Pagina 2 van 13
Geplaatst: 15 sep 2006 6:19
door jans
Als blijkt dat de zaak héél blijft, zal ik er over nadenken.
Zal vooral de aandrijving zijn die de klappen krijgt.
Geplaatst: 15 sep 2006 7:19
door Raphael
alsof die het nu dan niet krijgt

enigste verschil is of die ze kan hebben of niet

Geplaatst: 15 sep 2006 7:22
door Rikster
De aandrijving zal het zeker zwaar krijgen, maar dat komt ook vooral omdat ik met MT Drag Radials rij op de evenementen... Bij normaal straat gebruik, ook met semi-slicks, gaat de meeste energie in "rook" op
Met goed warme semi's kan ik met ongeveer 3500toeren starten en kan ik nooit vol gas geven de eerste meters... Met de Mickey's moet ik zo'n 6500toeren zetten bij de start en gelijk vol op het gas en zelfs dat was niet altijd genoeg met als gevolg dat het toerental terug viel naar zo'n 2500... PUUR GRIP
Geplaatst: 15 sep 2006 7:37
door Raphael
Ok....das effe een klein verschil. Dat lijkt me dan een ramp om met jouwe file te rijden

Geplaatst: 15 sep 2006 10:19
door Rikster
File rijden is geen probleem... kan gewoon de koppeling rustig op laten komen en de auto rolt. Geen extra gas voor nodig! Zelfs met de Mickey's zou dat kunnen, ware het niet dat dat zwaar illegaal is natuurlijk. Zie ook niet waarom het een ramp zou moeten zijn? Een ramp wordt het pas als de motor onder in het toerengebied onrustig gaat lopen, waardoor de auto in fileverkeer stoterig wordt...
Geplaatst: 17 sep 2006 21:15
door Rikster
Gisteren toch maar vast de MT's van de oude stalen velgen gehaald en om de veel lichtere ATS DTC's gelegt. Viel nog best tegen aangezien de Mickey's die ik heb met binnenband gereden moeten worden... maar het resultaat mag er zijn: - ~5kg per wiel
...en omdat ik toch bezig was ook alvast de Toyo R888's om de 17" gelegt.

Geplaatst: 18 sep 2006 6:55
door Raphael
Komop dan met die foto's
Begrijp me niet verkeerd, die [img] tags staan ook wel schattig. Alleen een werkelijke foto kan je toch langer naar kijken

(plus ik ben nieuwschierig)
Geplaatst: 18 sep 2006 8:00
door Maik
5kg per wiel?!

Alleen de velg bedoel je zeker? En is dat een 15" velg?
Geplaatst: 18 sep 2006 8:36
door Rikster
Idd 5kg per velg... Reed eerst rond op 15" verbrede stalenvelgen, de goedkope en zware oplossing
@Raphael: Foto's is ook eindelijk gelukt, sorry voor het wachten... maar geduld wordt beloond
Geplaatst: 18 sep 2006 10:56
door Raphael
Die 17 Inch zijn het zeker waard

Geplaatst: 18 sep 2006 12:53
door stevenflappy
Rikster, heb je al met die 888 gereden, ben benieuwd

Geplaatst: 18 sep 2006 13:06
door Maik
Dat zijn smakelijke bandjes!

Geplaatst: 18 sep 2006 13:37
door Rikster
@Steven: Heb zelf nog niet met de banden gereden, helaas.
Ken meerdere mensen die ze wel hebben gereden, maar allemaal met veel zwaardere auto's... Die zijn stuk voor stuk zeer tevreden over de droogweer qwaliteiten van de band. Regen is niks voor de Toyo R888
Verder kan ik alleen refereren aan een test die Auto Zeitung heeft gedaan voor hun speciale editie "Powercar", daarin eindigde de R888 zelfs op de laatste plaats door zijn slechte natweer eigenschappen
Echter qua grip, wat acceleratie en remweg betreft, eindigde de Toyo als 2e. Voor mij nu de belangrijkste factor...
Mede daarom heb ik voor de R888 gekozen, verder zijn ze in Nederland gemiddeld €300,- voordeliger per set dan de andere semi's (en ik stop dat geld nu liever nog even in de motor en versnellingsbak)...
Geplaatst: 25 sep 2006 18:09
door astra_opc
hier weer die andere category opel rijders
rikster heb jij toevallig al je garrett verkocht aan markus ?
Ik kon nu namelijk een gebruikte garrett incl. spruitstuk en downpipe kopen.
Ik zit er alleen een beetje mee in de maag "GEBRUIKT" ik heb normaal alleen nieuw spul drm probeer ik de vorige eigenaar even te achter halen.
Ik weet dat jij en jans aardig knallen, maar hem wel warm rijden en dat ie dan nog niet zo oud kan zijn.
Van andere personen zou ik het niet weten en als ze veel "koude"sprintjes hebben gereden zit ik dalijk met een ramelende turbo :O
Geplaatst: 25 sep 2006 19:55
door jans
Kom vóór de olie op 70 graden is , niét boven de 2500 /3000 rpm.
Neem aan, dat Rik dit ook doet.