Pagina 2 van 2

Geplaatst: 03 jul 2007 6:09
door Rikster
Het eenvoudigste is om deze te plaatsen in plaats van de olieaftapplug... echter is de gemeten temperatuur dan die van de olie in het carter, welke altijd lager zal zijn dan die van de olie in het blok zelf :!:

Geplaatst: 03 jul 2007 6:19
door jans
Daar zat die van mij ook .Maar op die plaats geeft ie ZONDER onderplaat
10 graden lagere temperatuur aan.Vond het altijd al vreemd , dat mijn olie temp nooit boven de 88 / 90 graden kwam .
De laatste 3 maand dat ik nog in het bezit was van de speedster, reed ik mét onderplaat en de temp was toen ineens zo rond de 100 graden.
De bedoeling was toen nog om een olie koeler te plaatsen. kost zoals jullie weten bij Vmax niet veel ,en brengt de olie temp weer terug naar c.a. 90 / 95 graden.

Geplaatst: 03 jul 2007 9:46
door Rikster
Zonder onderplaat is de koeling van het carter natuurlijk veel beter, dus is die 90graden als max niet echt verwonderlijk :idea:

Geplaatst: 04 jul 2007 20:06
door Herman
Deleted

Geplaatst: 05 jul 2007 8:12
door YvoTuk
wees er zuinig op Herman! De peilstok sensors worden al enige tijd niet meer gemaakt! (en idd een makkelijke manier om olie te peilen..)

Geplaatst: 05 jul 2007 8:16
door YvoTuk
euhm... 90-95 graden olietemperatuur betekent dat de olie nog niet op de optimale bedrijfstemperatuur is!

Ik zou dan zeker niet nog eens gaan koelen..

Geplaatst: 05 jul 2007 16:53
door Maik
hmmm, dan heb je geen beste olie erin zitten... alhoewel, met 15W60 is het inderdaad nog niet al te hoog die temperatuur. In het blok (en vooral de turbo) gaat de temperatuur natuurlijk nog wel een stuk omhoog.

Geplaatst: 06 jul 2007 7:45
door Exmantaa
Ik moet even diep graven, maar ik dacht dat een Z20LET bijna hetzelfde carter heeft als een C20LET. En bij de C20LET zit er boven de olieleiding naar de turbo (bij oliepomp dus) een afblankplugje in het oliekanaal waar je prachtig een temp. sensor in kwijt kan. (volgens duitse forum past Zantler sensor M14 x 1,5 er zo in)

Geplaatst: 06 jul 2007 9:35
door stevenflappy
YvoTuk schreef:euhm... 90-95 graden olietemperatuur betekent dat de olie nog niet op de optimale bedrijfstemperatuur is!

Ik zou dan zeker niet nog eens gaan koelen..
Te laat, hij is al stuk!! :lol:

Geplaatst: 06 jul 2007 20:10
door Herman
Deleted