2.2 vs turbo mening gevraagd

Algemene zaken omtrent onze auto.
Pierre
Nieuw lid

Bericht door Pierre »

hoi ,denk er over om mij een turbo aan te schaffen ,graag had ik de mening gehoord van mensen die ook zijn overgestapt ,is het de moeite waard ,ik rij nu in een standaard versie 2.2 ,zijn er nog verschillen behalve natuurlijk de motor ,ik heb al zoveel topics gelezen en geraak er maar niet uit ,ik kan natuurlijk van alles laten veranderen aan mijn 2.2 maar dan ben ik natuurlijk ook een hoop euro's armer ,ben op die meeting in Beringen geweest en ik denk van de 15 aanwezigen maar 1 turbo
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Dat is altijd zo.....> Die poetsen liever dan ze rijden! :twisted:

Zou dit op het uk-forum eens vragen, daar zijn er meer, hier alleen Marcel maar die verwisseld vaker van auto dan van shirt dus die is niet erg betrouwbaar......
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Probeer er eens 1 te rijden!
Pipo is altijd gastvrij en hij heeft een blinkende turbo... 8) :wink:
Afbeelding
Herman

Re: 2.2 vs turbo mening gevraagd

Bericht door Herman »

Deleted
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

@Flap...Thx :wink: en voor iemand die meer geld en tijd uitgegeven heeft dan alle speedsterrijders bij elkaar, aan het UITERLIJK van zijn speedster heb je wel een erg grote mond over poetsers :P

Ik ben het er trouwens niet mee eens dat een 2.2 met compressor goedkoper is dan een Turbo....de marktwaarde van een opgevoerde 2.2 zal niet veel meer zijn dan van een standaard 2.2, ik denk zelfs dat op de standaard 2.2 meer waard is dan ééntje waar van alles aan gerommeld is.

Een Turbo zal steeds zeldzamer worden, en eigenlijk wil iedere 2.2 rijder er wel één :twisted:

Tja verder moet ik zeggen ze zijn beiden snel, de turbo motor rijd iets lekkerder als de 2.2 die is wat rauwer, maar als het je om prestaties gaat kun je net zo goed de 2.2 nemen........het rijplezier is er niet minder om :!:

Zelf heb ik op een gegeven moment op het punt gestaan mijn vierde speedster aan te schaffen, en tja had dan toch een Turbo genomen, net wat aparter en blijft meer waard, maarja de baas thuis was het er niet mee eens :? haar liefde voor de speedster is toch aanzienlijk minder, terwijl ik het een prachtige heerlijk auto blijf vinden :!:

Succes in ieder geval met je leuke keuze.

En luister niet teveel naar flap, die is zo gefrustreerd dat zijn speedster geen Exige is dat alles kut is behalve zijn sneeuwbal 8)
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Marcel schreef:......

Zelf heb ik op een gegeven moment op het punt gestaan mijn vierde speedster aan te schaffen, en tja had dan toch een Turbo genomen, net wat aparter en blijft meer waard, maarja de baas thuis was het er niet mee eens

......
Dat mag je mij dan weleens uitleggen....
Afbeelding
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

@Marcel: :lol:

Enne is dat Revell-ding al te koop?
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Als je ze beiden standaard laat zal er niet veel verschil in afschrijving zitten denk ik, ga je een compressor op de 2.2 zetten gooi je dat geld gelijk weg..........op die manier bedoelde ik het, dus als je 200 pk wilt blijft de turbo verhoudings gewijs meer waard.......schat ik in en is ook zo op de lange termijn, mensen zoeken vaak een origineel exemplaar en niet één waar aan gerommeld is........

Als je dan kijkt hoeveel exemplaren hier wel aan gerommeld is zullen de originelen op den duur zeldzaam worden :!:
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

stevenflappy schreef:@Marcel: :lol:

Enne is dat Revell-ding al te koop?
Whahaha intresse :?:

nee gebeurd weinig momenteel ben de buitenboel aan het schilderen :(

Ben wel benieuwd als hij klaar is hoe het rijd.........
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Maarten »

Marcel schreef:Als je ze beiden standaard laat zal er niet veel verschil in afschrijving zitten denk ik, ga je een compressor op de 2.2 zetten gooi je dat geld gelijk weg..........op die manier bedoelde ik het, dus als je 200 pk wilt blijft de turbo verhoudings gewijs meer waard.......schat ik in en is ook zo op de lange termijn, mensen zoeken vaak een origineel exemplaar en niet één waar aan gerommeld is........

Als je dan kijkt hoeveel exemplaren hier wel aan gerommeld is zullen de originelen op den duur zeldzaam worden :!:
Denk dat je gelijk hebt, maar als je al een 2.2 hebt waarvan je weet dat ie goed is, kan het wel voordeliger zijn bijv. een compressor ombouw te doen ipv verkopen en een andere kopen.
Als investering is de turbo beter, maar als rijdersauto weet ik het zonet nog niet......
Dus financieel is een orginele turbo intressanter.
Maar ik heb 0 spijt van mijn compressorombouw !

Maarten
Pierre
Nieuw lid

Bericht door Pierre »

hoi bedankt voor de reactie's ,Marcel aangezien jij de enige bent die van een 2.2 is overgestapt naar een turbo en zelfs als je een vierde zou aanschaffen het een turbo zou zijn zegt toch wel iets , en inderdaad al wat je aan een 2.2 veranderd kun je onmogelijk doorrekenen bij verkoop ,aangezien ik nu al 52 ben (mischien wel de oudste belg met een speedster !!) zal ik hem toch nog eens gaan verkopen ,ergens las ik in een reactie van jou dat de turbo toch anders reed dan een opgepepte 2.2 , meer beschaafder als ik het mij nog goed herinder ,kan naturlijk zijn door het iets hogere gewicht ?ik ben er nog niet uit !!!
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Klopt maar mijn ex turbo had ook een extra isolatie/bekleding pakket, waarmee de geluiden iets minder doordringen, dat scheelt ook al, en komt hij wat meer solide over.........

Pipo een mede belg heeft ook eerst een 2.2 gehad en nu een Turbo.
Als je een Turbo wilt zal ik toch eens gaan polsen of hij hem alweer weg wilt doen, die twijfelt continu...en die van hem is beter dan nieuw :!:
Pipo

Pierre

Bericht door Pipo »

Hoi Pierre,
wij hebben wel wat overeenkomsten :wink: . Ik heb 2 jaar met een 2,2 atmo gereden, alvorens mijn huidige Turbo aan te kopen. Daarbij ben ik ook Belg, en word ik deze maand 50 jaren jong :D
Als je wilt zetten we ons eens samen met een goed glas, en kan je me uitvragen over het leven met en zonder atmo :P Stuur maar een PB of mailtje. Dan spreken we af.
vr. gr.
A thing of beauty is a joy forever!
koenvw
Actief lid

Bericht door koenvw »

Pipo,

Maar jij kan toch geen rijervaringen geven over de auto? Je komt er toch nooit mee buiten. :lol:
Mvg

Koen
Speester #2981
Pipo

Pierre

Bericht door Pipo »

Hela, hela :x Ik heb er zojuist een hoop(je) Normandische kms bijgezet :) Daarmee heb ik eindelijk de magische 3000km-grens op de teller doorbroken 8) Als dat k*tweer nu eindelijk eens wat droger zou willen worden, bereik ik volgend jaar misschien de 4000km wanneer mijn karretje zijn 2de kaarsje mag uitblazen :P .
A thing of beauty is a joy forever!
Plaats reactie