Hier heb je nog even een vertaalde toelichting van Klasen zelf (van de duitse Speedstersite):
Commentaar Stephan Klasen:
Dit weekeinde is het eindelijk gelukt!
9.969s (klik voor video)
Voordien hebben we nog een water-methanol inspuiting ingebouwd (is trouwens een goed alternatief voor de watergekoelde luchtkoeler). Het aanzuigtraject voor de lader werd incl. LMM volledig op 100mm diameter omgebouwd; wij zijn met de laaddruk terug afgezakt naar max. 2 bar en hebben nogmaals nieuw getuned.
Qua vermogen liggen we net over de 600PK, en hebben een bruikbar toerental van 4500-8500 rpm. Bij het eindtoerental zijn er nog altijd 580 PK ter beschikking; daar vergist men zich soms bij het schakelen. (nvdr: denkt dat er nog een extra versnelling is)
De 1/8 mijl heb ik in 6,579 sec afgelegd, en had daarbij 186 km/h op de teller.
0-200 moet zo bij een 7,5 sec. liggen.
De auto is echter vrijwel niet meer rijbaar met deze banden. Door de korte lastenwissel bij het schakelen begint het hekwerk te waggelen en heeft men soms de volledige straatbreedte nodig. Bij de opname van de video liep alles echter probleemloos.
Vraag:
Hoe bruikbaar is de aandrijving eigenlijk nog? Ik bedoel: kan je daarmee enkel nog 1/4 mijl dragracen, of zijn rondetijden ook nog mogelijk?
Antwoord Stephan Klasen:
Rondetijden moet met minder vermogen zeker mogelijk zijn. Zoals nu echter zou men echte temperatuurprobleem in het motorruim bekomen.
Het aandrijfwerk is overigens nog altijd een F23 met Quaife-sper; alles origineel!
De aandrijfassen zijn ook nog de eersten. Het zal echter wel een vraag in tijd zijn, hoeveel dragstarts de aandrijving nog uithoudt.
De koppeling is nu een versterkte versie van de SachsRE, die al 699Nm op de proefbank verdragen heeft. Wij zijn echter met het koppel terug afgezakt en rijden nu 'nog enkel' met een redelijke 600Nm. Voor die 699Nm hebben we 2,7 bar laaddruk benodigd!