Opel embleem bla bla

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
jpspeedy
Lid

Bericht door jpspeedy »

Tja , " klasse " moet betaald worden nietwaar.

indien LOTUS de centen niet had van OPEL dan was de speedster er wellicht niet gekomen :wink:
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Rotax schreef:
je bent dan geen echte "OPEL" rijder , wees nu eens trots dat je juist wel met een "OPEL" rijdt met LOGO
Dus het mooiste aspect van de Speedster is wat jou betreft dat het een Opel is??

Wat mij betreft heeft de auto weinig met Opel te maken, het hele project is voortgekomen uit een image-boost, uitbesteed aan Lotus. Er valt m.i. voor Opel weinig eer te behalen aan de Speedster, het concept is in ieder geval niet "made by Opel". Ik weet niet wie de carrosserie heeft ontworpen, wellicht heeft een Opel-mannetje hier nog een plasje over mogen doen, maar voor de rest komt 'ie uit de Lotus koker.

Bottom-line: de auto is niet gebouwd door Opel en zijn ze slechts bestickerd met dit Finex-logo. Ja, op je kentekenbewijs staat Opel, maar het heeft er vrij weinig (lees: niks) mee te maken. Mijn logo's zijn dus tot op de laatste verwijderd, want afgezien van deze, gaan trots en Opel niet in 1 zin :wink:

Wat voor mij de Speedster interessant maakt, zijn de rij-eigenschappen en de prestaties. En die zijn zeker niet "des Opels"...

Maar gelukkig: ieder zijn eigen mening 8)
Ook mijn mening. :yes:
Lotus Elise S2
Raphael
Actief lid

Bericht door Raphael »

jpspeedy schreef:Tja , " klasse " moet betaald worden nietwaar.

indien LOTUS de centen niet had van OPEL dan was de speedster er wellicht niet gekomen :wink:
Dan hadden we toch moeten gaan voor een elise :P
van dijk
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door van dijk »

Raphael schreef:

Ik vind de speedster mooier dan Lotus.
Het is dat ik linne150 achter me aan krijg, anders had ik er een poll van gemaakt :bag:
Raphael
Actief lid

Bericht door Raphael »

van dijk schreef:
Raphael schreef:

Ik vind de speedster mooier dan Lotus.
Het is dat ik linne150 achter me aan krijg, anders had ik er een poll van gemaakt :bag:
Kijk maar uit...maar dat ben ik met je eens, persoonlijk vind ik een speedster mooier dan een elise :wink:
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Pipo »

Rotax schreef:Dus het mooiste aspect van de Speedster is wat jou betreft dat het een Opel is??

Wat mij betreft heeft de auto weinig met Opel te maken,
wellicht heeft een Opel-mannetje hier nog een plasje over mogen doen, maar voor de rest komt 'ie uit de Lotus koker.

Bottom-line: de auto is niet gebouwd door Opel en zijn ze slechts bestickerd met dit Finex-logo. Ja, op je kentekenbewijs staat Opel, maar het heeft er vrij weinig (lees: niks) mee te maken. Mijn logo's zijn dus tot op de laatste verwijderd, want afgezien van deze, gaan trots en Opel niet in 1 zin :wink:

Maar gelukkig: ieder zijn eigen mening 8)

Wel, inderdaad. Gelukkig mag ieder zijn eigen mening hebben. Want met alle respect; dat is de grootste bullshit die ik al over de Speedster gehoord heb. Toevallig heb ik nog al wat contacten bij GM, en ik kan je verzekeren dat er heel wat meer inbreng is geweest dan "er eens een plasje over te doen" Die lijn die velen zo mooi vinden, is integraal het werk van het Opel-design team geweest.
Als jij vind dat je Speedster het logo OPEL niet mag dragen, dan raad ik je aan je motor, aandrijftrein, electronica, en je carosserie te verwijderen. Dan mag je van mij je zo geliefde LOTUS op je lege doos plakken :!:
Like it or not, maar een hoop problemen aan onze geliefde Speedster, zijn te wijten aan de abominabele afwerking van dat oh zo professionele Lotusteam.
Ik vind dat de mensen die bij GM hun nek hebben uitgestoken om de Speedsterconcept er door te drukken en te ontwikkelen, mijn respect verdienen. En van uit dat respect laat ik mijn OPEL-logo's er op zitten :!: .

Pfoeh, dat moest even van mijn hart. Zoals je al zei, gelukkig mag ieder zijn eigen mening uiten :wink:
A thing of beauty is a joy forever!
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Pipo,

Er hoeven voor mij helemaal geen Lotus-stickers op hoor :D

Ik vind alleen dat het algemene imago van Opel nou niet 1 is om trots op te zijn, Opel associeer ik toch voornamelijk met duffe auto's. Kwalitatief hoogstaand, maar de uitstraling van een vaatdoek.

En de Speedster was dan ook voornamelijk bedoeld om dit imago wat op te krikken en daarvoor hebben ze toch echt in grote mate leentje-buur gespeeld bij een bedrijf dat wel spannende auto's weet te maken.

In ieder geval, of het nou een Opel of een net-niet-Lotus is, vind ik absoluut niet het belangrijkste van de auto, het leukste van de Speedster vind ik z'n karakter en z'n prestaties. En daarnaast vind ik de meeste andere Opels dus gewoon ontzettend slaapverwekkend 8)

Greetz,

Menno
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

De Ecotec motor is samen met Lotus ontwikkeld, dus die mag er in blijven zitten.
Lotus Elise S2
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Lotus Engineering H-J, niet Lotus Cars (maar inderdaad, dat weet die Belg niet :wink: :wink: )

Ik ben het wel met Rotax eens, als Lotus niet bestaan had, had opel een opgepimpte tigra moeten gebruiken voor haar image-building, dat was dus niks geworden....
Afbeelding
Raphael
Actief lid

Bericht door Raphael »

Srry pipo maar ik ben het nogsteeds met Rotax eens :P

De sportieve auto's van opel zoals de speedster en de nieuwe GT zijn gemaakt in grote samenwerking (lees: uitbesteed) aan externe bedrijven, ok dat ze een paar dingen hebben aangevoert om toch nog iets te doen aan de auto, das waar, maar als ik aan picasso mijn verf zou geven, misschien zelfs nog een paar tips. Zou het nogsteeds niet mijn kunstwerk zijn maar nogsteeds een picasso. Zo zie ik het ook met de speedster, ik zie die auto niet als een lid van de opel familie. Ik zie de speedster compleet los van het merk opel staan. (plus ik vind het logo gewoon lelijk staan in de grill :P )
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

@ Maik; is voor mij één pot nat.
@ Raphael; logo is ook een beetje te groot (doorsnede 12cm).
@ Pipo; ik respecteer je mening wel hoor.
Lotus Elise S2
Gerard

Bericht door Gerard »

Ik vind het juist wel geinig met de Opelemblemen er juist op.
Al die mensen die naar je toe komen om te vragen of dat nou echt wel een Opel is.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Weet je wel wat al die dingen wegen!? :shock: :D
Gerard

Bericht door Gerard »

Kijk dat is een sterk argument. :wink:
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Robin
Actief lid

Bericht door Robin »

OK hier lees ik dus veel dingen waar ik wel kan inkomen maar zeggen dat de speedster meer een lotus is als een opel dat kan je toch niet menen. Het onderstel en de rijeigenschappen heb je te danken aan lotus en nog wat kleine dingen maar de auto is ontworpen door OPEL, zo goed als alle techniek in de wagen is van opel, de lijn van de wagen daar had lotus niks mee te maken. Het zijn net de mindere puntjes van de speedster die je aan lotus te danken hebt maar die neem ik er wel graag bij :wink: . Ik weet dat iedereen hier wel kickt op Lotus en terecht laat daar geen discussie over zijn maar hoeveel van jullie mogen Opel op hun beide knietjes niet bedanken dat ze de speedster hebben uitgebracht. Want zo als ik het zie hebben velen net niet die inkomsten om een lotus te kopen dus kom je logischerwijs uit bij de speedster. Trouwens ben ik er zeker van dat de helft die in het bezit van een speedster is zijn speedster ook mooier vindt als een elise, maar dat is een kwestie van smaak en smaken verschillen nu eenmaal :). En waarschijnlijk was er zonder de hulp van GM door de jaren heen misschien zelfs geen lotus meer geweest :shock:. Nu dat iemand zijn opel-logo's verwijderd is te verstaan ivm de looks. Maar het stom vinden dat je speedster een opel is tja aan deze mensen zou ik zeggen blijven sparen voor een elise of exige :twisted:. Ik ben overigens een echte opel liefhebber dus buiten de agila :wacko: zou ik met ieder model van opel wel iets leuk kunnen doen, zeker op gebied van tuning je zou eens naar een opelmeeting moeten gaan. Daar zie je toch veel opels waar je met open mond naar staat te kijken. Als je daar bv. wilt meedoen aan het sprinten ja dan geef ik alleen jans en rik kans :wink: maar dat is natuurlijk het leuke van merken zoals opel en vw enzovoort dat je met een 'mindere' wagen de groten pijn kan doen en daar is de speedster dus ideaal voor. De mensen kijken vreemder naar een speedster als naar een elise door het feit dat ze denken...is dat een opel?
Wat mij dan toch wel stoort is dat mensen hun opel logo vervangen door het vauxhall logo...same deal lijkt me :o. Maar goed iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening en die respecteer ik :)
Plaats reactie