Clubspecial 16 juli op Zandvoort.
Clubspecial 16 juli op Zandvoort.
Komt er zondag iemand naar Zandvoort ?
gr.
Alain
gr.
Alain
Re: Clubspecial 16 juli op Zandvoort.
Euhm, ik even niet, ben juist vandaag geweest. Heb weer genoeg rubber daar achter gelatenalain schreef:Komt er zondag iemand naar Zandvoort ?

Mark
C30-94@0.55bar
Ik heb even gekeken en kon om 2:26. Zoals ik al schreef, niet echt snel 
Moet ook wel zeggen dat ik geen een ronde voluit heb gereden. 1 sector op het circuit was de hele sessie geel omdat er een auto gecrashed was die ze pas na de sessie gingen opruimen.
Stats zijn wel grappig van die ronde:
max 172.87km/u
max 0.81G bij vertraging
max 0.30G bij versnelling (ja, het blijft een 2.2
Olie temperatuur ging op mijn meter tussen de 120 en 130 graden. Heb hem niet boven die 130 zien gaan. Druk blijft trouwens prima, ook bij hogere temperatuur iets van 6 bar. En zelfs met een olietemperatuur van 120 graden bij stationair haalt ie nog steeds 3,5 bar, das best wel hoog..
Mark

Moet ook wel zeggen dat ik geen een ronde voluit heb gereden. 1 sector op het circuit was de hele sessie geel omdat er een auto gecrashed was die ze pas na de sessie gingen opruimen.
Stats zijn wel grappig van die ronde:
max 172.87km/u
max 0.81G bij vertraging
max 0.30G bij versnelling (ja, het blijft een 2.2

Olie temperatuur ging op mijn meter tussen de 120 en 130 graden. Heb hem niet boven die 130 zien gaan. Druk blijft trouwens prima, ook bij hogere temperatuur iets van 6 bar. En zelfs met een olietemperatuur van 120 graden bij stationair haalt ie nog steeds 3,5 bar, das best wel hoog..
Mark
C30-94@0.55bar
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Hmmm, die temperatuur is best hoog.
Ik haalde maandag op de Nordschleife niet hoger dan 115graden. Dat is een ander circuit natuurlijk, waar gemiddeld minder geschakeld hoeft te worden dan op Zandvoort, wat waarschijnlijk wel een gunstig effect heeft op de olietemp.
Op de Nordschleife is er ook een rondje van mij en Hans gelogd (maar dan met een GPS). Dit gaf de volgende resultaten (niet helemaal betrouwbaar):
Maik lap1:
Max speed = 194,7 km/u
Max acceleration = 10,8 m/s2 (1.1g) voorwaartse versnelling
Min acceleration = -11,8 m/s2 (-1.2g) vertraging
Hans lap1:
Max speed = 163,5 km/u
Max acceleration = 8,9 m/s2 (0.9g)
Min acceleration = -4,8 m/s2 (-0.5g)
Weinig kaas van te maken dus
Wel leuk is dat ik het hele rondje op een circuit-kaartje kan volgen nu, met bochtsnelheden.
Ik haalde maandag op de Nordschleife niet hoger dan 115graden. Dat is een ander circuit natuurlijk, waar gemiddeld minder geschakeld hoeft te worden dan op Zandvoort, wat waarschijnlijk wel een gunstig effect heeft op de olietemp.
Op de Nordschleife is er ook een rondje van mij en Hans gelogd (maar dan met een GPS). Dit gaf de volgende resultaten (niet helemaal betrouwbaar):
Maik lap1:
Max speed = 194,7 km/u
Max acceleration = 10,8 m/s2 (1.1g) voorwaartse versnelling
Min acceleration = -11,8 m/s2 (-1.2g) vertraging
Hans lap1:
Max speed = 163,5 km/u
Max acceleration = 8,9 m/s2 (0.9g)
Min acceleration = -4,8 m/s2 (-0.5g)
Weinig kaas van te maken dus

Wel leuk is dat ik het hele rondje op een circuit-kaartje kan volgen nu, met bochtsnelheden.

- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- joel do desert
- Actief lid
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 21 jul 2005 20:25
- Locatie: Neerijnen
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Het rechte stuk helemaal op het eind?stevenflappy schreef:Op het rechte stuk red je 190 makkelijk....
Daar haal ik zelfs nog minder dan 160!

Ik laat hem daar altijd rustig uitrollen, dat vindt je motor en vooral ook je remmen wel lekker. Bij rond de 100km/u even de boel laten ventileren (de schijven).
De andere 2 plekken waar je echt hoge snelheden kan halen zijn na Flugplatz en in Fuchsrohre, en daar geeft het je echt een kick (door ook vooral verticale g-krachten

