Elise schreef:
Porsche hoeft niet zielig een of andere retro uitvoering zoals b.v. de Fiat 500 uit te brengen...:
Eigenlijk doen ze niets anders.............
Maar ff serieus, als je ooit in een nieuwere Porsche (Cayenne of 911) gereden hebt dan weet je dat het net een bots-auto is, geen enkele emotie komt daarbij vrij...
Enorme saaie bakken waar elke suffert hard in kan........ Tuurlijk heel knap, maar sensatie en beleving is toch waar het om gaat in een sportwagen. (Speciale versies als Gt3 en 2 daar gelaten, die heb ik nog niet mogen beleven)
Elise schreef:
Porsche hoeft niet zielig een of andere retro uitvoering zoals b.v. de Fiat 500 uit te brengen...:
Eigenlijk doen ze niets anders.............
Maar ff serieus, als je ooit in een nieuwere Porsche (Cayenne of 911) gereden hebt dan weet je dat het net een bots-auto is, geen enkele emotie komt daarbij vrij...
Enorme saaie bakken waar elke suffert hard in kan........ Tuurlijk heel knap, maar sensatie en beleving is toch waar het om gaat in een sportwagen. (Speciale versies als Gt3 en 2 daar gelaten, die heb ik nog niet mogen beleven)
Ik denk dat we het over 1 ding eens kunnen zijn, alle fabrikanten van sportwagens (zonder uitzondering) zijn jalours op de (financiele) resultaten van Porche...
Lijkt mij een aardige maatstaf
Zonder gekheid: denk dat je gelijk hebt dat een Speedster er qua prijs/prestatie verhouding beter van af komt dan een Lotus, maar ik vraag me af of dat het enige is wat telt... voor mij in elk geval niet. De keuze voor een auto (zelfs mijn dagelijks vervoer) wordt toch door een enorm stuk emotie ingegeven, zo kan ik me harstikke voorstellen dat je op een zeker moment kunt besluiten een Speedster voor een Lotus in te ruilen als dát eigenlijk je droom was (of er dichterbij )
(Overigens raak ik er zelfs met de dag meer van overtuigd dat voor mij de Speedster boven de Lotus gaat, niet enkel op rationele gronden... een Speedster is gewoon veel gaver )
Mocht ik een speedster kopen, ging er een vauxhall badge op. Kwestie van wat mysterieus te blijven voor de leken
ieder recht op zijn mening, mijn gedacht.
Ik vind een VAG nogal koeltjes. Ik droom echt niet van een TT of R8
Zwijg me van de laatste 911 alikes. Ik zal er niet verliefd op worden.
De oudjes hebben iets dat de nieuwe generaties allemaal kwijt zijn. De Muari, de oer 911/ 356. Mjam, maar al die nieuwe 'grijze mussen' - ja, zo voel ik dat aan. Er is geen sex meer.
Ik rij 'maar' met een Mx5 je uit '93. Maar ik zou ook geen nieuwer model kopen, omdat ze nu net dat fraai gevormde missen, dat ik niet kan omschrijven. En, op mijn mx5 zijn neus kleeft een EUNOS badge. Nogal geinspireerd door Lotus, ja
Waarom? Ach, Mazda heeft de mx5 ontworpen na een boel wagens te hebben proefgereden. De lotus bleek de meest geliefde, en daarom hebben ze eentje ontworpen dat ideetjes heeft gestolen van de lotus stal.
Een lotus elise, exige, maar ook de oudjes hebben iets. EN gek genoeg heeft de speedster ook zo iets, naar mijn smaak.
Of ik een speedster koop hangt niet zo vh geld af. Eerder of ie me meer kicks geeft...
Nieuwe 911 emotieloos?? Weleens mee gereden? Blijkbaar niet.
Zonder je eigen auto af te kraken want dat is nergens voor nodig kan ik je uit ervaring gelukkig vertellen dat een Speedster meer Kicks geeft dan een MX-5 dus heel snel kopen dat ding!!!
Welja, Ajax-Feyenoord, MacOsx-Windows, BMW-Audi, Speedster-Elise... Lekker belangrijk allemaal. Ieder z'n voorkeur. Vind het allemaal wel best. Gewoon kopen waar je je goed bij voelt. De rest is van ondergeschikt belang.
eedster koop hangt niet zo vh geld af. Eerder of ie me meer kicks geeft...[/quote]
Nieuwe 911 emotieloos?? Weleens mee gereden? Blijkbaar niet.
Zonder je eigen auto af te kraken want dat is nergens voor nodig kan ik je uit ervaring gelukkig vertellen dat een Speedster meer Kicks geeft dan een MX-5 dus heel snel kopen dat ding!!![/quote]
Speedster: 147 pk
gewicht: 870 kilogram
kg/pk : 5,92
Mx5 (de mijne) : 190 pk
1000 kg (ik geef de voordeel aan de twijfel, waarschijnlijk is ie lichter en heeft hij meer pk's)
kg/pk: 5,26
Ik moet dus al voor de turbo gaan om progress te maken. Daarom praat ik ook over kicks.
Ik heb met een 911 3.0 gereden voor ik mijn mx5 kocht. In een 911 rij je hops 170 en wil je meer. In een mx5 rij je Vroam 100 en denk je 'wow ik vlieg'
ik dacht aan kicks meer in bochtensnelheden en dan zal de mx5 misschien wel sneller zijn.
Qua bochtensnelheid kun je de vergelijking natuurlijk niet maken tussne deze 2.
Klinkje, wordt het niet eens tijd dat je gewoon eens een proefrit ergens maakt. Je hebt het maar over kick dit en kick dat. Je kunt jezelf dit zes jaar lang blijven afvragen of gewoon er gewoon in een uur achterkomen. Is goed voor de nachtrust is me verteld.
Het is verder appelen met peren vergelijken wanneer je jezelf afvraagt of een opgefokte mx5 je dezelfde 'kicks' geeft als een bog standard Speedster.
Op het forum waren toch mensen die in de buurt wonen van je. Spreek die aan, rijdt een stuk mee of ga proefrijden waar er een te koop staat. Een staatje met specs neerplempen zegt verder niets over de rijbeleving zelf. Gewoon ff rijden, is het niets, kun je je weer concentreren op je Mx-5.
allen schreef:Klinkje, wordt het niet eens tijd dat je gewoon eens een Gewoon ff rijden, is het niets, kun je je weer concentreren op je Mx-5.
Exact! Je zal zelf proef-ondervindelijk moeten vaststellen of het een auto voor je is.
Getallen zeggen allemaal zo weinig met sportauto's of wat daarvoor door moet gaan.
De mate van 'lol' in een auto wordt grotendeels bepaald door wat je zoekt en of dat een beetje is wat een auto beidt.
Heel simpel voorbeeld.. Ben je iemand die graag een 'losse' auto heeft die meer glijdt als gript, dan zal je bij de meeste midden- of achtermotor auto's niet zo aan je trekken komen (tenzij je naar klassiekers gaat), want die zijn veelal meer opgezet op strak door bochten te gaan.