Lexmaul, alternatief uitlaatspruitstuk!

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Lexmaul, alternatief uitlaatspruitstuk!

Bericht door SteV6 »

Lexmaul heeft een alternatief uitlaatspruitstuk voor de Speedster 2.2i.

Graag hoor ik wat commentaren op het ontwerp! Op het Duitse forum volg ik de ervaringsberichten wel ...

SteV6
Bijlagen
Lexmaul02.jpg
Lexmaul02.jpg (58.29 KiB) 5903 keer bekeken
Lexmaul01.jpg
Lexmaul01.jpg (43.2 KiB) 5896 keer bekeken
S4 Avant
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

En nog twee ...

SteV6
Bijlagen
Lexmaul04.jpg
Lexmaul04.jpg (27.34 KiB) 5900 keer bekeken
Lexmaul03.jpg
Lexmaul03.jpg (35.16 KiB) 5896 keer bekeken
S4 Avant
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Heeft HITec al getest?
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ze hebben ook een uitlaat?
Wat is de diameter?
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

piet schreef:Heeft HITec al getest?
Nog niet dacht ik. Deze foto's zijn van mbl240, want hij heeft dit spruitstuk gekocht.

En ik dacht dat Udo S. samen met Karsten, van Dempert Automotive er ook mee aan het werk zijn/gaan.

Resultaten zullen allemaal in april komen vrees ik want veel Oosterburen hebben een seizoenskenteken van april t/m oktober. Dus november t/m maart verplicht in de stalling ...

Edit: Piet je moet niet zo snel 2 reacties plaatsen, daar kan ik niet op anticiperen.

Diameter enz. moet nog opgemeten worden. Volgens Lexmaul zou elke verkrijgbare einddemper met ABE of TUV moeten passen op hun pijpwerk.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik wil graag een pijp met een diameter van 2,5". Dan kan de compressor eindelijk zijn lucht eens kwijt en dat scheelt weer een paar pk's.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

piet schreef:Ik wil graag een pijp met een diameter van 2,5". Dan kan de compressor eindelijk zijn lucht eens kwijt en dat scheelt weer een paar pk's.
Bezoekje aan EPS (http://www.uitlaten.com/main.html) al overwogen Piet? Jans is er ook geweest voor een stukje maatwerk.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Zijn die zo goed dan? Ik hoor daar hele verschilende verhalen over.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Die zijn perfekt Piet.
zelfs Porsche heeft daar met 4 wagens de uitlaten laten maken :idea:
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik zal het eens in gedachten houden. HITec zal ook de software moeten aanpassen aan zo'n uitlaat denk ik. Zal het eerst eens aan Maarten vragen voordat ik HITec weer eens een hart verzakking bezorg. :wink:
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

jans schreef:Die zijn perfekt Piet.
zelfs Porsche heeft daar met 4 wagens de uitlaten laten maken :idea:
Daar zijn idd verschillende verhalen over, Ik heb namelijk een iets andere mening dan Jan :wink:

En om antwoord te geven op de vraag van Stephan, Ik verwacht dat dit spruitstuk weinig tot niets zal brengen. Daarvoor zijn de buislengte's veel te kort :idea:

p.s. Het zal best iets beter zijn dan origineel, Maar of dat het het geld (en moeite) waard is.....
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Geclaimde winst is 5 kW.

De primaire pijpen zijn inderdaad wat kort. Ik ben met name verbaasd over de 4-1 oplossing ... direkt de kat in. Ben benieuwd of dat veel te heet is voor de kat.

En of de kat een metaalkat of keramische kat is, weet ik ook nog niet.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Moet haast wel een metaalkat zijn, want een keramische zo kort op de uitlaatpoorten overleeft het niet.

Lamdasensor aansluting zit zo te zien aan de zijkant en ook errug dicht op de uitlaatpoorten. Ben benieuwd hoe lang die het overleeft..

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

SteV6 schreef:
piet schreef:Ik wil graag een pijp met een diameter van 2,5". Dan kan de compressor eindelijk zijn lucht eens kwijt en dat scheelt weer een paar pk's.
Bezoekje aan EPS (http://www.uitlaten.com/main.html) al overwogen Piet? Jans is er ook geweest voor een stukje maatwerk.

SteV6
Ik heb hun werk bewonderd op een beurs.. Man, wat een rommel..

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Das ook heel eerlijk en heeel duidelijk!! 8)
Plaats reactie