Fijne remblokken
Fijne remblokken
Ik heb graag jullie advies: welke zijn nu de fijnste remblokken?
OMP competition,
Ferodo DS2500,
SBS pro-track, of
Pagid RS14
Ik hoor graag wat.....
OMP competition,
Ferodo DS2500,
SBS pro-track, of
Pagid RS14
Ik hoor graag wat.....
Ik heb een tijd gereden met de OMP's, zijn heel erg OK, zeker gezien de prijs.
De RS-14's heb ik nooit mee gereden en dat ga ik ook niet doen. Ik vind ze echt bizar duur.. Ik heb er nu CL RC6 onder zitten. Die remmen echt GOED!
Ik denk dat Piet dat wel kan beamen na afgelopen zaterdag
Mark
De RS-14's heb ik nooit mee gereden en dat ga ik ook niet doen. Ik vind ze echt bizar duur.. Ik heb er nu CL RC6 onder zitten. Die remmen echt GOED!

Mark
C30-94@0.55bar
-
- Actief lid
Ik heb de SBS pro track. Fijne blokken, klinken wat metalig maar ook op nat geen hapering. Pakken direct en snel. Niet op circuit gebruikt (de vorige eigenaar van de auto wel meen ik, vraag het HJ), maar geen kritiek van mijn kant. Tot nu toe.
Groeten,
Nico
N.B: wat voor eisen stel je aan je remmen? Circuit of niet?
Groeten,
Nico
N.B: wat voor eisen stel je aan je remmen? Circuit of niet?
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Speedster 2.2
Golf GTI
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
De OMP competition is oke (tenminste, als Mark die heeft gehad, ik heb toen in zijn auto een stuk gereden). "Bijten" redelijk goed, daarna wat minder vertaging, dus niet heel erg lineair.
DS2500: geen ervaring mee, maar de verhalen zijn meestal positief. Niet geschikt voor hardcore circuitgebruik.
SBS-Pro Track: hier heb ik iets van 12000km mee gereden. Goede blokken naar mijn mening. Bijten iets minder fel dan de OMP's, maar daarna wel meer lineair. Redelijk goed bestand tegen hardcore circuitgebruik.
Pagid RS-14: mee gereden in Wilbert z'n speedster. Bijten lekker en daarna ook behoorlijk lineair. Overal hoor je er goede verhalen over. Echter wel erg duur.
Ik heb zelf nu de Carbone Lorraine RC06 blokken. In prijs zitten ze iets boven de SBS-en. Ik kan alleen zeggen wat ze doen op mijn nieuwe 2-delige schijven en dat is WOW
Remmen als ze koud zijn gaat erg goed, ze bijten erg goed. Daarna is het lineair all the way, hoe heet ze ook worden (kunnen tot 1600 graden hebben
).
Nadelen hebben deze blokken in overvloed:
- Ze zijn standaard te dik en moet je er dus behoorlijk wat voering vanaf schuren of vijlen.
- De grondplaatjes van de voorblokjes zijn aan de kleine kant waardoor ze gaan ratelen tenzij je ze heel goed uitvult met geschikt tape.
- Tot mijn eerste circuitdag krijsden ze er heftig op los (op lage snelheid bij zacht remmen). Die van Mark zelfs tot aan de pijngrens soms
. Na de circuitdag zijn ze redelijk rustig worden en is het meer zacht gepiep geworden, maar naarmate ik weer meer straatkilometers ermee ga maken, hoe groter de kans dat het piepen weer harder gaat worden, maar ik kan daar wel tegen 
DS2500: geen ervaring mee, maar de verhalen zijn meestal positief. Niet geschikt voor hardcore circuitgebruik.
SBS-Pro Track: hier heb ik iets van 12000km mee gereden. Goede blokken naar mijn mening. Bijten iets minder fel dan de OMP's, maar daarna wel meer lineair. Redelijk goed bestand tegen hardcore circuitgebruik.
Pagid RS-14: mee gereden in Wilbert z'n speedster. Bijten lekker en daarna ook behoorlijk lineair. Overal hoor je er goede verhalen over. Echter wel erg duur.
Ik heb zelf nu de Carbone Lorraine RC06 blokken. In prijs zitten ze iets boven de SBS-en. Ik kan alleen zeggen wat ze doen op mijn nieuwe 2-delige schijven en dat is WOW

Remmen als ze koud zijn gaat erg goed, ze bijten erg goed. Daarna is het lineair all the way, hoe heet ze ook worden (kunnen tot 1600 graden hebben

Nadelen hebben deze blokken in overvloed:
- Ze zijn standaard te dik en moet je er dus behoorlijk wat voering vanaf schuren of vijlen.
- De grondplaatjes van de voorblokjes zijn aan de kleine kant waardoor ze gaan ratelen tenzij je ze heel goed uitvult met geschikt tape.
- Tot mijn eerste circuitdag krijsden ze er heftig op los (op lage snelheid bij zacht remmen). Die van Mark zelfs tot aan de pijngrens soms

Laatst gewijzigd door Maik op 03 sep 2007 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

- Speedfreak
- Mega lid
- Contacteer:
- zoonvanlinne150
- Mega lid
- Piet
- Giga lid Carbon
Ja, die blokken van Mark bijten echt en remmen als een gek. Ze maken wel wat herrie. Ik heb zelf Pagid rs42.markv schreef:Ik heb een tijd gereden met de OMP's, zijn heel erg OK, zeker gezien de prijs.
Mark
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Herman schreef:.....
Voor de liefhebber heb ik nog 4x gegroefde lichtgewicht schijven (zwart ALU hartstuk), standaard maat, nieuw en ongebruikt met minimale transportschade (op 2 hartstukken paar krasjes, alleen optisch).

Die raak je wel kwijt aan Piet denk ik, die heeft ze al kunnen proeven onder de auto van Mark