vraagje ivm baanvastheid...
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Oh, ja, dan is het duidelijk gewoon teveel druk in de bandenHerman schreef:Lijkt me niet hoor. Fotootje is niet erg duidelijk en ik verwoord het ook niet zo goed. Aan beide zijden (binnen en buiten) nog ruim profiel over en alleen in het midden helemaal noppes. Ik kan er niet meer van maken dan te bolle banden als gevolg van teveel luchtdruk. Ze worden wel lekker plakkerig-warm en ik meet (tot vandaag) alleen de koude druk.Maik schreef:Hmmm, voor het gemiddelde stuurwerk wat jij doet heb je dan teveel camber staan Herman. Wat je ook voortaan kan doen is na een paar 1000km (helft van de totale levensduur) de banden links en rechts verwisselen. Dan heb je meer km's lol van je banden.


- Racerke
- Actief lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 23 sep 2007 11:52
- Locatie: Merksem, België
- Contacteer:
dit weekend eens een lege parking gezocht voor de auto nog wa te leren kennen (was toen wel droog weer) en moet zeggen dat ik toch wel een pak meer vertrouwen erin heb gekregen nu ik zie hoe deze reageert... Vandaag (regenweer) nogeens er gepasseert en reageert helemaal anders, maar was wel pure fun daar
dus blijkbaar met de druk aan te passen dat het al goed opgelost is, nu volgende maand eens zien achter een goeie winterband zodat we toch wa meer grip hebben tijdens de koudere dagen.
merci voor de tips


dus blijkbaar met de druk aan te passen dat het al goed opgelost is, nu volgende maand eens zien achter een goeie winterband zodat we toch wa meer grip hebben tijdens de koudere dagen.
merci voor de tips

- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
En op hoeveel druk stonden de banden nou hiervoor?
En het kan ook geen kwaad om nog eens wat verder te experimenteren met de bandendruk, misschien juist nog eens wat lager, vooral in de winterperiode omdat het dan NOG moeilijker wordt wat temperatuur in de banden te krijgen. Zachtere band = meer vervorming = meer warmte erin. Je kan makkelijk doorgaan naar 1.6bar voor en 1.7bar achter.
Voor mijn set-up is 1.5bar voor en 1.55 achter een lekkere setting...
En het kan ook geen kwaad om nog eens wat verder te experimenteren met de bandendruk, misschien juist nog eens wat lager, vooral in de winterperiode omdat het dan NOG moeilijker wordt wat temperatuur in de banden te krijgen. Zachtere band = meer vervorming = meer warmte erin. Je kan makkelijk doorgaan naar 1.6bar voor en 1.7bar achter.
Voor mijn set-up is 1.5bar voor en 1.55 achter een lekkere setting...

Hier dus. Ik ga ook zo'n handdingetje aanschaffen...
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2360
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2360
Speedster T #5002
- Racerke
- Actief lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 23 sep 2007 11:52
- Locatie: Merksem, België
- Contacteer:
Noges effe een update
1.5maand geleden dus ineens m'n achterbanden vervangen, geen potenza's meer maar de bandencentrale raadde me contisport van continental voor...
resultaat is bangelijke grip met droog weer, zelfs met regenweer moet je moeite doen voor ze te laten doorspinnen!!!
echte aanrader
grtz

1.5maand geleden dus ineens m'n achterbanden vervangen, geen potenza's meer maar de bandencentrale raadde me contisport van continental voor...
resultaat is bangelijke grip met droog weer, zelfs met regenweer moet je moeite doen voor ze te laten doorspinnen!!!
echte aanrader

grtz
SPEEDSTER TE KOOP --> Check Out My Site: http://www.opelspeedster.be
- Racerke
- Actief lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 23 sep 2007 11:52
- Locatie: Merksem, België
- Contacteer:
Idd heel veel grip dusEdjes schreef:Bangelijke grip is dus heel veel grip?Racerke schreef:bangelijke grip![]()
grtz


SPEEDSTER TE KOOP --> Check Out My Site: http://www.opelspeedster.be