Pagina 2 van 2

Geplaatst: 06 sep 2007 19:41
door Herman
Deleted

Geplaatst: 06 sep 2007 20:05
door stevenflappy
Nee maar dat ie Engels spreekt is echt niet waar... Was niet mee te praten toen, echt ongelooflijk.... Maar Vmax wordt het voor mij toch niet, teveel gezeik meegemaakt met Iceman toen, ik wil iemand die gewoon opneemt en problemen oplost..

Geplaatst: 06 sep 2007 20:17
door Herman
Deleted

Geplaatst: 06 sep 2007 21:35
door stevenflappy
Dat is ook zo! Je moet een "klik" hebben met degene die aan je auto sleutelt, als je auto meer is als vervoer van A naar B......

Geplaatst: 07 sep 2007 17:40
door stevenflappy
Antwoord courtenay:

Hi

The VXR engine will only produce 200 bhp when driven by Z20LET management (Bosch 1.5.5) when fitted into a VX220/Speedster unless the ecu is remapped and a sports exhaust system is fitted. The reason the LEH engine makes 240 bhp is because of different turbo, injectors and software when fitted into an Astra VXR

As the VXR (LEH) engine doesn't come fitted with a VXR/LEH turbo charger all the existing ancillaries are swapped over from the ZLET engine to make the LEH engine run in a Speedster.

We use this engine in some applications where we want more power (as this engine has stronger pistons than the ZLET engine), but obviously we also have to fit other components to get the power gains.

Hope this helps

Regards

Ma

Geplaatst: 09 sep 2007 10:18
door Rikster
Herman schreef:Rik, als onze APK's gedaan zijn, zullen we eens samen gaan buurten bij Stephan :wink: ?
Mijn APK staat nu op 24 sep. gepland en zo snel mogelijk daarna wil ik eerst de mapping samen met Markus optimaliseren... maar ik wil zeker een keer een blik werpen in de keuken van Stephan Klasen :wink:

Geplaatst: 09 sep 2007 12:18
door jans
Als die S.klasen er niet meer uitkomt , vraagt ie bij Markus om onderdelen en raad.
En 600 pk uit de 2.0 turbo motor halen, kan hij Vmax beter.
Maar het allerbelangrijkste is nog , dat de opgegeven pk's bij Vmax altijd méér zijn , en bij de rest E.D.S en consorten véél minder.
M.A.W. Ze lullen daar maar wat raak.

Geplaatst: 09 sep 2007 13:34
door Rikster
Ik was ook niet van plan om van tuner te wisselen, maar wil die gele kogel wel eens live zien :wink: Daarnaast heeft Stephan zelf al mijn vermoeden bevestigd door te zeggen dat 600pk in een Speedster eigenlijk onrijdbaar is :!: Ben nog altijd zeer benieuwd hoe het met 450pk zal zijn... :shock:

Geplaatst: 09 sep 2007 14:10
door jans
stevenflappy schreef:Maar die spreekt dan wel Engels, bij Vmax echt niet....... Dat wil ik niet, wil wel gewoon kunnen lullen als ik het daar laat doen.....
Als jij bij al die duitse tuners lult zo als je hier op het forum lult,zie ik jou er nog geen pk's bij krijgen :lol:

Geplaatst: 09 sep 2007 14:48
door Herman
Deleted

Geplaatst: 09 sep 2007 15:47
door Rikster
Appeltje-eitje :roll: Bij mij wordt nog steeds alles geregeld door de rechtervoet...

Geplaatst: 10 sep 2007 0:56
door Robin
Ik heb die gele kogel al 2 keer 'live' gezien, dat moet je in het echt zien om die acceleratie echt te beleven :woship: . En hij gebruikt hem nu zo goed als alleen maar voor sprints, toen hij nog onder de 450 pk zat reed hij zelf overal naartoe maar sinds hij daarover is gegaan bolt de speedster overal naartoe netjes achter op de trolley :wink:


ps: Ik heb overigens zelf al tientallen foto's getrokken en een paar filmpjes gemaakt van de Klasen speedster, maar ik krijg die nest hier niet online, als iemand zich geroepen voelt in mijn plaats wil ik ze wel doormailen naar een van jullie...

Geplaatst: 10 sep 2007 16:34
door stevenflappy
jans schreef:
stevenflappy schreef:Maar die spreekt dan wel Engels, bij Vmax echt niet....... Dat wil ik niet, wil wel gewoon kunnen lullen als ik het daar laat doen.....
Als jij bij al die duitse tuners lult zo als je hier op het forum lult,zie ik jou er nog geen pk's bij krijgen :lol:
:?: Ja grappig.......... :|

Misschien had je over dit grapje iets langer na moeten denken :twisted: :yawn:

Enne: Snelheid zit niet alleen in de pk's he........ :!: 8)

Speedster sneller als Exige

Geplaatst: 10 sep 2007 17:58
door Elise
Dan is die speedster toch sneller als zijn Exige broertje.

Currently, the fastest lotus exige in the world on ¼ mile and high speed sprints.

* Owner / Driver: Logan Naicker
* Make: Lotus Exige S1
* Engine: 2.0 Litre 16valve MAZDA
* Turbocharger: Turbonetics T4
* Fuel Management: Mr Turbo
* Gearbox: 6 Speed Getrag with Quaife Diff
* Brakes: Lotus
* Kilowatts: 462kw on Engine
* Torque: 420nm
* 0 – 100kms: 3.5 seconds
* Best ¼ mile Time: 10.7 seconds(Tarlton 2005)
* Best ¼ mile Speed : 221km(National Record)
* Best 800m Speed: 252km(Tarlton 2005)
* Best 1km Speed: 276km(Dragwars 2005)
* Top Speed: Geared for 360kms @ 9000rpm

Leuk filmpje alsof hij door een kataput wordt afgeschoten.

Geplaatst: 23 sep 2007 10:41
door Rikster
Gisteren heeft Stephan Klasen zijn tijd op de ¼mijl nog wat scherper gesteld... 9.741s :shock: