Pagina 2 van 4

Geplaatst: 18 okt 2007 12:33
door André R
Dacht ik dat ik alles wl zo'n beetje uitgesloten had, werkt die AGV4000 USB weer niet met de Tech2 software.
Na het inbouwen van een nieuwe einddemper en het verwijderen van de pré-cat is brand het motormanagement lampje. :evil:

Als er iemand in de buurt van Alblasserdam woont met werkende laptop/interface/Tech2 bij wie ik em even in mag prikken, dan graag!!! :wink:

Geplaatst: 18 okt 2007 15:19
door markv
Ik heb afgelopen maandag m'n scangauge ingebouwd. Ben wel tevreden over, lijkt goed te werken:

http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html

Tja, in de buurt, waddinxveen is ongeveer 30km ofzo? Maar ik heb de spullen iig liggen om hem uit te lezen.

Mark

Geplaatst: 18 okt 2007 15:25
door Maik
Mooi apparaatje Mark :wink:

scangauge

Geplaatst: 18 okt 2007 15:35
door Pipo
Mark, kan je de gegevens van je scangauge downloaden in een PC? En zou je die gegevens kunnen gebruiken om eventueel een power- en koppelcurve van je motor te maken?
(zoals Speerke heeft gedaan volgens zijn uitspraak :"Verder wat vermogensmetingen gedaan met “PowerDyn OBD” )

Geplaatst: 18 okt 2007 17:33
door Herman
Deleted

Re: scangauge

Geplaatst: 19 okt 2007 5:40
door markv
Pipo schreef:Mark, kan je de gegevens van je scangauge downloaden in een PC? En zou je die gegevens kunnen gebruiken om eventueel een power- en koppelcurve van je motor te maken?
(zoals Speerke heeft gedaan volgens zijn uitspraak :"Verder wat vermogensmetingen gedaan met “PowerDyn OBD” )
Nee, de scangauge kan niet loggen. Persoonlijk vind ik OBD data onvoldoende om een beetje betrouwbare vermogenskromme van te bouwen, de frequentie waarmee je kunt loggen is gewoon te laag.

Ik zou dan eerder voor een (goekope) datalogger gaan, ik denk dat je daar meer betrouwbare resultaten uit kunt krijgen. De AP22 die ik eerst had was prima betaalbaar en geeft best goede resultaten (zie http://www.verboom.net/projects/power/index_nl.html).
Herman schreef: Ha daar is er weer een! Heerlijk apparaatje, sinds de LMM eruit is heb ik geen brandstofverbruik meer maar nog genoeg bruikbare info over Exclamation (Zoals hoe hard de monteur tijdens een proefrit na een beurt heeft gereden Evil or Very Mad )
Prachtig ingebouwd Mark thumb up Bij mij zit ie bovenop het dashboard met dubbelzijdige tape Rolling Eyes
Yup, is erg handig :) Ik vind het erg handig om iets vast in de auto te hebben waarmee ik direct foutcodes uit kan lezen en resetten (zeker na al die acties met m'n gasklep). En het is wel erg handig om het brandstof verbruik te kunnen zien, met een indicatie hoe ver je nog kunt komen op de huidige tank :)

Groeten,

Mark

Geplaatst: 19 okt 2007 7:15
door Maik
Ik vind het een superdingetje! Ik heb hem er ook al een weekje erin zitten.

Begint zo langzaam aan wel een beetje een kermis te lijken bij mij :)


Afbeelding

Geplaatst: 19 okt 2007 9:00
door TorBeest
Je dash ziet er fantastisch uit Maik 8) :thumbup:

Geplaatst: 19 okt 2007 9:30
door koenvw
@MarcV
(zeker na al die acties met m'n gasklep).
Waar kan ik dat verhaal even nalezen? :)

Geplaatst: 19 okt 2007 10:51
door André R
markv schreef:Tja, in de buurt, waddinxveen is ongeveer 30km ofzo? Maar ik heb de spullen iig liggen om hem uit te lezen.

Mark
Mark, je hebt een PB :wink:

Geplaatst: 19 okt 2007 11:02
door markv
koenvw schreef:@MarcV
(zeker na al die acties met m'n gasklep).
Waar kan ik dat verhaal even nalezen? :)
@MarcV == @MarkV

Op mijn website staan de problemen met de 68mm gasklep. Ik heb op dit form en het z22se forum diverse posts gemaakt over de p1514 code die ik heb gehad met mijn geporte 58mm klep.

Mark

Geplaatst: 19 okt 2007 11:49
door koenvw
Sorry MarcV....graptje Markv

Was me aan't afvragen of jij enige gelijkaardige problemen had als ik op het moment met mijn gas, maar dat is dus niet...

PS: Als je de EGR klep losmaakt en een blindstukje plaatst, dan hoeft men toch niet dat elektronisch spulletje maken voor de ECU? (Als ik de EGR klep op de stekker laat en ergens weg bind met T-wraps...

Want ik ben geen diode en weerstands specialist om zelf zo'n bypas te maken.

Geplaatst: 19 okt 2007 11:56
door markv
Als je zo'n pakking met 1 gat plaatst ben je helemaal in 1 keer klaar. Als je de blindplaat plaatst moet je wel even iets verzinnen om de klep nog ergens aan op te bevestigen. Deze moet natuurlijk wel aangesloten blijven, anders is de ECU niet blij.

Mark

Geplaatst: 19 okt 2007 15:55
door linne150
Het is een prima dingetje.Je kan met zonlicht je benzine verbruik zien.Dat is met het standaard infoschermpje ten ene male onmogelijk.En met dagtripjes``ga na 600m rechts af``HOE kan je dat zien :?: Nee dit is een makkelijk app.Denk dat ik een jaar nodig heb om alles te leren. :P Enuh....... hij kan zo in een andere auto :!:

Geplaatst: 04 nov 2007 17:31
door markv
Vandaag nog even bezig geweest met de XGauge optie in de ScanGauge. Was even rommelen, maar wil nu wel goed lukken. Moet nog wel even een ritje maken met de laatste 3 uitgevogelde gauges, maar dat komt morgen wel richting werk.

http://intranet/~mark/projects/speedste ... ex_nl.html

Eigenlijk nu nog te zien achterhalen of er nog meer interessante informatie op te vragen is. Wat ik nu heb is wel zo'n beetje alles wat je uit de standaard mode 1 kunt uitlezen.

Mark