ik bedoeld ook meer:in plaats van het pedaal ineens in te TRAPPEN,gewoon met wat meer gevoel heel hard remmen,laat maar, ik kan het niet uitleggen.........
ik zou zeggen,zie forza motorsports 2(op de x-box 360,jaja een spelcomputer)maar dat is zo realistisch,zelfs fading zit erin.....meerdere KOEreurs(tom coronel bv)gebruiken dit om te trainen......echt onwijssuperduperrealistisch!!
en als je dan de telemetrie opvraagt, zie wat verschillende soorten van rem technieken inhouden, met bv temp en snelheid.
fading komt vooral van de olie of het vocht in de olie. Maar ook sommige blokken geven een "fading" gevoel, echter niet zo extreem als jij het omschrijft. Bij jou lijkt het mij toch echt de olie.
Zou zeggen, spoel het remsysteem goed door met verse remvloeistof. Zorg dat de klauwen ook goed door gespoeld worden, want daar blijft makkelijk wat van de oude vochtbevatende olie achter. Klauwen losmaken en zo houden dat het aftappunt het laagste punt is en het zware water naar de nippel wil.
Remvloeistof die heet is neemt vocht op en dus als de remvloeistof vaak heet wordt eerder verversen.
Hoe hoger het kookpunt van de olie hoe gevoeliger voor vocht en moet dus sneller ververst worden.
Ik kan de plank volledig misslaan hoor, maar eenmaal lucht in het systeem blijft hij toch sponzig remmen? Die lucht verdwijnt toch niet uit zichzelf wanneer de remmen weer afkoelen?
Ik heb dat fenomeen ook gehad: na 5 rondjes op Zandvoort 3x zo hard moeten trappen voor dezelfde vertraging. Met de SBS protrack was het een heel stuk minder. Dikte van het frictiemateriaal op die standaard dingen was toen 3 a 4 mm, niet echt veel meer dus. Ik kan mij voorstellen dat zo minder materiaal eerder aan een kritische temperatuur komt qua fading.
Zo snel als ik cirquit-ervaring met mijn nieuwe schijven heb (gegroevd 2-delig)zal ik die wel ff posten.
Dominique schreef:Ik kan de plank volledig misslaan hoor, maar eenmaal lucht in het systeem blijft hij toch sponzig remmen? Die lucht verdwijnt toch niet uit zichzelf wanneer de remmen weer afkoelen?
....
het is ook geen lucht, maar stoom, verdampt water (vocht) dus. Als de boel weer afkoelt dan gaat het weer terug naar vloeistof en lost dus weer op in de olie...
Dominique schreef:Ik kan de plank volledig misslaan hoor, maar eenmaal lucht in het systeem blijft hij toch sponzig remmen? Die lucht verdwijnt toch niet uit zichzelf wanneer de remmen weer afkoelen?
....
het is ook geen lucht, maar stoom, verdampt water (vocht) dus. Als de boel weer afkoelt dan gaat het weer terug naar vloeistof en lost dus weer op in de olie...
Ik vind het niet erg wanneer jij een andere mening hebt, maar wel als jij vindt dat ik niet gelijk heb!
Je hebt volgens mij een continu druk door gas in je systeem. Dit zorgt ervoor dat de blokken permanent tegen je schijven gedrukt worden. Ze komen dus niet meer los. Ik heb geen idee hoe lang jij je auto wilt laten staan totdat ze afgekoeld zijn en het gas weer is opgenomen ofzo. Maar waar jij ook heen rijdt blijven je remmen remmen en dus heet worden. (visuele cirkel )
Wacht effe, we lullen langs elkaar heen, ik dacht dat jouw opmerking van Herman was en dat hij het over iets had wat ik geschreven had
Maar wat jij hier stelt is volgens mij ook niet helemaal waar. Door die gasvorming stijgt de druk niet zo hoog dat je blokken zwaar gaan remmen