Heb vandaag mijn winterbanden(Toyo Proxes T1R) vervangen door Toyo Proxes Triple 8.MAMMA MIA is dat top Had de wagen gekocht met Yoko`s maar in de winter EN met zeer weinig profiel over heb ik er de T1R onder laten zetten in Januari.Mee op het cirquit geweest en 6000 meegereden.Het gaf mij een beetje Mwah gevoel,niet goed niet slecht.Maar nu na 60km begrijp ik dat deze wagen gebouwd is voor semi-slicks. TOP. Nu mis ik de Speedster niet meer en kan verder met mijn leven.
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Hoe zit dat eigenlijk met normaal 'sportief' rijden op de openbare weg? Iets wat ik zelf belangrijk vind omdat ik niet iedere dag op het circuit zit en ik de wagen toch echt wel als een onhandige daily gebruik.
Moet je bijv. temperatuur in de banden brengen voor ze wat grip hebben?
allen schreef:Hoe zit dat eigenlijk met normaal 'sportief' rijden op de openbare weg?
Toyo heeft nu ook een 'tussenvorm'.. De R1R.
Deze heeft het karkas van de R888, maar een iets hardere rubber compound en wat meer profiel.
Zit dus tussen de T1R als 'gewone' straatband en de R888 als semislick in.
Nog niet alle maten zijn leverbaar, maar het lijkt een erg interessante optie als straatband met veel grip die ook het circuit niet schuwt.
Ik rij veel teveel kilometers om R888's of A048's te gebruiken. Dan ben ik iedere 3 maanden een setje aan het monteren, maar deze lijken interessant als pure zomerband (in de winter monteer ik toch echte winterbanden)
allen schreef:Ik haal niet door als de motor koud is, maar dat wil niet zeggen dat ik de bochten rustiger neem. En daarvoor heb ik grip nodig. Vandaar m'n vraag.
Wat denk je zelf.
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Als 'nog geen grip' betekend dat ze alsnog wel hetzelfde presteren als een normale straatband dan boeit het niet. Wanneer ze 'een heel stuk' minder presteren wanneer ze nog niet op temperatuur zijn, dan wordt het een ander verhaal. En dat is nu mijn vraag. Wat verstaan ze onder 'geen grip'.
Mijn ervaring is dat de R-888 ook koud minstens zo veel grip levert als het originele rubber Voor semi-slicks vind ik ze zelfs in regen nog goed rijdbaar...
Rikster schreef:Mijn ervaring is dat de R-888 ook koud minstens zo veel grip levert als het originele rubber Voor semi-slicks vind ik ze zelfs in regen nog goed rijdbaar...
Het orginele rubber is brigdestone, nietwaar?
Die banden heb ik er onder liggen en ben er niet echt heel tevreden over. Ik heb een 2.2, ook mijn eerste auto. Ze piepen vrij snel en heb het gevoel dat je de grip "ineens" kwijt bent.
Ik rij zelf al 5 jaar op een motor (R6) en heb het idee dat je daarmee veel harder kan uitacceleren dan met de auto + bridgestone standaard banden. De motor heeft natuurlijk een totaal andere kracht op de banden.
Dennizz schreef:
Die banden heb ik er onder liggen en ben er niet echt heel tevreden over. Ik heb een 2.2, ook mijn eerste auto. Ze piepen vrij snel en heb het gevoel dat je de grip "ineens" kwijt bent.
Hoe oud zijn deze banden?
Ook al zit er nog ruim profiel op, als ze meer als een jaar of 3 a 4 zijn, dan wordt het rubber een stuk harder en gaat je grip flink achteruit.
Kijk even op de DOT code op de wang. De laatste 4 getallen zijn de week en het jaar van de produktie van de band.