Pagina 2 van 19
Geplaatst: 13 jun 2006 16:27
door Dominique
Maarten schreef:Of hele sets, 2 speciaal voor de speedster / elise:
http://hispec.de/opel.htm
Zeer mooi systeem, maar niet goedkoop helaas
Maarten
Ik heb laatst een horror verhaal over die HiSpec klauwen gelezen. Als ik t terug vind zal ik het meteen posten!
Ging over onmogelijk lange levertijden, ondanks dat er keer op keer anders beloofd werd. Hilarisch om te lezen.
Er is nog een ander artikel over deze remtangen. Daarin werd de vervorming van de tang tijdens flink remmen vergeleken met de klauwen van gevestigde namen als Brembo en AP. redelijk schrikbarend! Ook hiervoor moet ik terug op zoek.
Maar ze zijn wel erg mooi!!!!
Geplaatst: 13 jun 2006 16:33
door Dominique
Geplaatst: 13 jun 2006 17:12
door SteV6
AUW
Tegen zulke "reklame" kan geen sponsorbudget op ...
SteV6
Geplaatst: 14 jun 2006 0:00
door stevenflappy
Doen we die niet!!

Geplaatst: 14 jun 2006 10:45
door Maarten
oei, na zo'n verhaal lijt het mij ook het beste om die maar te vergeten, al zullen zij ook in de afgelopen jaren een en ander verbeterd hebben.
De setup ziet er goed uit (optisch) en de prijs is aantrekkelijk en het spul is super licht.
Dan toch maar weer naar de AP-racing set blijven kijken of de kleine update naar de schijven van project opel (alleen voor).
Maarten
Geplaatst: 14 jun 2006 11:32
door Maik
Flap, waar blijven die prijzen?
Dom, wanneer ga je die Camskill schijven kopen en wanneer mag ik daar dan mee een rondje over de Nordschleife?

Geplaatst: 14 jun 2006 14:17
door stevenflappy
Die schijven werden erg duur! Doe ik geen eens een uitspraak over

Geplaatst: 14 jun 2006 14:22
door Maik
Als zelfs jij het veel te gek vindt worden..................

Geplaatst: 16 jun 2006 9:32
door Gerard
Even een vraagje over de remmen. Niet een upgrade maar toch.
Speedy kreeg van de week een beurtje en bleek dat de remblokken achter aan vervanging toe zijn.
Ik heb SBS pro track blokken besteld. Kunnen er mooi ingezet worden als de nieuwe wielen er zijn.
Maar na ons uitstapje op Zandvoort remde ik voor ijzer op ijzer en zijn er omdat die op voorraad waren orginele blokken ingezet (jezus wat zijn die duur).
Mijn vraag is ga ik dat straks merken met verschillende remblokken?
Geplaatst: 16 jun 2006 11:44
door Maik
Hmmm, lijkt mij niet zo slim om te doen Gerard.
Je rembalans gaat dan meer naar achter, wat betekent dat hij daar o.a. eerder gaat blokkeren. De ABS vangt dat op, maar het maakt je remweg daardoor dan wel weer langer.
Wat misschien nog linker is dat als je gaat remmen in de bocht dat je achterkant opeens jou voorbij wilt steken

.
Andersom is minder tricky, dus dat de rembalans naar voren gaat...
Ik zou er rondom SBS blokken opzetten, die originele weer in het doosje doen en hier en op marktplaats te koop zetten (als er dan nog wat van over is....).
Geplaatst: 16 jun 2006 13:41
door Gerard
Mjahhh zoiets dacht ik al.
Bedankt Maik.
Geplaatst: 08 jul 2006 23:00
door stevenflappy
Heeft iemand voor mij foto's van die volgens mij Duitse grijze speedster die die ventilatie openingen heeft naast de mistlampen, alles is welkom. Binnen in de wielkast, voorkant, tekeningen, enz

Geplaatst: 09 jul 2006 8:23
door speedster
Steven, kijk eens op deze site of er iets bij sta.
http://speedster.uni.cc/
Geplaatst: 09 jul 2006 9:44
door SteV6
Hi Steven,
Dit is de mooiste oplossing die ik tot nu toe gezien heb:
En de bijbehorende tekst:
ultra schreef:
Eine Praktikable Lösung der gesamtem Temperaturproblematik sieht so aus:
Zur Übersicht:
Zusammenfassung der Temperaturen:
Grenzwerte Bauteile:
Temperaturfestigkeit straßenzugelassener Beläge: ca. 250°C
Temperaturfestigkeit Rennbeläge: 350 °C und höher
Temperaturfestigkeit Bremssattelmanschetten (Serie): 200 °C für 1 h, oder 240°C einmalig (Angabe AP)
Siedepunkt Bremsflüssigkeit Serie: angegeben 270°C gemessen ca. 200 - 245°C (jeweils Naßsiedepunkt)
Reale Temperaturen (ohne Bremkühlung) z.B. großer Kurs Hockenheim (kleiner ist noch heßer, Profibremsverhalten unberücksichtigt)
Bremsscheibe Serie oder Zimmermann: 350°C und höher (blau angelaufen)
Satteltemperatur: 250°C und höher (nicht jedesmal aber widerholt bei verschiedenen Fahrern aufgetreten)
Bremsflüssigkeit: 250 °C (siedet!, nicht jedesmal...)
Lösung: Bremsbelüftung mit großen Lufteinlässen (siehe unten)
Gemessene Temperaturen großer Kurs Hockenheim so gebremst, dass maximale Temperaturen entstehen (alles Vorderachse, Aussentemperaturen ca. 12°C) mit Seriensattel, Zimmermannscheiben und 8x17 Felgen (Rial Nogaro), Fahrwerk Öhlins:
Bremsbelag (entspricht Bremsscheibe): max 240°C
Bremssattel: max. 85°C (beides gemessen mit Temperatursensoren und digitaler Anzeige im Fahrzeuginneren)
Die Temperatur der Bremsflüssigkeit wird sich im Bereich der Satteltemperatur bewegen.
Die Lüftungsöffnung ist bis in das Radhaus durchgeführt. Im Bereich der Querlenker/Bremsscheibe ist keine Kanalisierung der Luft installiert. Die ins Radhaus gedrückte Luft reicht aus, die oben gennannten Temperaturen zu erzielen. Die Öffnungen lassen sich verschließen (ohne Raddemontage nur mit 1 x Flügelschraube), die aerodynamischen Eigenschaften sind unverändert (nach eigenem ermessen und nach TÜV Aussage), der Luftstrom ist so geführt, dass er am Rad innen vorbeiführt (bei Nässe gelangt so kein Wasser auf den Reifen) und das ganze ist eingetragen.
Sollte jemand an einer ähnlichen Lösung interressiert sein, gebe ich gerne zusätzliche Info, denn der Teufel steckt im Detail, so wird z.B. der Innenkotflügel bei hohen Geschwindigkeiten auf das sich drehende Rad gedrückt. Auch ist das Auto (zumindest der Turbo) rechts und links nicht identisch.
Grüsse Lars
Het hele remmen koelings draadje van inmiddels 7 bladzijden.
Geplaatst: 09 jul 2006 10:00
door speedster
Is inderdaad heel mooi gedaan maar wel heel veel werk zeg. Steven heb natuurlijk wel een body waar hij eerst kan gaan proberen of het lukt. Steven doe je gelijk een andere gril erin van bijvoorbeeld Steinmetz. Ik vind dat een hele mooie gril.