Proxes 888

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

Bericht door linne150 »

Ik meen dat er 2 setjes zijn in Nederland.Dat is alles.Nu nog, in het najaar worden het er meer.Engeland en Duitsland beheersen de markt.
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
Gebruikersavatar
zoonvanlinne150
Mega lid
Berichten: 850
Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
Locatie: scheveningen

Bericht door zoonvanlinne150 »

Spider schreef:
Nu mis ik de Speedster niet meer en kan verder met mijn leven.
8)

Wat voor merk banden en welke maat had je op de speedster zitten :?:

Britsstone potensaas!maat weet ik niet meer,gewoon wat iedereen om zijn ATSen heeft zitten(denk ik)

Maar ik heb zaterdag ff 2 uur met de semí's gereden..... :shock:

JESUS wat een grip grip en nog eens GRIP! 8) komt geen einde aan! :roll: 8)

Super!!!en nou maar op naar CPZ! 8)
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik heb sinds een aantal weken de triple eights eronder zitten, en gisteravond was daar dan de vuurdoop op het circuit van Zandvoort.
Dat was een leuk avondje trouwens, met Dominique, Alain, Stéphane (elise S2) en Hans (340R) er ook weer bij. Baan was gelukkig na een half uurtje droog en het was lekker rustig op de baan.
Toen de baan droog was eerst rustig aan gedaan om wat gevoel voor de bandjes te krijgen. Daarna wat meer gas erop en wat meer de gripgrenzen opgezocht. Tsja, ik had er toch minder van verwacht :lol: Dus: het verschil met de T1R die ik hiervoor had is echt behoorlijk :shock: :) Wat een grip, en het voelt allemaal lekker en zeker aan. Insturen is ook gewoon insturen, onderstuur ligt heeeel ver weg, en de achterkant volgt dan ook nog gewoon mooi, heerlijk neutraal weggedrag dus :) Met de T1R-en had je op het circuit duidelijk een iets meer onderstuurd karakter. Daar moest je bij bepaalde bochten (audi S uitaccelereren bv) wat netter op het gas om niet teveel naar de buitenkant van de baan te glijden. Ook insturen moest met iets meer precisie, vooral het zorgvuldiger weightshiften naar de voorkant leek wat belangrijker om vlot rond te komen.
Dit jaar nog maar eens terug gaan en eens wat meer met bandendrukken gaan spelen en wat beter de rondjes loggen (achteraf bleek de performance box niet helemaal lekker te werken), maar ik denk dat ik mijn tijd wel van 2.06 naar 2.03 kan brengen nu. 3 s lijkt veel, maar zo voelt het echt, vooral ook omdat het vertrouwen er is met de achachachjes :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Snel weer terug naar die T1R dan. Dat driften zag er altijd wel leuk uit.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

In de Renaultbocht op Zandvoort ontdekt dat het ook wel met de 8-tjes kan hoor, alleen wel wat moeilijker :lol:
Op Malmedy zullen we wel weer zien, met die hap stof die daar altijd op die baan ligt moet het ook echt wel te doen zijn hoor... en anders leen ik wel even jouw setje voorwielen Piet :idea:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Op een nat Abbeville was driften met de 888 echt leuk.
Op droog kan het ook maar je moet het behoorlijk forceren, of je moet met koude banden rijden, alleen zijn dan ook de voorbanden te koud en da's dan weer niet zo handig.

Maar wat een verschil als ze echt warm worden he Maik?
Waar ik met de RE050A na een rondje of 5 Zandvoort of Zolder duidelijk voelde dat de banden grip verloren en slechter instuurde, daar beginnen de 888 pas echt leuk te worden.

Maar pas op als de voorbanden koud zijn.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Koud vind ik ze ook nog erg goed hoor. Ik durf wel te zeggen dat de 888-en koud al meer grip hebben dan mijn oude T1R-en koud... Dus je kan al redelijk stevig beginnen aan een sessie op het circuit zo gezegd. Maar ik zal ze de komende tijd nog wel wat meer "ontdekken"...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

en anders leen ik wel even jouw setje voorwielen Piet :idea:
Als je de wielen maar weer gepoetst terug geeft. :lol:
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Maik schreef:Koud vind ik ze ook nog erg goed hoor. Ik durf wel te zeggen dat de 888-en koud al meer grip hebben dan mijn oude T1R-en koud... Dus je kan al redelijk stevig beginnen aan een sessie op het circuit zo gezegd. Maar ik zal ze de komende tijd nog wel wat meer "ontdekken"...
T1-R is al een band die ook "opgewarmd" moet worden. Tenminste zo ervaar ik het als ik direct de botonde op rij/schuif...

Van de zomer mag ik gaan bedenken welke banden ik eronder ga zetten :roll:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7385
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Dennizz schreef:Van de zomer mag ik gaan bedenken welke banden ik eronder ga zetten :roll:
Gezien je sportieve rijstijl; R1R's.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Smiley schreef:
Dennizz schreef:Van de zomer mag ik gaan bedenken welke banden ik eronder ga zetten :roll:
Gezien je sportieve rijstijl; R1R's.
Eigenlijk wil ik de R888 als echte zomer set :bag: Plus de R1R/winterbanden voor de herfst/winter.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7385
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Dennizz schreef:Eigenlijk wil ik de R888 als echte zomer set :bag: Plus de R1R/winterbanden voor de herfst/winter.
Ik ook, maar dat trekt bruin effe niet na dat gaspedaal akkefietje.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Wanneer je niet op circuits rijd zou ik ik de R888's niet aanraden. Op de straat krijg je ze nooit op bedrijfstemperatuur, en het weegt gewoon niet op tegen hoe naar ze kunnen zijn bij staand water. Gisteren naar Zandvoort over de Randweg bij Haarlem onder de tunneltjes door telkens stukjes varen door 5 tot 10 cm water, met witte knokkels aan het stuur. :x
Vochtige weg is trouwens wel prima te doen.

meer R888 info, let op de bedrijfstemperatuur :lol:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... light=toyo
Ik heb ze één keer boven de 80 graden gekregen, op circuit du Val du Vienne, bij een buitentemperatuur van 35 graden. Bij die temperatuur kan je je handen er niet op leggen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Een kleine nuance op het temperatuurverhaal van Dominique, dit staat er in het verhaal in dat andere topic:
The optimum tread temperature range is between 85C and 95C measured using a probe type pyrometer, and ideally a maximum difference across the tread of 9C.
Een probe type pyrometer (/thermometer) meet altijd hogere waardes dan een infraroodmeter die Dominique gebruikt, omdat de probe in het rubber meet, en een infraroodmeter het oppervlak. Dit van het www geplukte verhaal verklaart weer wat meer:
If you accept the limitations, the Infrared pyrometers will work for tires but will not be relative to probe readings nor will the delineation be as good. Using the right tool for the right job always produces better results. Just as the probe type is better for tires, the infrared type is better for most other surface temps. The probe type is designed to be submerged in rubber and does not work well for things like track temperatures. For rubber, probe type is best. For surface measurements, the infrared stands out.
De metingen zijn dus niet 1 op 1 te vergelijken.
Ik weet niet hoeveel het gemiddeld zou schelen (ligt aan een aantal factoren, waaronder het aantal meters/hoelang rijden tussen laatste snell bocht en stilstaan/meten in de pits ,buitentemperatuur, asfalttemperatuur, windkracht en richting) maar de metingen zouden voor mijn gevoel zomaar eens 10 graden kunnen afwijken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
alain
Mega lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 04 jan 2006 12:07
Locatie: Antwerpen (Schilde)

Bericht door alain »

Ik heb nu voor de Semi slick van Khumo gekozen.
V70 in medium compound.

De eerste km's waren niet echt om vertrouwen te krijgen in de banden.
Het stuurde heel licht en blokkeerde vrij snel bij het remmen.

Maar nu ik op Zandvoort gereden heb ben ik er heel tevreden over.
Misschien moest dat toplaagje er eerst afgereden worden ?

Ik kan niet vergelijken met R888 maar de Yokohama's werden te warm na een paar ronden en de auto begon echt naar alle kanten te glijden.
De Khumo's zijn veel beter op dat vlak.
en op eerste zicht lijken ze ook niet echt heel snel te slijten.

Een goed alternatief dus voor de Yoko's en de R888 en goedkoper!


Alain
Plaats reactie