koop je niet beter direct een nieuwe
speedster
- wettewilly
- Lid
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 06 apr 2008 17:57
jow jow rayz...
uit belgie neem ik aan? (speedster stond te koop in luik)
Idd wel respect voor de moed die je hebt om eraan te beginnen! You got balls!
had je voor het kopen al de speedsters in het oog gehouden? er al eens mee gereden, info opgezocht?
werk je zelf in een carrosserie in het atelier of schuur/spuit je wat in je vrije tijd.
Ik zie dat buiten de motorkap(achter) alles beschadigd is... (incl de lichten)... goed zoeken naar 2e hands is de boodschap!!!
met chassis best specialist erbij halen,geloof me daar wil je niet een 2e keer mee in den decor vliegen!;-)
hier staat ergens een topic ivm een schadewagen met een discussie over de prijs van een heel nieuw chassis.. (anderen: iemand soms de juiste link??)
En idd zoals al gezegd, wat je ook doet doet, NOOIT lassen aan het alu chassis!
uit belgie neem ik aan? (speedster stond te koop in luik)
Idd wel respect voor de moed die je hebt om eraan te beginnen! You got balls!
had je voor het kopen al de speedsters in het oog gehouden? er al eens mee gereden, info opgezocht?
werk je zelf in een carrosserie in het atelier of schuur/spuit je wat in je vrije tijd.
Ik zie dat buiten de motorkap(achter) alles beschadigd is... (incl de lichten)... goed zoeken naar 2e hands is de boodschap!!!
met chassis best specialist erbij halen,geloof me daar wil je niet een 2e keer mee in den decor vliegen!;-)
hier staat ergens een topic ivm een schadewagen met een discussie over de prijs van een heel nieuw chassis.. (anderen: iemand soms de juiste link??)
En idd zoals al gezegd, wat je ook doet doet, NOOIT lassen aan het alu chassis!
-
rayz25
Ik heb duidelijk naar de dwarsbalk gekeken deze is niet gescheurd alleen verbogen.. Nu heb ik heel veel ondelen erbij gekregen compleet 2de dashboard incl 2 chassis met rechte dwarsbalk dus waarschijnlijk even uitwisselen..
Dat is niet het probleem hij rijdt prima met 11000 km op de klok zo goed als nieuw en het wiel heeft niets is allemaal in orde..
Ik zoek alleen compleet voorruit met houder en de zijkant van de bijrijder..
Koplampen en achterlichten heb ik all en ik heb er een complete achterkant erbij gekregen met veel extra delen
En een voorbumpertje zoek ik 3 dingen totaal dus valt reuze mee
maar ik was er echt niet aan begonnen als deze onderdelen er niet bij zaten..
Dat is niet het probleem hij rijdt prima met 11000 km op de klok zo goed als nieuw en het wiel heeft niets is allemaal in orde..
Ik zoek alleen compleet voorruit met houder en de zijkant van de bijrijder..
Koplampen en achterlichten heb ik all en ik heb er een complete achterkant erbij gekregen met veel extra delen
En een voorbumpertje zoek ik 3 dingen totaal dus valt reuze mee
maar ik was er echt niet aan begonnen als deze onderdelen er niet bij zaten..
Laatst gewijzigd door rayz25 op 06 jun 2008 7:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1526
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Dat uitwisselen kan dus nou juist niet op een gelijmd chassis zoals die van de Speedster, want je kunt de lijm-verbindingen niet meer op de juiste sterkte terug bouwenrayz25 schreef:Ik heb duidelijk naar de dwarsbalk gekeken deze is niet gescheurd alleen verbogen.. Nu heb ik heel veel ondelen erbij gekregen compleet 2de dashboard incl 2 chassis met rechte dwarsbalk dus waarschijnlijk even uitwisselen..
Er is op dit moment geen door GM/Opel of Lotus goedgekeurde reparatie methode voor chassis-schade.
Alles wat je hier ziet kan je feitelijk niet of nauwelijks repareren aan deze auto's:

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Bij voorbumpertje bedoel je denk ik de complete voorzijde. Die stond tot voor kort nog te koop op mp. Kwa kosten (en die hoef je hier echt niet kenbaar te maken) vraag ik me alleen af of dit wel zo'n economische bezigheid is. De onderdelen kosten aardig geld, je zult er een hoop manuren insteken en bij evt. verkoop is het maar de vraag of iemand hem wil hebben voor een dan gangbare prijs.
-
rayz25
-
rayz25
Doe ik ook hij wordt donderdag getaxeerd.. dan kan ik hem gelijk daarna aanbieden bij de rdw..
Ik heb ook even met de lotus specialist contact gehad en er waren diverse opties mogelijk met de dwarsbalk..
1 Nieuwe erin lijmen
2 Rechtbuigen
3 doormidden zagen en nieuw stuk erin lijmen
Maar dit moest eerst bekijken voordat die wat kon vertellen.
Optie 3 lijkt mij het beste omdat je dan ook nog een stuk stevigheid houdt
door niet heel de balk te verwijderen..
Ik heb ook even met de lotus specialist contact gehad en er waren diverse opties mogelijk met de dwarsbalk..
1 Nieuwe erin lijmen
2 Rechtbuigen
3 doormidden zagen en nieuw stuk erin lijmen
Maar dit moest eerst bekijken voordat die wat kon vertellen.
Optie 3 lijkt mij het beste omdat je dan ook nog een stuk stevigheid houdt
door niet heel de balk te verwijderen..
-
rayz25
Nederlander ben ik..
Hierbij zie je tot waar de schade van de dwarsbalk loopt dit is tot
de eerste set gaten dus mischien afslijpen vanaf daar en stuk
van het andere chassis overzetten van binnen alu plaatjes lijmen of popnagelen ?
mischien zoals optie 3
hiermee verzwakt het chassis niet omdat dit deel buiten het chassis uitsteekt maar dit zal een expert moeten bekijken..

Hierbij zie je tot waar de schade van de dwarsbalk loopt dit is tot
de eerste set gaten dus mischien afslijpen vanaf daar en stuk
van het andere chassis overzetten van binnen alu plaatjes lijmen of popnagelen ?
mischien zoals optie 3
hiermee verzwakt het chassis niet omdat dit deel buiten het chassis uitsteekt maar dit zal een expert moeten bekijken..

Laatst gewijzigd door rayz25 op 06 jun 2008 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
rayz25
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1526
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Als je de richtlijnen van Lotus en Opel strikt volgt: correct.allen schreef:Officieel is je chassis dus total loss. Kan iemand dat bevestigen?
Als de vervorming *niet* de lijm-verbinding op de andere chassisbalk heeft bereikt, dan kan er overwogen worden om het uiteinde op een andere wijze te vervangen, hoewel dit 100% gegarandeerd geen erkend goedgekeurde reparatie gaat zijn.
Hierbij wel de kanttekening dat ook dit uiterst zorgvuldig moet gebeuren. Dit deel vormt samen met de balk in de deur de zij-beschermingvan de auto.
Ieder moet dit voor zichzelf bepalen of dit een goede oplossing is of niet.
Hopelijk wordt het reparatie proces goed gedocumenteerd met foto's, zodat deze bij evt. verkoop van de auto erbij worden gedaan en een nieuwe eigenaar weet waar hij/zij aan begint.
Al met al gaat dit als ik zo op de foto's kijk het repareren van deze auto een flink prijzige actie worden.. De verlichting units alleen al zijn niet goedkoop..
Als een hoop polyester-werk zelf gedaan wordt qua reparaties, dan is er in ieder geval een deel van de kosten te drukken. Anders komen er nog nieuwe clams etc. bij.
Veel succes in ieder geval met de reparatie van de auto. Er gaan nog heel wat uurtjes in zitten als ik zo kijk.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
-
rayz25
verlichting units zijn er nieuw bijgeleverd tevens ook een 2de chassis gedeelte van het dashboard en een complete achterkant bumper..
Maar als ik vanaf het punt waar die op het chassis zit af slijpt en
een goed stuk erin brengt wat ik erin steek moet dit toch goed te repareren zijn uitgezonderd van het dashboard...
voorbeeld
Dit deel schuif ik in de dwarsbalk doordat er een extra stuk eraan
gemaakt wordt is dit iets kleiner zodat het erin schuift en gelijk strak
vastzit daarna het te verlijmen..
Door de dwarsbalk niet weg te halen maar een stukje voor het chassis blijft het chassis stevig..Want de balk is op het punt waar het chassis begint recht.. en niet verbogen.

Het enigste nadeel is dat de balk aan de dwarsbalk dus het onderderste
deel van het dashboard niet meer recht is of rechtmaken of nieuwe erop.
Dit zou dus rechtgebogen moeten worden maar valt wel onder een afdekkapje

Elke mening is welkom en opties en ideeen
Maar als ik vanaf het punt waar die op het chassis zit af slijpt en
een goed stuk erin brengt wat ik erin steek moet dit toch goed te repareren zijn uitgezonderd van het dashboard...
voorbeeld
Dit deel schuif ik in de dwarsbalk doordat er een extra stuk eraan
gemaakt wordt is dit iets kleiner zodat het erin schuift en gelijk strak
vastzit daarna het te verlijmen..
Door de dwarsbalk niet weg te halen maar een stukje voor het chassis blijft het chassis stevig..Want de balk is op het punt waar het chassis begint recht.. en niet verbogen.

Het enigste nadeel is dat de balk aan de dwarsbalk dus het onderderste
deel van het dashboard niet meer recht is of rechtmaken of nieuwe erop.
Dit zou dus rechtgebogen moeten worden maar valt wel onder een afdekkapje

Elke mening is welkom en opties en ideeen