Pagina 2 van 4

Geplaatst: 09 okt 2007 10:54
door Rikster
Rikster schreef:...maar als het aluminiumframe onbeschadigd is ...
Duidelijk iets over het hoofd gezien op de eerste foto :oops: en alle andere foto's :shock:

Geplaatst: 09 okt 2007 11:36
door Elise
Rikster schreef:Als je het zeker wilt weten zou ik het via Lotus van der Kooi spelen
Rik geeft het beste advies van allemaal :wink:
Want het verstandigst is altijd om de boel door een expert (aankoopkeuring) te laten beoordelen.
Zelf ook destijds laten doen door Peter van VanSten.

Geplaatst: 09 okt 2007 16:15
door rhp1978
Hoi hoi

Ja, ik zie der vanaf.

Terwijl de schade zo beprerkt lijkt in 1ste instantie.
Heb morgen nog een afspraak met een garage en dan gaan we samen rond bellen en vragen wat een nieuw chassis kost van een Opel Speedster.

Maar eff puur op onderdelen zoals de motor (14.000km) en versnellings bak als je het als donor-auto wil gebruiken wat is dan ongeveer de waarde van de Speedster denken jullie???

Ik heb me nu best wel erg verdiept in het autotje, ben er nu helemaal aan verslaafd :D
Heeft er iemand toevalig een tekening hoe he chassis in elkaar zit met alle losse onderdelen die zo het chassis vormen???
Ben wel benieuwd hoe het ding is op gebouwd.

Iedereen erg bedankt voor jullie opmerkingen en info er omheen. super :thumbup:

Grt. Ricardo

Geplaatst: 09 okt 2007 16:23
door Maik
Verslavend is hij zeker :wink:

Heb je hier al gekeken (in de bibliotheek van het forum):

http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... index.html

Geplaatst: 09 okt 2007 16:31
door Arno
rhp1978 schreef:Terwijl de schade zo beprerkt lijkt in 1ste instantie.
Tja.. Dit is bijna de 'klassieke' manier om een Elise of Speedster af te schrijven. Het paaltje net *niet* missen en de voorwielophanging er af scheuren. Eigenlijk weinig tot geen echte schade, maar wel een dood chassis.

Eigenlijk zou je in die situatie toch echt moeten proberen om 'm zoveel mogelijk recht op de neus te pakken zodat de crashbox z'n werk doet.

De kans dat de rest van het chassis dat overleeft is stuk groter. Die crashbox is zo een nieuwe op te zetten.

Maarja.. De reflex is natuurlijk en heel begrijpelijk om te proberen te ontwijken..

Als je er 1 wilt opknappen, dan zou ik er vooral een zoeken die aan de achterkant flink in puin ligt...

Daar is vaak nog een hoop aan te redden, omdat je daar een stalen subframe hebt wat je kunt vervangen en een motorblok etc. wat eerst allemaal gesloopt moet zijn voordat het verder een probleem qua chassis is.

1tje die achterstevoren een bocht is uit gegaan is dus een kandidaat :)

Of het prijs-technisch nog steeds voordeliger is als een 'intacte' kopen is een tweede, maar als je de faciliteiten, ruimte (garage) en tijd hebt dan kan je een hoop uitsparen aan arbeidsloon.

Bye, Arno.

Geplaatst: 09 okt 2007 22:27
door rhp1978
Arno schreef:Als je er 1 wilt opknappen, dan zou ik er vooral een zoeken die aan de achterkant flink in puin ligt...
Dan zit je met versnellingsbak motor ik denk dat dat ook een dure grap wordt.

Maar wat denk je dat deze auto nog waard is als je voor donor-auto wil aanschaffen en dan langzaam een andere zoeken met achterschade.

En bijv. waar zijn meer schade bakken te vinden voor een leuke prijs?

Ik heb gehoord dat een zwarte ergens in belgie staat met een schuin achter wiel + schade voor dacht ik (maar dat weet ik niet zeker)

Grt. Ricardo

Geplaatst: 09 okt 2007 22:44
door rhp1978
OOo ik heb hem al gevonden. het was in duitsland.

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vvktqyv41xiv


En dit project is ook wel te doen denk ik zo op het eerste oog :D

Kom ik weer :D zal wel tegenvallen :?


Ricardo

Geplaatst: 10 okt 2007 6:05
door Maik
rhp1978 schreef:.....

Maar wat denk je dat deze auto nog waard is als je voor donor-auto wil aanschaffen en dan langzaam een andere zoeken met achterschade.
Gezien alle bovengenoemde kosten die je moet maken om deze auto weer in goede staat te krijgen (dus nieuw chassis nodig), dan is die 9000euro veelste veel. Als je alles optelt dan kom je op een prijs waar je prima een goede 2de hands speedster voor kan kopen tegenwoordig (als je goed zoekt en geduld hebt :wink: ).

Ik zou voor dat wrak misschien 4-5000euro over hebben, die orde grootte.

Geplaatst: 10 okt 2007 6:16
door speedster385
hoi,ben hier al een tijdje aan het meelezen op het forum nadat ik mijn blauwe speedster 385 gekocht,vindt het forum echt top!
had nog een foto'tje liggen van een naakt speedstertje.

groeten ,Peter

Geplaatst: 10 okt 2007 6:24
door speedster385
krijg de foto niet gepost nog eens proberen dan maar...

Geplaatst: 10 okt 2007 6:28
door Maik
speedster385 schreef:hoi,ben hier al een tijdje aan het meelezen op het forum nadat ik mijn blauwe speedster 385 gekocht,vindt het forum echt top!
had nog een foto'tje liggen van een naakt speedstertje.

groeten ,Peter
Welkom hier Peter!
En een foto van jouw speedster dan? :wink:

Geplaatst: 10 okt 2007 7:36
door Rikster
Nou Peter waar blijft die foto... :?: Natuurlijk in "Wie is wie"...Afbeelding :wink:

Geplaatst: 10 okt 2007 7:56
door Arno
speedster385 schreef:krijg de foto niet gepost nog eens proberen dan maar...
Klein detailtje.. Dit is een S1 Elise chassis en geen Speedster chassis.

Bye, Arno.

Geplaatst: 10 okt 2007 7:57
door Elise
rhp1978 schreef:Maar wat denk je dat deze auto nog waard is als je voor donor-auto wil aanschaffen en dan langzaam een andere zoeken met achterschade.
Ik zou zeggen, eerst een auto zoeken die je wilt opknappen en pas als je weet welke onderdelen je nodig hebt besluiten of je er eventueel een donor-auto bij koopt.
Wat een donor auto waard is lijkt mij dan ook erg afhankelijk welke onderdelen als je eraf wilt halen / nodig hebt. Tenzij je er een autosloperij/onderdelen handel op na wilt houden :wink:

Probeer ook eens inzicht te krijgen in wat de diverse onderdelen kosten (nieuw en 2e hands), zodat je ook zelf beter de waarde kunt inschatten.
Success ermee.

Geplaatst: 10 okt 2007 8:01
door Rikster
Arno schreef:Klein detailtje.. Dit is een S1 Elise chassis en geen Speedster chassis.
Wat o.a. wordt weggegeven door "Elise" geschreven op de neus van het frame... :wink: