Pagina 2 van 2

Geplaatst: 14 jul 2006 20:59
door markv
Kan je niet in de log zien waar je welke snelheid hebt gereden dan?

Enne, meer als 1G bij versnellen? Ik neem aan dat dat te maken heeft gehad met de heuvels in het circuit, anders moeten we even praten over wat je met je motor hebt gedaan :D

1.2G bij het remmen kan misschien net, maar ik denk dat je daar wel erg je best voor moet doen in een speedster..

Mark

Geplaatst: 14 jul 2006 21:03
door Maik
markv schreef:Kan je niet in de log zien waar je welke snelheid hebt gereden dan?
Jawel, zie het NS topic :wink:
Enne, meer als 1G bij versnellen? Ik neem aan dat dat te maken heeft gehad met de heuvels in het circuit, anders moeten we even praten over wat je met je motor hebt gedaan :D
Inderdaad met heuvels te maken, of een "blibje" in de GPS meting.
(ik zal maar niets zeggen over die 2.6L V8 met kompressor :wink: )
1.2G bij het remmen kan misschien net, maar ik denk dat je daar wel erg je best voor moet doen in een speedster..
Zal wel dezelfde reden als hierboven, maar misschien ook niet. Er zijn echt hele steile heuvels op de NS, sommige wel 20%, waar je dan soms ook krachtig moet remmen. Dus dan krijg je een optelsommetje :)

Geplaatst: 15 jul 2006 9:38
door alain
markv schreef:Dat zal niet geweldig zijn denk ik hoor :)

Zal straks even de datalogs inlezen en kijken wat ik eruit kan halen..

Mark

He Mark

Wat voor toestel gebruik je om je rondetijden te meten?

Ik wil ook zoiets aanschaffen.


Ik hoop dat het morgen niet te druk is op het circuit


gr.

Alain

Geplaatst: 15 jul 2006 9:55
door SteV6
De driftbox schijnt een zeer vermakelijk apparaat te zijn. De Duitse Speedsterboys zijn er zeer content mee. Bij serieuze intresse zal ik even meer info voor je achterhalen.

SteV6

Geplaatst: 15 jul 2006 12:54
door markv
Ik gebruik een DL1 van racetechnology. Ben ooit begonnen met de AP22 van hun, om vermogensmeetingen mee te doen (zie http://www.verboom.net/projects/ap22/index_nl.html). Daarna een Gtech gehad, de meest uitgebreide versie, maar daar werkt de toerental pickup niet van in een Speedster (en daar had ik hem nou juist voor gekocht).

Uiteindelijk maar beslote dan een DL1 te kopen. Twijfelde eerst nog over een AX22 maar aangezien ik geen behoefte heb aan een display in de auto, leken me de extra ingangen op de DL1 interessanter.

Ik heb nu het snelheidssignaal en toerentalsignaal van de stack afgetapt en die komen op een losse stekker uit onder het dashboard, samen met oliedruk en olietemperatuur signaal. Deze worden ook de de DL1 gelogd.

Voor de oliesignalen moet ik alleen nog even achterhalen hoe de voltages zich vertalen naar de temperatuur en druk.

Mark

Geplaatst: 15 jul 2006 13:19
door stevenflappy
694 euro weet je alles, wel cool ding.... Bij downloads staan ook filmpjes die het apparaat uitleggen... Echt wel een vet ding!! Vet :oops:


http://www.driftbox.com/

Geplaatst: 15 jul 2006 17:20
door markv
De driftbox is ook aardig, maar blijft naar mijn mening meer iets om in de auto te bekijken. Voordeel van DL1 is dat ie er helemaal op gemaakt is om data te loggen en later te analyseren.

Eigenlijk is dat nog het krachtigste van de hele setup: de software. Die is echt goed..

Mark

Geplaatst: 15 jul 2006 20:59
door alain
De Driftbox ziet er wel goed uit.

De DL1 iets te proffesioneel naar mijn goesting en geen display is een minpunt.

Heeft er iemand van jullie een driftbox ?
hoe nauwkeurig werkt dat apparaat?
ze spreken over 10 positiemetingen per seconde dus je ronde tijden zijn +- 0.1 sec als ik mij niet vergis ?


ALain

Geplaatst: 17 jul 2006 21:02
door alain
Speedster kan ook op 3 wielen door de bocht:

http://www.anderefoto.nl/gallery2/main. ... emId=58334



't wordt tijd voor de Nitrons en betere remmen denk ik.
:D




gr.

Alain