En veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken

Maarten
In de opel garage van Zottegem eigenlijk,net naast Sint Lievens Houtem.Robin schreef:Proficiat RCduck met je aankoop, ik heb mijn speedster turbo zelf nog niet zo heel lang geleden nieuw gekocht en met te zoeken achter een speedster in België ben ik jouwe ook eens tegengekomen in Sint lievens houtem of hoe het ook heet. Ik was op zoek naar een turbo maar voor wie zoals jij een 2.2 zocht heb je een zeer goede keuze gemaakt omdat hij er gewoon goed uitziet (zoals alle speedsters trouwens
) en voor een juiste prijs en nog met opelgarantie...in ieder geval veel rijplezier
Hey,Maik schreef:Is geen probleem, zo extreem is dat verschil is dat niet. Er rijden al tientallen speedsters rond met deze "set-up".RCduck7 schreef: Kvraag me wel af of op een velg bedoeld voor 225 band het wel niet een beetje gevaarlijk wordt er maar een 205 op te steken na wat stevig bochtenwerk (kwestie dat de band op de velg blijft).
Een 185 band in 17inch is niet te krijgen, jammer maar waar (tenzij er sinds kort een band is uitgekomen in die maat, maar lijkt mij niet).RCduck7 schreef: Misschien kan ik op de standaard 5.5" velg een 185 steken in plaats van een 175?
Een hogere maat dan 185 zou denk ik niet verstandig zijn want dan zouden de voorste banden wel eens bol komen te staan en geen grip meer hebben.
Er is heel veel over geschreven en gedacht, die voorbanden, maar er zijn maar 2 oplossingen: achtervelgen op de voor-as, of nieuwe bredere velgen zodat je helemaal vrij bent in welke maat band je zou willen. Aanbevolen maat voorband is 195 of 205.
Zie daar niks staan ivb met wielen.stevenflappy schreef:16 inch past perfect!! Zie "wie is wie" en dan Stevenflappy.......![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En dan zijn ze gelijk een stuk mooier als de orginele 5 spaak, is dat ook opgelost
![]()
Kom, ik zal proberen je vragen te beantwoordenRCduck7 schreef: Hey,
Mss wat late post maar ik zou graag nog eens terugkomen om het nog eens over banden te hebben, kzit met nogal wat vraagjes.
Ja, geen probleem, Steven rijdt bijvoorbeeld ook met 16inch, net als MarkHet zit zo...
Ik zou het liefst velg 16" met bandmaat 195 vooraan steken.
Past een 16" velg vooraan zonder aanpassingen uit te voeren (aan bvb remmen,enz..)?
Nee, tenminste, zover IK weet. Ik heb al heel wat velgen gezien, maar niet zoals die van de 2.2 in andere maten, jammer genoeg.Bestaan er identieke (of bijna identieke) 16" velgen die er uitzien als de originele 2.2 17" velgen?
Pipo kan hier het beste antwoord op geven, net als Stephan bijvoorbeeld, maar in het algemeen hoor je geen klachten over zwaarder sturen in het algemeen als je bredere voorbanden monteert, eerder dat het lichter gaat sturenZoniet, als ik dan de originele 2.2 achterste velgen bijbestel en vooraan steek met band 205, zou dit merkbaar zwaarder sturen worden?
Wie heeft hier ervaring mee? Pipo,...?
Inderdaad, ik geloof dat 15mm per kant dan wel aan te raden is, in ieder geval voor het optische effekt.Als ik dan die bredere wielen vooraan heb zou een spoorverbreder aan de achterste wielen geen kwaad kunnen zeker?![]()
Dat kost je een pint! (ooitSorry voor de vele vragen but my speedster is on my mind.![]()
Thanks,
Greetz
Bedoelde hier, bij wie is wieRCduck7 schreef:Zie daar niks staan ivb met wielen.stevenflappy schreef:16 inch past perfect!! Zie "wie is wie" en dan Stevenflappy.......![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En dan zijn ze gelijk een stuk mooier als de orginele 5 spaak, is dat ook opgelost
![]()
![]()
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=424