Eerst even helderheid in de dikte van de spacers:
Hendrik-Jan heeft het over de totale breedte per AS en ik heb het over de dikte van de spacer per WIEL

Dus Hendrik-Jan rijdt/reed met 15mm per wiel voor en 5 mm per wiel achter, met standaard smalle voorwielen, toch HJ?
Ik heb een tijd gereden met 15mm per wiel rondom met originele achterwielen op de vooras met 205/45R17 banden en achter standaard band/velg combinatie.
Qua rijeigenschappen merkte ik inderdaad dat het sturen inderdaad initieel (dus de eerste paar graden stuuruitslag) zwaarder waren geworden. Logisch want de massa van de band/velg ten opzichte van standaard is groter, en dus ook het gyroscopisch effect. De grip ligt wel beduidend hoger, dus geen onderstuur meer.
Natuurlijk is de juiste bandenspanning bij alle mogelijke configuraties van essentieel belang voor het uiteindelijke (stuur)gevoel.
Meer over de banden, spacers en Nitrons kan je onder de volgende link terugvinden:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... =6252#6252
Lees het hele topic, dan kan je mooi de diverse stadia van upgrades volgen

SteV6