omruil Speedster

Algemene zaken omtrent onze auto.
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

omruil Speedster

Bericht door Pipo »

Geef eens even jullie gedacht over het volgende scenario, wil je?

Ik weet een nieuwe Turbo te koop staan. Tegelijkertijd heb ik reeds een koper voor de mijne. Ik moet wel heel snel beslissen.
Voordeel: Met maar ca 2000 € op te leggen heb ik weer een splinternieuwe wagen. (alhoewel de mijne met zijn enkele maanden ook niet echt oud te noemen is :wink: )
Nadelen: Ik moet de inrijperiode weer helemaal opnieuw aanvangen. En het is dezelfde kleur, dus veel vernieuwing is er niet.

Zouden jullie het doen of niet?
A thing of beauty is a joy forever!
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Pascal »

Gewoon je huidige speedster behouden en die 2000 euro gebruiken om hem te verbeteren. Nu weet je wat je hebt, je weet niet wat je krijgt.

Gr. Pascal
Zoefke
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Zoefke »

Ik veronderstel dat je ook aan de inschrijvingstaks gedacht hebt?
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

En is het productienummer ook recenter? Ik zou voor € 2.000,- een setje Nitrons monteren, heb je veel meer plezier van.
Lotus Elise S2
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik sluit mij aan bij de rest.
Je hebt volgens mij al behoorlijk wat een je huidige speedster geklust om hem te perfectioneren?
Wie weet krijg je een "rammelbak/maandagmorgenexemplaar" ervoor terug. En dat voor een paar maanden winst? Niet aan beginnen Yvo! :wink:
Afbeelding
Pipo

omruil Speedster

Bericht door Pipo »

@ Zoefke: de inschrijvingstaks heb ik al in rekening genomen.
@ Hendrik-Jan: het productienummer is iets recenter, maar het scheelt niet veel.
@ Maik: Er staan maar 15km op de teller, dus veel nieuwer kan niet.
Natuurlijk ga ik er direkt terug aan beginnen 'perfectioneren' :wink: , maar dat maakt voor mij deel van het plezier uit. Ik ben perfectionist en ik sleutel graag 8)
De koper ziet af van de hardtop, dus behoudt ik. Mijn originele voorwielen en originele einddemper heb ik nog niet verkocht, dus die kan ik ook overzetten voor de verkoop.
Punt is dat nieuwe turbo's met blanco teller heel zeldzaam beginnen worden, dus het is waarschijnlijk nu of nooit.

Zou het Marcel-virus dan toch besmettelijk zijn? :twisted:
Laatst gewijzigd door Pipo op 02 mei 2006 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Robin
Actief lid

Bericht door Robin »

Dit is natuurlijk een moeilijke keuze pipo, maar ben je niet beter af met de wagen wat je al kent en al aanpassingen aan verricht hebt. Maar ja nieuw is natuurlijk nieuw, ik weet nog een splinternieuwe speedster staan bij een opel dealer in limburg het is wel een zwartkleurige ook met maar 15 km op de teller. Ik wil je natuurlijk niet nog meer laten twijfelen :)
Maik

Bericht door Maik »

Hoe oud is je huidige speedster en hoeveel km's staan daar al op de klok dan? Dat geeft dan een beter beeld...

Maar zo te horen is ons advies tevergeefs, jij hebt allang je beslissing genomen zo te horen! :wink:
Afbeelding
Pipo

omruil Speedster

Bericht door Pipo »

Hmmmm, zwart ...; :( Nee dank je. Ik ben wel een poetser, maar zwart is een beetje teveel van het goede. Alhoewel dat blauw metalic ook al niet veel beter is :x
Maik

Bericht door Maik »

Hey Yvo, niet mijn vragen vergeten he :wink: (tegelijk gepost, toeval :) )
Afbeelding
Pipo

Bericht door Pipo »

Maik schreef:Hoe oud is je huidige speedster en hoeveel km's staan daar al op de klok dan? Dat geeft dan een beter beeld...

Maar zo te horen is ons advies tevergeefs, jij hebt allang je beslissing genomen zo te horen! :wink:
:P :P :P
Nou, hij is ingeschreven eind oktober 2005, en ik heb nu ca 2500km op de teller staan. (er stonden er 30 op toen ik hem kocht)

Beslissing al genomen... Nou - nog niet echt. Ik twijfel nog. Maar de koper (een vriend) zet er wel druk achter :) Deze maand verhuist hij naar Frankrijk, en hij wil de deal ervoor nog afsluiten. Hij kent totaal niets van autotechniek. Daarom wil hij absoluut de mijne kopen daar hij weet hoe maniakaal ik er voor zorg. Als de koop zou doorgaan zou ik samen met hem naar Frankrijk oprijden. Want hij ziet het niet zitten om met een voor hem onbekende wagen al direkt alleen zo een rit te maken. We zouden dan op 'het gemakje' langs de 'Nationales' rijden. (teveel autobaan is niet zo goed voor het inrijden) :) Voor hem ideaal om de auto te leren kennen, en voor mij een mooie start van de inrijperiode. 8)
Laatst gewijzigd door Pipo op 02 mei 2006 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Maik

Bericht door Maik »

Tsja, volg je hart he....
Mijn hart zou zeggen: steek die 2000euro in een mooi onderstel en je weet pas echt wat een speedster voor auto is... Maar ik weet niet of jij dat belangrijk vind of dat je die 2000euro daar al voor opzij hebt gelegd (voor op de nieuwe speedster dan). Best of both worlds! :wink:
Afbeelding
Dominique

Bericht door Dominique »

Pipo, 2,5 k op de teller is ook nog nieuw..... dan ben je toch net voorbij de inrij-periode?!
Tenzij je het sleutelen zo leuk vind dat je daar 2000,- voor over hebt, zou ik het NIET doen. :wink:

ByTheWay, voor dat bedrag kan je ook aan nitrons of aan nieuwe wielen sleutelen. Van upgraden krijg je een warmer gevoel als van herhalen!!
Pascal

Bericht door Pascal »

Yvo mijn mening weet je :wink: .

Gr. Pascal
Dirk666
Lid

Bericht door Dirk666 »

Persoonlijk zou ik een ruil niet overwegen vaanuitgaande dat je huidige speedster helemaal tip top is.
Elke nieuwe speedster mankeert vanaf fabriek van alles en pas na ettelijke bezoeken aan de dealer is die helemaal in orde.
Lekker blijven rijden in je huidige auto als die naar je zin is lijkt mij de beste oplossing.
Plaats reactie