602 PK
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
- stevenflappy
- Contacteer:
- stevenflappy
- Contacteer:
Antwoord courtenay:
Hi
The VXR engine will only produce 200 bhp when driven by Z20LET management (Bosch 1.5.5) when fitted into a VX220/Speedster unless the ecu is remapped and a sports exhaust system is fitted. The reason the LEH engine makes 240 bhp is because of different turbo, injectors and software when fitted into an Astra VXR
As the VXR (LEH) engine doesn't come fitted with a VXR/LEH turbo charger all the existing ancillaries are swapped over from the ZLET engine to make the LEH engine run in a Speedster.
We use this engine in some applications where we want more power (as this engine has stronger pistons than the ZLET engine), but obviously we also have to fit other components to get the power gains.
Hope this helps
Regards
Ma
Hi
The VXR engine will only produce 200 bhp when driven by Z20LET management (Bosch 1.5.5) when fitted into a VX220/Speedster unless the ecu is remapped and a sports exhaust system is fitted. The reason the LEH engine makes 240 bhp is because of different turbo, injectors and software when fitted into an Astra VXR
As the VXR (LEH) engine doesn't come fitted with a VXR/LEH turbo charger all the existing ancillaries are swapped over from the ZLET engine to make the LEH engine run in a Speedster.
We use this engine in some applications where we want more power (as this engine has stronger pistons than the ZLET engine), but obviously we also have to fit other components to get the power gains.
Hope this helps
Regards
Ma
Als die S.klasen er niet meer uitkomt , vraagt ie bij Markus om onderdelen en raad.
En 600 pk uit de 2.0 turbo motor halen, kan hij Vmax beter.
Maar het allerbelangrijkste is nog , dat de opgegeven pk's bij Vmax altijd méér zijn , en bij de rest E.D.S en consorten véél minder.
M.A.W. Ze lullen daar maar wat raak.
En 600 pk uit de 2.0 turbo motor halen, kan hij Vmax beter.
Maar het allerbelangrijkste is nog , dat de opgegeven pk's bij Vmax altijd méér zijn , en bij de rest E.D.S en consorten véél minder.
M.A.W. Ze lullen daar maar wat raak.
Ik heb die gele kogel al 2 keer 'live' gezien, dat moet je in het echt zien om die acceleratie echt te beleven
. En hij gebruikt hem nu zo goed als alleen maar voor sprints, toen hij nog onder de 450 pk zat reed hij zelf overal naartoe maar sinds hij daarover is gegaan bolt de speedster overal naartoe netjes achter op de trolley 
ps: Ik heb overigens zelf al tientallen foto's getrokken en een paar filmpjes gemaakt van de Klasen speedster, maar ik krijg die nest hier niet online, als iemand zich geroepen voelt in mijn plaats wil ik ze wel doormailen naar een van jullie...

ps: Ik heb overigens zelf al tientallen foto's getrokken en een paar filmpjes gemaakt van de Klasen speedster, maar ik krijg die nest hier niet online, als iemand zich geroepen voelt in mijn plaats wil ik ze wel doormailen naar een van jullie...
- stevenflappy
- Contacteer:
jans schreef:Als jij bij al die duitse tuners lult zo als je hier op het forum lult,zie ik jou er nog geen pk's bij krijgenstevenflappy schreef:Maar die spreekt dan wel Engels, bij Vmax echt niet....... Dat wil ik niet, wil wel gewoon kunnen lullen als ik het daar laat doen.....

Misschien had je over dit grapje iets langer na moeten denken

Enne: Snelheid zit niet alleen in de pk's he........

Speedster sneller als Exige
Dan is die speedster toch sneller als zijn Exige broertje.
Currently, the fastest lotus exige in the world on ¼ mile and high speed sprints.
* Owner / Driver: Logan Naicker
* Make: Lotus Exige S1
* Engine: 2.0 Litre 16valve MAZDA
* Turbocharger: Turbonetics T4
* Fuel Management: Mr Turbo
* Gearbox: 6 Speed Getrag with Quaife Diff
* Brakes: Lotus
* Kilowatts: 462kw on Engine
* Torque: 420nm
* 0 – 100kms: 3.5 seconds
* Best ¼ mile Time: 10.7 seconds(Tarlton 2005)
* Best ¼ mile Speed : 221km(National Record)
* Best 800m Speed: 252km(Tarlton 2005)
* Best 1km Speed: 276km(Dragwars 2005)
* Top Speed: Geared for 360kms @ 9000rpm
Leuk filmpje alsof hij door een kataput wordt afgeschoten.
Currently, the fastest lotus exige in the world on ¼ mile and high speed sprints.
* Owner / Driver: Logan Naicker
* Make: Lotus Exige S1
* Engine: 2.0 Litre 16valve MAZDA
* Turbocharger: Turbonetics T4
* Fuel Management: Mr Turbo
* Gearbox: 6 Speed Getrag with Quaife Diff
* Brakes: Lotus
* Kilowatts: 462kw on Engine
* Torque: 420nm
* 0 – 100kms: 3.5 seconds
* Best ¼ mile Time: 10.7 seconds(Tarlton 2005)
* Best ¼ mile Speed : 221km(National Record)
* Best 800m Speed: 252km(Tarlton 2005)
* Best 1km Speed: 276km(Dragwars 2005)
* Top Speed: Geared for 360kms @ 9000rpm
Leuk filmpje alsof hij door een kataput wordt afgeschoten.