Proxes 888
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
- Locatie: duh haag
Proxes 888
Heb vandaag mijn winterbanden(Toyo Proxes T1R) vervangen door Toyo Proxes Triple 8.MAMMA MIA is dat top Had de wagen gekocht met Yoko`s maar in de winter EN met zeer weinig profiel over heb ik er de T1R onder laten zetten in Januari.Mee op het cirquit geweest en 6000 meegereden.Het gaf mij een beetje Mwah gevoel,niet goed niet slecht.Maar nu na 60km begrijp ik dat deze wagen gebouwd is voor semi-slicks. TOP. Nu mis ik de Speedster niet meer en kan verder met mijn leven.
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Toyo heeft nu ook een 'tussenvorm'.. De R1R.allen schreef:Hoe zit dat eigenlijk met normaal 'sportief' rijden op de openbare weg?
Deze heeft het karkas van de R888, maar een iets hardere rubber compound en wat meer profiel.
Zit dus tussen de T1R als 'gewone' straatband en de R888 als semislick in.
Nog niet alle maten zijn leverbaar, maar het lijkt een erg interessante optie als straatband met veel grip die ook het circuit niet schuwt.
Ik rij veel teveel kilometers om R888's of A048's te gebruiken. Dan ben ik iedere 3 maanden een setje aan het monteren, maar deze lijken interessant als pure zomerband (in de winter monteer ik toch echte winterbanden)
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Als 'nog geen grip' betekend dat ze alsnog wel hetzelfde presteren als een normale straatband dan boeit het niet. Wanneer ze 'een heel stuk' minder presteren wanneer ze nog niet op temperatuur zijn, dan wordt het een ander verhaal. En dat is nu mijn vraag. Wat verstaan ze onder 'geen grip'.
Dus wat weet jij na een stukje rijden nu?
Dus wat weet jij na een stukje rijden nu?
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Het orginele rubber is brigdestone, nietwaar?Rikster schreef:Mijn ervaring is dat de R-888 ook koud minstens zo veel grip levert als het originele rubber Voor semi-slicks vind ik ze zelfs in regen nog goed rijdbaar...
Die banden heb ik er onder liggen en ben er niet echt heel tevreden over. Ik heb een 2.2, ook mijn eerste auto. Ze piepen vrij snel en heb het gevoel dat je de grip "ineens" kwijt bent.
Ik rij zelf al 5 jaar op een motor (R6) en heb het idee dat je daarmee veel harder kan uitacceleren dan met de auto + bridgestone standaard banden. De motor heeft natuurlijk een totaal andere kracht op de banden.
Zijn andere straatbanden echt aanzienlijk beter?
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Hoe oud zijn deze banden?Dennizz schreef: Die banden heb ik er onder liggen en ben er niet echt heel tevreden over. Ik heb een 2.2, ook mijn eerste auto. Ze piepen vrij snel en heb het gevoel dat je de grip "ineens" kwijt bent.
Ook al zit er nog ruim profiel op, als ze meer als een jaar of 3 a 4 zijn, dan wordt het rubber een stuk harder en gaat je grip flink achteruit.
Kijk even op de DOT code op de wang. De laatste 4 getallen zijn de week en het jaar van de produktie van de band.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..