schreef:....Eén pro zien jullie wel over het hoofd. Ik zou dan rijden met een wagen van inschrijving 2006, en niet 2005! Wat in geval van wederverkoop toch een voordeel is.
Stel dat je de speedster over 10 jaar verkoopt, denk je dan echt dat je er 2000euro meer voor vangt dan een speedster van 1 jaar ouder? Ik denk het niet...
Afbeelding
Pipo

omruil Speedster

Bericht door Pipo »

QUOTE > Stel dat je de speedster over 10 jaar verkoopt, denk je dan echt dat je er 2000euro meer voor vangt dan een speedster van 1 jaar ouder? <ENDQUOTE

Ik denk dat je '1 jaar jonger' bedoeld :)
Maar om op je vraag te antwoorden. Nee, in 2016 gaat een 1 jaar jongere Speedster je geen 2000€ extra opleveren. Bij wagens van die ouderdom zal de km-stand en de staat van de wagen veel meer doorwegen.
Bij jonge occasies daarentegen ... Het is een psychologisch ding. Kopers denken in hun onderbewustzijn bij een wagen van februari 2005 of oktober 2005: " oh, die wagen is van 2005 ". De meesten houden er geen rekening mee dat de eerste wagen al een vol seizoen langer op de baan is geweest.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik ging er even van uit dat je gewoon die nieuwe gaat kopen, dus ging ik het vergelijken met je "oudje" :wink:

Over 1 tot 5 jaar zal het je inderdaad een voordeel geven als je hem zou verkopen, maar daarna is het inderdaad precies wat jij zegt.
MAAR JE GAAT JE SPEEDY TOCH NIET BINNEN 5 JAAR VERKOPEN ZEKER??!?!?!?!?!?!?!? :evil: :wink:
Afbeelding
Pipo

omruil speedster

Bericht door Pipo »

Hmmmm :? Ik wordt ook al een dagje ouder, weet je. (bevende stem) Binnen 5 jaar ben ik misschien zo krakkemikkig dat ik niet meer achter het stuur geraak. :oops: :)
Of ik win het grote lot, en ruil hem in voor een Dodge Viper :P Sinds ik die motor heb horen grommen, ben ik verliefd gevallen op het geluid 8)
Maar genoeg gel*ld over mij. Tijd brengt raad. Wil je weten hoe het afloopt, kijk dan naar de volgende aflevering in het nieuwe seizoen ... :wink:
Saluté.
Plaats reactie