Forum lid ------>> Nieuwe GT
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
- stevenflappy
- Contacteer:
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Marketing heet dat.Marcel schreef:Daarom is deze anders dan de speedster denk ik, vorige keer dacht Opel we maken een echte rijdersauto, resultaat was dat ze ze aan de straatstenen niet kwijt raakte
Nu dus gokken op een grotere markt.........meer praktische mooie auto
Je geeft jezelf al antwoord in een vorig bericht; bij de GT krijg je veel voor weinig geld. Hadden ze de Speedster ook gunstiger geprijsd dan waren er ook meer van verkocht. Opel had het in 2000 over 200 Speedsters per jaar..... Volgens mij zijn er een paar mensen bij Opel de weg kwijt geweest toen ze dit riepen.
En de GT is een auto die je dagelijks beter kan gebruiken (dus grotere doelgroep).
Kijk je naar de verkoopaantallen van nieuwe MX-5en in NL dan is die markt niet zo super groot. Over een paar jaar zullen er wel veel importjes komen uit D.
Lotus Elise S2
- TorBeest
- Actief lid
25 per jaar in de Benelux, amai zo weinig,
zelfs met de Speedster deden ze al verlies, en was het enkel als imago-boost bedoeld. Als ze er een beke winst op willen doen, gaan ze er toch een hele vloot meer moeten van verkopen denk ik...
(En om me aan te sluiten in het rijtje: less is more!
dit is idd geen Speedster opvolger, maar een TT, 350Z, Z4,... concurrent)
zelfs met de Speedster deden ze al verlies, en was het enkel als imago-boost bedoeld. Als ze er een beke winst op willen doen, gaan ze er toch een hele vloot meer moeten van verkopen denk ik...
(En om me aan te sluiten in het rijtje: less is more!

- Marcel
- Contacteer:
De auto schijnt in Amerika gebouwt te worden, en gaat daar als saturn sky als warme broodjes naar ik begreep.........maar ik vindt het niet erg als er niet teveel van komen is hij in het begin in ieder geval een beetje exclusiefTorBeest schreef:25 per jaar in de Benelux, amai zo weinig,
(En om me aan te sluiten in het rijtje: less is more!dit is idd geen Speedster opvolger, maar een TT, 350Z, Z4,... concurrent)

- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Marcel
- Contacteer:
Hierbij de specs, NL kentekengewicht zal dus op 1295 kg komen, iets zwaarder als een speedster dus 
Koppel is trouwens wel indrukwekkend

Koppel is trouwens wel indrukwekkend

- Bijlagen
-
- GT_specs.pdf
- (81.58 KiB) 293 keer gedownload
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Oef! Bijna 1.5 ton 'straatgewicht'...
Interessant dat hij qua bagage-ruimte zo te zien nog onpraktischer is als de Speedster
De 60L zal wel met het dak omlaag zijn en de 140L met het dak omhoog..
Wel een lastige auto voor de verkoop ben ik bang, want dit is qua praktisch gebruik zeker niet in dezelfde categorie als een BMW Z4 of een Boxter (die hebben veel meer bagageruimte)
Lijkt wat dat bereft meer op de huidige Toyota MR2, want daar ontbreekt het feitelijk ook aan enige nuttige bagageruimte waardoor het best lastig kan zijn om met zo'n ding te moeten leven.
2L turbo in plaats van de 2.4L atmosferisch in de Pontiac Solstice en Saturn Sky waarschijnlijk voor de CO2 emissie categorie en om dit gewicht toch nog een beetje sportief vooruit te krijgen.
Bye, Arno.
Interessant dat hij qua bagage-ruimte zo te zien nog onpraktischer is als de Speedster

De 60L zal wel met het dak omlaag zijn en de 140L met het dak omhoog..
Wel een lastige auto voor de verkoop ben ik bang, want dit is qua praktisch gebruik zeker niet in dezelfde categorie als een BMW Z4 of een Boxter (die hebben veel meer bagageruimte)
Lijkt wat dat bereft meer op de huidige Toyota MR2, want daar ontbreekt het feitelijk ook aan enige nuttige bagageruimte waardoor het best lastig kan zijn om met zo'n ding te moeten leven.
2L turbo in plaats van de 2.4L atmosferisch in de Pontiac Solstice en Saturn Sky waarschijnlijk voor de CO2 emissie categorie en om dit gewicht toch nog een beetje sportief vooruit te krijgen.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Dit is toch wel een mooie wagen met veel pk's voor relatief weinig geld, maar niet te vergelijken met een kart als de speedster
. Maar ik kan toch moeilijk geloven dat er voorlopig maar 25 van zullen komen in de Benelux. En je ziet een auto toch nog altijd graag even in het echt voor je hem koopt, dus nergens geen demo wagens snap ik al helemaal niet 

- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon