Fijne remblokken
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Dan weet ik niet waar Dominique dat vandaan heeftpiet schreef:Dominque zij ook dat die remschijven word afgeraden voor auto's met de nodige pk's. Hoe zit dat dan?

De leverancier van de 2-delige schijven heeft ons verteld dat de schijven wel goed zijn, maar dat we onze verwachtingen niet te hoog moesten stellen. Hij had het idee dat wij 24uurs races gingen doen met die schijven ofzo, dus hij dekte zichzelf een beetje in. Op de lichtere elise voldoen ze in ieder geval maar op speedsters had hij nog geen ervaring. En er waren elise-rijders die nog meer vroegen van een remsysteem en die hadden wel eens een kleine opmerking over die 2-delige schijven, maar voor 900 euro kan je ook geen race-spec schijven verlangen, dan moet je er het 5-voudige voor neerleggen...
Maar laat ik duidelijk zijn: deze 2-delige schijven zijn al 2x zo goed als de standaard schijven, dus de standaard schijven voldoen al HELEMAAL niet voor een speedster met veel vermogen, terwijl dat met normaal gebruik natuurlijk helemaal geen issue is...

- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Klopt Piet,
Leverancier had het over extreem circuit gebruik of over auto's met compressor....
hehehe, [Piet=
]
die laatste moet zijn "auto's die extreem getuned zijn"
grofweg meer als 350 PK... dan nog, weet niet precies hoe hard die dingen van ons rijden want zo hard durf ik niet, maar volgends mij maakt het geen r..t uit of je een standaard Speedster van 235km/h tot stilstand brengt of een zwaar getunde!?!
Met de km's die ik nu gereden heb merk ik dat ik sneller en gecontroleerder stil sta met de lichtere schijven als met de standaard uitgeruste. Ik heb nog geen circuit ervaring met de 2-delige, maar ik kan mij niet voorstellen dat het beroerder zal zijn als met de OEMs.
Herman, [Thermisch beter omdat minder warmte wordt doorgegeven naar de as ]
Ik heb ook gemerkt dat mijn velgen warmer worden. Wat in mijn optiek zoveel betekend dat de warmte transfer beter is en het koellichaam hierdoor groter wordt. (lees: sneller afvoer van hitte) wat in principe fading zou vertragen. Dat de assen ook warmer worden hierdoor zal echt niet zoveel uitmaken. Ik heb in elk geval nog nooit gehoord van verbrand vet op naven
euh, waar ging dit topic ook alweer over?
Leverancier had het over extreem circuit gebruik of over auto's met compressor....
hehehe, [Piet=

die laatste moet zijn "auto's die extreem getuned zijn"

grofweg meer als 350 PK... dan nog, weet niet precies hoe hard die dingen van ons rijden want zo hard durf ik niet, maar volgends mij maakt het geen r..t uit of je een standaard Speedster van 235km/h tot stilstand brengt of een zwaar getunde!?!
Met de km's die ik nu gereden heb merk ik dat ik sneller en gecontroleerder stil sta met de lichtere schijven als met de standaard uitgeruste. Ik heb nog geen circuit ervaring met de 2-delige, maar ik kan mij niet voorstellen dat het beroerder zal zijn als met de OEMs.
Herman, [Thermisch beter omdat minder warmte wordt doorgegeven naar de as ]
Ik heb ook gemerkt dat mijn velgen warmer worden. Wat in mijn optiek zoveel betekend dat de warmte transfer beter is en het koellichaam hierdoor groter wordt. (lees: sneller afvoer van hitte) wat in principe fading zou vertragen. Dat de assen ook warmer worden hierdoor zal echt niet zoveel uitmaken. Ik heb in elk geval nog nooit gehoord van verbrand vet op naven

euh, waar ging dit topic ook alweer over?

- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Ik moet hier geen reclame maken, maar met een paar drukken op de toetsen had ik ze zo binnen. de elise-winkel...Zoefke schreef:Euh.. een vraag van een Dummy: als ik naar de autoshop stap en ik vraag een setje SBS pro track, weten ze daar dan waarover ik het heb?
Of moeten daar nog afmetingen bijgegeven worden, zijn voor en achter verschillend?