2.2 vs turbo mening gevraagd

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Gerard »

Afbeelding
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Robin
Actief lid

Bericht door Robin »

Ik moet toch eens naar zo een meeting gaan komen want ik wil toch 1 ding ontkrachten, dat turbobezitters poetsers zijn. Volgens mij is een groot deel van alle speedster-rijders poetsgek. Dus dat van die poetsers is bullshit en dat ze dikwijls stilstaan daar kan ik niet over oordelen, maar in mijn geval logisch als je op 1 km van je werk woont dan fiets je nu eenmaal meer.

En er zijn nu eenmaal minder turborijders dus een turborijder zijn naam is ook sneller gemaakt, we zijn niet allemaal 'Pipo's' :wink:. Overigens alle respect voor Pipo zijn poetslust ik wou dat ik het zelf kon opbrengen, maar ik ben eerlijk gezegd te lui en ik haat poetsen. En niemand ziet overigens graag een vuile auto, wie zou geen toverstok willen hebben zodat je wagen er dmv een zwaai met je stokje er altijd piekfijn uitzag :lol:

@Stevenflappy ik durf voor veel geld wedden dat jij hem vaker poetst als ik de mijne :mrgreen:

@Pierre dit draagt niet echt bij tot jouw vraag maar ja :)
RCduck7
Actief lid

Re: Pierre

Bericht door RCduck7 »

Pipo schreef:Hela, hela :x Ik heb er zojuist een hoop(je) Normandische kms bijgezet :) Daarmee heb ik eindelijk de magische 3000km-grens op de teller doorbroken 8) Als dat k*tweer nu eindelijk eens wat droger zou willen worden, bereik ik volgend jaar misschien de 4000km wanneer mijn karretje zijn 2de kaarsje mag uitblazen :P .
Haha, en ik vond mijn 8000 km op een jaar al niet veel.
Maar ik MOET hem dan soms ook gebruiken en niet alleen voor het plezier.
T'is bij mij nu al een 3 maand geleden dat ik hem gepoetst heb. :oops:
En het kraaknette chasis van weleer is vuil (wat ik overweegde te poetsen) maar het kan hoogstwaarschijnlijk geen kwaad voor de levensduur.
Was het leuk rijden in Normandie?
We moeten dan eens afspreken he. :)
Voske
Nieuw lid

Bericht door Voske »

Of je bouwt er eerst een compressor op, en als je em gaat verkopen maak je em weer origineel en verkoop je de spullen los ...
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Robin schreef:Ik moet toch eens naar zo een meeting gaan komen want ik wil toch 1 ding ontkrachten, dat turbobezitters poetsers zijn. Volgens mij is een groot deel van alle speedster-rijders poetsgek. Dus dat van die poetsers is bullshit en dat ze dikwijls stilstaan daar kan ik niet over oordelen, maar in mijn geval logisch als je op 1 km van je werk woont dan fiets je nu eenmaal meer.

En er zijn nu eenmaal minder turborijders dus een turborijder zijn naam is ook sneller gemaakt, we zijn niet allemaal 'Pipo's' :wink:. Overigens alle respect voor Pipo zijn poetslust ik wou dat ik het zelf kon opbrengen, maar ik ben eerlijk gezegd te lui en ik haat poetsen. En niemand ziet overigens graag een vuile auto, wie zou geen toverstok willen hebben zodat je wagen er dmv een zwaai met je stokje er altijd piekfijn uitzag :lol:
Hallo Robin,

Deze discussie zal altijd blijven bestaan en je moet er niet zo zwaar aan tillen. Bij de Elise blijft ook altijd een soortgelijke situatie tussen de S1 en de S2. En Maik zal voor de rest van zijn leven de man met de witte sokken blijven :wink:.
Misschien flauwe discussies maar je doet er toch niets tegen (zeker niet zolang Pipo zijn Turbo nog bezit).

HJ
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

Re: Pierre

Bericht door Pipo »

RCduck7 schreef: T'is bij mij nu al een 3 maand geleden dat ik hem gepoetst heb. :oops:
En het kraaknette chasis van weleer is vuil (wat ik overweegde te poetsen) maar het kan hoogstwaarschijnlijk geen kwaad voor de levensduur.
Was het leuk rijden in Normandie?
We moeten dan eens afspreken he. :)
Voordeel van het regelmatig poetsen en in de olie te zetten van het chassis, is dat het vrij gemakkelijk van vuil te ontdoen is daar dit er niet aan vastkleeft.
Het was de eerste keer dat ik een toer in Normandie gepland heb, en ik heb er veel van geleerd. Doordat ik nogal veel POI's (points of interest) had ingelast, kwamen we bijlange niet aan ons km-quota, en moesten we dus nieuwe slaapplaatsen plannen. Maar voor de rest viel het enorm mee, en we gaan het zeker nog eens doen.
Spijtig dat we deeltijds in de regen reden. Mijn Speedster is grondig gedoopt geweest :P Ik weet nu dat hij perfekt waterdicht is 8), wat al een hele geruststelling is. En hij bleef ook verrassend proper omdat het vuile water er door de waslaag gewoon afliep. Ik heb wel aan de lijve ondervonden, dat met een Turbo op nat asfalt een bocht nemen in 2de een gevaarlijk combinatie is :wink: Nochthans reed ik met fluwelen voetje :roll: Ben 2 keer rondgespind :oops: Gelukkig kon ik hem op de weg houden en bleef het bij wat angstzweet; oef :o Maar het is een les die ik niet snel zal vergeten :shock:

De dag na mijn thuiskomst was ik al aan het poetsen :oops: Zowat alles wat loskon (behalve de clams) ging eraf en eruit :) . En na 3 dagen stond hij weer in nieuwstaat :D Ik heb ineens het koetswerk verwend met een nieuw Turtle produkt :) Het resultaat is schitterend! 8) En zo spiegelglad, dat een vlieg haar poten breekt als ze er op probeert te landen :lol:

Als je wilt afspreken weet je me te vinden, hé :)
A thing of beauty is a joy forever!
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Was dit een recordpoging smileys plaatsen? :shock: :wink:
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

smileys

Bericht door Pipo »

Nee hoor, ik ben nu eenmaal een vrolijke jongen :P
A thing of beauty is a joy forever!
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Pascal »

Marcel schreef:Als je ze beiden standaard laat zal er niet veel verschil in afschrijving zitten denk ik, ga je een compressor op de 2.2 zetten gooi je dat geld gelijk weg..........op die manier bedoelde ik het, dus als je 200 pk wilt blijft de turbo verhoudings gewijs meer waard.......schat ik in en is ook zo op de lange termijn, mensen zoeken vaak een origineel exemplaar en niet één waar aan gerommeld is........

Als je dan kijkt hoeveel exemplaren hier wel aan gerommeld is zullen de originelen op den duur zeldzaam worden :!:
Ja hoor een speedster kopen om er rijker van te worden :roll: .
Ombouwen die bak en rijden. :wink:
Plaats reactie