Proxes 888
- zoonvanlinne150
- Mega lid
Spider schreef:Nu mis ik de Speedster niet meer en kan verder met mijn leven.![]()
Wat voor merk banden en welke maat had je op de speedster zitten
Britsstone potensaas!maat weet ik niet meer,gewoon wat iedereen om zijn ATSen heeft zitten(denk ik)
Maar ik heb zaterdag ff 2 uur met de semí's gereden.....

JESUS wat een grip grip en nog eens GRIP!

Super!!!en nou maar op naar CPZ!

''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
''engels'' en ''meuk''
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Ik heb sinds een aantal weken de triple eights eronder zitten, en gisteravond was daar dan de vuurdoop op het circuit van Zandvoort.
Dat was een leuk avondje trouwens, met Dominique, Alain, Stéphane (elise S2) en Hans (340R) er ook weer bij. Baan was gelukkig na een half uurtje droog en het was lekker rustig op de baan.
Toen de baan droog was eerst rustig aan gedaan om wat gevoel voor de bandjes te krijgen. Daarna wat meer gas erop en wat meer de gripgrenzen opgezocht. Tsja, ik had er toch minder van verwacht
Dus: het verschil met de T1R die ik hiervoor had is echt behoorlijk
Wat een grip, en het voelt allemaal lekker en zeker aan. Insturen is ook gewoon insturen, onderstuur ligt heeeel ver weg, en de achterkant volgt dan ook nog gewoon mooi, heerlijk neutraal weggedrag dus
Met de T1R-en had je op het circuit duidelijk een iets meer onderstuurd karakter. Daar moest je bij bepaalde bochten (audi S uitaccelereren bv) wat netter op het gas om niet teveel naar de buitenkant van de baan te glijden. Ook insturen moest met iets meer precisie, vooral het zorgvuldiger weightshiften naar de voorkant leek wat belangrijker om vlot rond te komen.
Dit jaar nog maar eens terug gaan en eens wat meer met bandendrukken gaan spelen en wat beter de rondjes loggen (achteraf bleek de performance box niet helemaal lekker te werken), maar ik denk dat ik mijn tijd wel van 2.06 naar 2.03 kan brengen nu. 3 s lijkt veel, maar zo voelt het echt, vooral ook omdat het vertrouwen er is met de achachachjes
Dat was een leuk avondje trouwens, met Dominique, Alain, Stéphane (elise S2) en Hans (340R) er ook weer bij. Baan was gelukkig na een half uurtje droog en het was lekker rustig op de baan.
Toen de baan droog was eerst rustig aan gedaan om wat gevoel voor de bandjes te krijgen. Daarna wat meer gas erop en wat meer de gripgrenzen opgezocht. Tsja, ik had er toch minder van verwacht

Dit jaar nog maar eens terug gaan en eens wat meer met bandendrukken gaan spelen en wat beter de rondjes loggen (achteraf bleek de performance box niet helemaal lekker te werken), maar ik denk dat ik mijn tijd wel van 2.06 naar 2.03 kan brengen nu. 3 s lijkt veel, maar zo voelt het echt, vooral ook omdat het vertrouwen er is met de achachachjes

- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Op een nat Abbeville was driften met de 888 echt leuk.
Op droog kan het ook maar je moet het behoorlijk forceren, of je moet met koude banden rijden, alleen zijn dan ook de voorbanden te koud en da's dan weer niet zo handig.
Maar wat een verschil als ze echt warm worden he Maik?
Waar ik met de RE050A na een rondje of 5 Zandvoort of Zolder duidelijk voelde dat de banden grip verloren en slechter instuurde, daar beginnen de 888 pas echt leuk te worden.
Maar pas op als de voorbanden koud zijn.
Op droog kan het ook maar je moet het behoorlijk forceren, of je moet met koude banden rijden, alleen zijn dan ook de voorbanden te koud en da's dan weer niet zo handig.
Maar wat een verschil als ze echt warm worden he Maik?
Waar ik met de RE050A na een rondje of 5 Zandvoort of Zolder duidelijk voelde dat de banden grip verloren en slechter instuurde, daar beginnen de 888 pas echt leuk te worden.
Maar pas op als de voorbanden koud zijn.
- Dennizz
T1-R is al een band die ook "opgewarmd" moet worden. Tenminste zo ervaar ik het als ik direct de botonde op rij/schuif...Maik schreef:Koud vind ik ze ook nog erg goed hoor. Ik durf wel te zeggen dat de 888-en koud al meer grip hebben dan mijn oude T1R-en koud... Dus je kan al redelijk stevig beginnen aan een sessie op het circuit zo gezegd. Maar ik zal ze de komende tijd nog wel wat meer "ontdekken"...
Van de zomer mag ik gaan bedenken welke banden ik eronder ga zetten

Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- Dominique
Wanneer je niet op circuits rijd zou ik ik de R888's niet aanraden. Op de straat krijg je ze nooit op bedrijfstemperatuur, en het weegt gewoon niet op tegen hoe naar ze kunnen zijn bij staand water. Gisteren naar Zandvoort over de Randweg bij Haarlem onder de tunneltjes door telkens stukjes varen door 5 tot 10 cm water, met witte knokkels aan het stuur.
Vochtige weg is trouwens wel prima te doen.
meer R888 info, let op de bedrijfstemperatuur
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... light=toyo
Ik heb ze één keer boven de 80 graden gekregen, op circuit du Val du Vienne, bij een buitentemperatuur van 35 graden. Bij die temperatuur kan je je handen er niet op leggen.

Vochtige weg is trouwens wel prima te doen.
meer R888 info, let op de bedrijfstemperatuur

http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... light=toyo
Ik heb ze één keer boven de 80 graden gekregen, op circuit du Val du Vienne, bij een buitentemperatuur van 35 graden. Bij die temperatuur kan je je handen er niet op leggen.

- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Een kleine nuance op het temperatuurverhaal van Dominique, dit staat er in het verhaal in dat andere topic:
Ik weet niet hoeveel het gemiddeld zou schelen (ligt aan een aantal factoren, waaronder het aantal meters/hoelang rijden tussen laatste snell bocht en stilstaan/meten in de pits ,buitentemperatuur, asfalttemperatuur, windkracht en richting) maar de metingen zouden voor mijn gevoel zomaar eens 10 graden kunnen afwijken.
Een probe type pyrometer (/thermometer) meet altijd hogere waardes dan een infraroodmeter die Dominique gebruikt, omdat de probe in het rubber meet, en een infraroodmeter het oppervlak. Dit van het www geplukte verhaal verklaart weer wat meer:The optimum tread temperature range is between 85C and 95C measured using a probe type pyrometer, and ideally a maximum difference across the tread of 9C.
De metingen zijn dus niet 1 op 1 te vergelijken.If you accept the limitations, the Infrared pyrometers will work for tires but will not be relative to probe readings nor will the delineation be as good. Using the right tool for the right job always produces better results. Just as the probe type is better for tires, the infrared type is better for most other surface temps. The probe type is designed to be submerged in rubber and does not work well for things like track temperatures. For rubber, probe type is best. For surface measurements, the infrared stands out.
Ik weet niet hoeveel het gemiddeld zou schelen (ligt aan een aantal factoren, waaronder het aantal meters/hoelang rijden tussen laatste snell bocht en stilstaan/meten in de pits ,buitentemperatuur, asfalttemperatuur, windkracht en richting) maar de metingen zouden voor mijn gevoel zomaar eens 10 graden kunnen afwijken.

Ik heb nu voor de Semi slick van Khumo gekozen.
V70 in medium compound.
De eerste km's waren niet echt om vertrouwen te krijgen in de banden.
Het stuurde heel licht en blokkeerde vrij snel bij het remmen.
Maar nu ik op Zandvoort gereden heb ben ik er heel tevreden over.
Misschien moest dat toplaagje er eerst afgereden worden ?
Ik kan niet vergelijken met R888 maar de Yokohama's werden te warm na een paar ronden en de auto begon echt naar alle kanten te glijden.
De Khumo's zijn veel beter op dat vlak.
en op eerste zicht lijken ze ook niet echt heel snel te slijten.
Een goed alternatief dus voor de Yoko's en de R888 en goedkoper!
Alain
V70 in medium compound.
De eerste km's waren niet echt om vertrouwen te krijgen in de banden.
Het stuurde heel licht en blokkeerde vrij snel bij het remmen.
Maar nu ik op Zandvoort gereden heb ben ik er heel tevreden over.
Misschien moest dat toplaagje er eerst afgereden worden ?
Ik kan niet vergelijken met R888 maar de Yokohama's werden te warm na een paar ronden en de auto begon echt naar alle kanten te glijden.
De Khumo's zijn veel beter op dat vlak.
en op eerste zicht lijken ze ook niet echt heel snel te slijten.
Een goed alternatief dus voor de Yoko's en de R888 en goedkoper!
Alain