Luchthappen

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Het eenvoudigste is om deze te plaatsen in plaats van de olieaftapplug... echter is de gemeten temperatuur dan die van de olie in het carter, welke altijd lager zal zijn dan die van de olie in het blok zelf :!:
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Daar zat die van mij ook .Maar op die plaats geeft ie ZONDER onderplaat
10 graden lagere temperatuur aan.Vond het altijd al vreemd , dat mijn olie temp nooit boven de 88 / 90 graden kwam .
De laatste 3 maand dat ik nog in het bezit was van de speedster, reed ik mét onderplaat en de temp was toen ineens zo rond de 100 graden.
De bedoeling was toen nog om een olie koeler te plaatsen. kost zoals jullie weten bij Vmax niet veel ,en brengt de olie temp weer terug naar c.a. 90 / 95 graden.
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Zonder onderplaat is de koeling van het carter natuurlijk veel beter, dus is die 90graden als max niet echt verwonderlijk :idea:
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

wees er zuinig op Herman! De peilstok sensors worden al enige tijd niet meer gemaakt! (en idd een makkelijke manier om olie te peilen..)
Afbeelding
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

euhm... 90-95 graden olietemperatuur betekent dat de olie nog niet op de optimale bedrijfstemperatuur is!

Ik zou dan zeker niet nog eens gaan koelen..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

hmmm, dan heb je geen beste olie erin zitten... alhoewel, met 15W60 is het inderdaad nog niet al te hoog die temperatuur. In het blok (en vooral de turbo) gaat de temperatuur natuurlijk nog wel een stuk omhoog.
Afbeelding
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Ik moet even diep graven, maar ik dacht dat een Z20LET bijna hetzelfde carter heeft als een C20LET. En bij de C20LET zit er boven de olieleiding naar de turbo (bij oliepomp dus) een afblankplugje in het oliekanaal waar je prachtig een temp. sensor in kwijt kan. (volgens duitse forum past Zantler sensor M14 x 1,5 er zo in)
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

YvoTuk schreef:euhm... 90-95 graden olietemperatuur betekent dat de olie nog niet op de optimale bedrijfstemperatuur is!

Ik zou dan zeker niet nog eens gaan koelen..
Te laat, hij is al stuk!! :lol:
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Plaats reactie