Mogelijke aankoop speedster en vragen.

Algemene zaken omtrent onze auto.
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Maarten »

Van harte !

En veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken :D

Maarten
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Pipo »

Maarten schreef:Van harte !

En veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken :D

Maarten
Gelukgewenst :!: Je hebt de beste kleur gekozen :D
A thing of beauty is a joy forever!
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Gefeliciteerd! :thumbup:

Nu ben je echt volwaardig lid!! :wink:

Nitron onderstelletje eronder en knallen maar :wink: :wink:
Afbeelding
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Gerard »

He leuk man welkom. Hoop dat je er veel plezier aan zult hebben.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Robin
Actief lid

Bericht door Robin »

Proficiat RCduck met je aankoop, ik heb mijn speedster turbo zelf nog niet zo heel lang geleden nieuw gekocht en met te zoeken achter een speedster in België ben ik jouwe ook eens tegengekomen in Sint lievens houtem of hoe het ook heet :wink:. Ik was op zoek naar een turbo maar voor wie zoals jij een 2.2 zocht heb je een zeer goede keuze gemaakt omdat hij er gewoon goed uitziet (zoals alle speedsters trouwens :) ) en voor een juiste prijs en nog met opelgarantie...in ieder geval veel rijplezier :thumbsup:
Ride-aholic
Actief lid

Bericht door Ride-aholic »

Hi,

welcome to the happy few. Er zijn er maar weinig, dus wees er zuinig op, en geniet van iedere kilometer!

Greetingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
RCduck7
Actief lid

Bericht door RCduck7 »

Robin schreef:Proficiat RCduck met je aankoop, ik heb mijn speedster turbo zelf nog niet zo heel lang geleden nieuw gekocht en met te zoeken achter een speedster in België ben ik jouwe ook eens tegengekomen in Sint lievens houtem of hoe het ook heet :wink:. Ik was op zoek naar een turbo maar voor wie zoals jij een 2.2 zocht heb je een zeer goede keuze gemaakt omdat hij er gewoon goed uitziet (zoals alle speedsters trouwens :) ) en voor een juiste prijs en nog met opelgarantie...in ieder geval veel rijplezier :thumbsup:
In de opel garage van Zottegem eigenlijk,net naast Sint Lievens Houtem.
Ja,het was eigenlijk wel een 2.2 die ik wilde hebben omdat hij toch bijna dagelijks gebruikt wordt, kheb het ook meer voor een NA motor eigenlijk, en in aankoop is een turbo nogal duur. :wink:
Laatst gewijzigd door RCduck7 op 30 jun 2006 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
RCduck7
Actief lid

Bericht door RCduck7 »

Ride-aholic schreef:Hi,

welcome to the happy few. Er zijn er maar weinig, dus wees er zuinig op, en geniet van iedere kilometer!

Greetingz, Peter
Hij zal bijna dagelijks gebruikt worden voor woon-werkverkeer maar ik zal hem zeker koesteren en zorg voor dragen. :wink:
RCduck7
Actief lid

Bericht door RCduck7 »

Maik schreef:
RCduck7 schreef: Kvraag me wel af of op een velg bedoeld voor 225 band het wel niet een beetje gevaarlijk wordt er maar een 205 op te steken na wat stevig bochtenwerk (kwestie dat de band op de velg blijft).
Is geen probleem, zo extreem is dat verschil is dat niet. Er rijden al tientallen speedsters rond met deze "set-up".
RCduck7 schreef: Misschien kan ik op de standaard 5.5" velg een 185 steken in plaats van een 175?
Een hogere maat dan 185 zou denk ik niet verstandig zijn want dan zouden de voorste banden wel eens bol komen te staan en geen grip meer hebben.
Een 185 band in 17inch is niet te krijgen, jammer maar waar (tenzij er sinds kort een band is uitgekomen in die maat, maar lijkt mij niet).
Er is heel veel over geschreven en gedacht, die voorbanden, maar er zijn maar 2 oplossingen: achtervelgen op de voor-as, of nieuwe bredere velgen zodat je helemaal vrij bent in welke maat band je zou willen. Aanbevolen maat voorband is 195 of 205.
Hey,
Mss wat late post maar ik zou graag nog eens terugkomen om het nog eens over banden te hebben, kzit met nogal wat vraagjes.

Het zit zo...
Ik zou het liefst velg 16" met bandmaat 195 vooraan steken.
Past een 16" velg vooraan zonder aanpassingen uit te voeren (aan bvb remmen,enz..)?
Bestaan er identieke (of bijna identieke) 16" velgen die er uitzien als de originele 2.2 17" velgen?

Zoniet, als ik dan de originele 2.2 achterste velgen bijbestel en vooraan steek met band 205, zou dit merkbaar zwaarder sturen worden?
Wie heeft hier ervaring mee? Pipo,...?
Als ik dan die bredere wielen vooraan heb zou een spoorverbreder aan de achterste wielen geen kwaad kunnen zeker? :twisted:

Sorry voor de vele vragen but my speedster is on my mind. :wink:

Thanks,

Greetz
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

16 inch past perfect!! Zie "wie is wie" en dan Stevenflappy....... :woship: :woship: :woship: :woship: :woship: :woship: En dan zijn ze gelijk een stuk mooier als de orginele 5 spaak, is dat ook opgelost :wink: 8)
RCduck7
Actief lid

Bericht door RCduck7 »

stevenflappy schreef:16 inch past perfect!! Zie "wie is wie" en dan Stevenflappy....... :woship: :woship: :woship: :woship: :woship: :woship: En dan zijn ze gelijk een stuk mooier als de orginele 5 spaak, is dat ook opgelost :wink: 8)
Zie daar niks staan ivb met wielen. :?

http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=424
Maik

Bericht door Maik »

RCduck7 schreef: Hey,
Mss wat late post maar ik zou graag nog eens terugkomen om het nog eens over banden te hebben, kzit met nogal wat vraagjes.
Kom, ik zal proberen je vragen te beantwoorden :wink:
Het zit zo...
Ik zou het liefst velg 16" met bandmaat 195 vooraan steken.
Past een 16" velg vooraan zonder aanpassingen uit te voeren (aan bvb remmen,enz..)?
Ja, geen probleem, Steven rijdt bijvoorbeeld ook met 16inch, net als Mark
Bestaan er identieke (of bijna identieke) 16" velgen die er uitzien als de originele 2.2 17" velgen?
Nee, tenminste, zover IK weet. Ik heb al heel wat velgen gezien, maar niet zoals die van de 2.2 in andere maten, jammer genoeg.
Zoniet, als ik dan de originele 2.2 achterste velgen bijbestel en vooraan steek met band 205, zou dit merkbaar zwaarder sturen worden?
Wie heeft hier ervaring mee? Pipo,...?
Pipo kan hier het beste antwoord op geven, net als Stephan bijvoorbeeld, maar in het algemeen hoor je geen klachten over zwaarder sturen in het algemeen als je bredere voorbanden monteert, eerder dat het lichter gaat sturen :idea:
Als ik dan die bredere wielen vooraan heb zou een spoorverbreder aan de achterste wielen geen kwaad kunnen zeker? :twisted:
Inderdaad, ik geloof dat 15mm per kant dan wel aan te raden is, in ieder geval voor het optische effekt.
Sorry voor de vele vragen but my speedster is on my mind. :wink:

Thanks,

Greetz
Dat kost je een pint! (ooit :wink: )
Succes met je velgenzoektocht (er zijn er al velen je voor geweest :) )
Afbeelding
RCduck7
Actief lid

Bericht door RCduck7 »

Bedankt voor de nuttige informatie Maik.
Kben alweer niet bij de eersten om te reageren maar dat komt omdat ik met verlof ben en nogal weinig tijd heb om achter de computer te zitten.

Als het zo zit dat het niet moeilijker is om te sturen met 205 en 17" banden vooraan en het weggedrag daardoor nog verbeterd ben ik eerder geneigd die kant op te gaan.
Ik hou de wagen namelijk liever zoveel mogelijk origineel en hou liever van subtiele veranderingen die de wagen nog verbeterd.

Doch wordt soms gezegd dat door deze wagen gebaseerd is op het lotus chasis hij beter door de bochten gaat met 16" wielen vooraan.
Het zou kunnen dat met deze setup het ABS voor problemen kan zorgen omdat hij niet geschikt is voor 16" vooraan.
Afgezien daarvan... Ontstaat er bij het steken van 16" ers vooraan een grotere holte tussen de wielkassen door de kleinere wielen?
Brengt dit met zich mee dat er dan aanpassingen gedaan moeten worden aan de rijhoogte?
Of valt dat allemaal wel mee?

Voorlopig gaat mijn voorkeur naar bredere 17"ers vooraan en misschien een ietsje lager profiel te nemen dan de standaard maat die 55 is (geloof ik).
Maik

Bericht door Maik »

Als je 16inch neemt met de bijbehorende wanghoogte, dan wordt je diameter inderdaad kleiner en is het verstandig om je ABS elektronica te vervangen. Daar is een kant en klare vervangingsunit voor die standaard op de Vauxhall VXR (een soort ultieme versie van de speedster turbo) gemonteerd wordt en hij schijnt heel erg te lijken (of is misschien hetzelfde) op die van de elise 111R.

Doordat je diameter klein wordt, wordt inderdaad het gat tussen je band en spatbord groter, maar daarom hoef je je rijhoogte niet te veranderen, wel omdat je auto vooraan juist lager komt te staan. Ik weet niet precies hoeveel de diameter kleiner wordt, maar als je rijhoogte vooraan bv 1,5cm lager komt te staan, dan wordt het verschil met achter wel heel erg groot en zal de rij-eigenschappen beinvloeden (negatief denk ik).

16inch vooraan is het beste, maar ik denk dat voor jou inderdaad naar 205 en 17inch de beste keuze is. Ik rij zelf dus ook met 205 en 17" en het bevalt prima, ook op het circuit.
Neem dan wel 205/45 R17, en zeker niet 50hoog. 40 hoog heb ik ook weleens gezien maar dat wordt al snel weer te klein naar mijn mening.
Afbeelding
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

RCduck7 schreef:
stevenflappy schreef:16 inch past perfect!! Zie "wie is wie" en dan Stevenflappy....... :woship: :woship: :woship: :woship: :woship: :woship: En dan zijn ze gelijk een stuk mooier als de orginele 5 spaak, is dat ook opgelost :wink: 8)
Zie daar niks staan ivb met wielen. :?

http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=424
Bedoelde hier, bij wie is wie :oops:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... 0242#10242
Plaats reactie