Luchthappen
- Herman
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
- Locatie: Zeeland
Luchthappen
Deleted
- Bijlagen
-
- Luchthapper naar zijkant gebracht
- Airbox intake.jpg (173.46 KiB) 5687 keer bekeken
-
- Viper en Apexi samengesteld
- Airbox samengesteld.jpg (173.42 KiB) 5689 keer bekeken
-
- APEXi filter (rechts) en Viper Airbox (links)
- Airbox nog niet samengesteld.jpg (174.48 KiB) 5687 keer bekeken
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Mark, ik had niet gedacht dat nou juist JIJ met zoiets nog een risico nam
Omdat het aanzuiggedeelte nu juist goed inelkaar zit, kan je maar beter alle kleine dingetjes die nog iets zouden kunnen helpen ook voorelkaar maken.
Juist door de hoge luchtsnelheid heeft de lucht een goede koelwerking op de buis, maar dat zorgt er wel voor dat al die opgenomen warmte dus de inlaatlucht lekker verwarmt. Misschien maar 1 graad, maar elke graad is er weer 1
Elke graad verhoging van je inlaattemperatuur is uit mijn hoofd 1 of 2 pk minder is een stelregeltje bij turbomotoren, dus wie weet...
Tot zover het gemierennøk
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Omdat het aanzuiggedeelte nu juist goed inelkaar zit, kan je maar beter alle kleine dingetjes die nog iets zouden kunnen helpen ook voorelkaar maken.
Juist door de hoge luchtsnelheid heeft de lucht een goede koelwerking op de buis, maar dat zorgt er wel voor dat al die opgenomen warmte dus de inlaatlucht lekker verwarmt. Misschien maar 1 graad, maar elke graad is er weer 1
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tot zover het gemierennøk
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Afbeelding](http://www.paulovinicius.com/images/france_flag.gif)
Nou, dan zou ik tijd en geld meer in een grotere intercooler stoppen. Dat schiet meer op om de temperatuur van de inlaatlucht naar beneden te halen. Wat door het luchtfilter komt gaat toch eerst nog de compressor door en wordt daardoor opgewarmd. Dus of het daar nou 1 of 2 graden koeler in gaat zal niet zo veel gaan schelen gok ik..
Mark
Mark
C30-94@0.55bar
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Niet veel... je zegt het al
En die 3 euro en 5 minuten vind ik dan wel weer de moeite waard
Maar je hebt gelijk dat het sowieso nog even door de oven gaat, maar energie is energie, dus als de intercooler het hierdoor ietsje makkelijker gaat krijgen...
Maar het is inderdaad rommelen in de marge. Misschien dat het veel meer zin heeft om de buizen vanaf de intercooler naar het inlaatspruitstuk eens onder de loep te nemen wat betreft isolatie...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Maar je hebt gelijk dat het sowieso nog even door de oven gaat, maar energie is energie, dus als de intercooler het hierdoor ietsje makkelijker gaat krijgen...
Maar het is inderdaad rommelen in de marge. Misschien dat het veel meer zin heeft om de buizen vanaf de intercooler naar het inlaatspruitstuk eens onder de loep te nemen wat betreft isolatie...
![Afbeelding](http://www.paulovinicius.com/images/france_flag.gif)
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Klinkt erg als gevalletje boost-creep?Herman schreef:Daarnaast geeft de turbo nu veel te veel druk op hoge snelheid (tot 1.99bar) waardoor ik nog vollop bezig ben om dmv de APEXi controller de boost terug te tunen.
Oftewel: wastegate diameter niet (meer) voldoende om ook bij volledige opening voldoende uitlaatgas om te leiden en zo de turbo af te remmen?
Was een bekend probleem op oudere turbo auto's als je ze ging tunen.
Oplossing meestal dichtlassen van de originele/ingebouwde wastegate in te turbo en een externe (grotere) wastegate monteren.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..