Pagina 2 van 2

Geplaatst: 04 nov 2006 22:01
door stef666
Arno schreef:Moet haast wel een metaalkat zijn, want een keramische zo kort op de uitlaatpoorten overleeft het niet.

Lamdasensor aansluting zit zo te zien aan de zijkant en ook errug dicht op de uitlaatpoorten. Ben benieuwd hoe lang die het overleeft..

Bye, Arno.
Die Lamda zal het wel overleven, Bij een Subaru zit hij zo goed als direct achter de turbo. En daar kan het nogal warm worden. (Zeg maar roodgloeiend 8) )

Geplaatst: 07 nov 2006 20:44
door Maarten
He Stef, direct achter de turbo na die meters lange uitlaatbuizen, is het uitlaatgas echt wel veel koeler als op een NA direct na de uitlaatpoort.

Zeker met compressor zal de temperatuur bij de hoge gas flow wel eens kritisch kunnen worden.

Geplaatst: 10 nov 2006 11:21
door stef666
Heb jij nooit je turbo roodgloeiend gehad Maarten? 8)

Geplaatst: 10 nov 2006 12:00
door jans
Rood :?: bij mij wordt ie alleen maar WIT gloeiend 8)

Geplaatst: 10 nov 2006 12:14
door Maik
stef666 schreef:Heb jij nooit je turbo roodgloeiend gehad Maarten? 8)
Stef, dat betekent niet dat de uitlaatgassen daar dan heter zijn 8) 8)

Geplaatst: 10 nov 2006 22:48
door Maarten
ehh stef, ik moet Maik toch weer een keer gelijk geven (doe ik niet graag zoals je begrijpt... :roll: )

Maar ik heb de turbo op de sub aardig aan de temperatuur gehad, vraag maar aan piet die was erbij op de alpenrit waar de slang van de intercoolerspray 'enigzins vervormt' was....

verder heb ik motoren op de proefbank gezien waar het gietijzer van de turbo doorzichtig werd...... Maar die zit wel dicht bij de uitlaatkleppen.

Maarten