Pagina 2 van 8
Geplaatst: 03 aug 2008 17:44
door stevenflappy
Herman schreef:
Verder nog vragen

?
Eentje...... Wanneer is je auto klaar???

Geplaatst: 03 aug 2008 18:02
door Maik
Ja, ik neem aan dat je niet vergeten bent jezelf mee te nemen in het gewicht als je meegereden hebt?
Geplaatst: 03 aug 2008 18:04
door Herman
Deleted
Geplaatst: 03 aug 2008 18:05
door Herman
Deleted
Geplaatst: 03 aug 2008 18:13
door Maik
In 11.4s van 100-200 dus? Niet slecht

Dat was met ongeveer 360pk dus? Of was het ietsje minder? Ik dacht dat Rik met ongeveer 380pk 11.4s van 0-200 deed ongeveer?
Geplaatst: 03 aug 2008 18:13
door Maik
Herman schreef:Maik schreef:Ja, ik neem aan dat je niet vergeten bent jezelf mee te nemen in het gewicht als je meegereden hebt?
Niet meegereden

Just checking

Geplaatst: 03 aug 2008 18:26
door Herman
Deleted
Geplaatst: 03 aug 2008 18:51
door vlieger
Maik schreef:24graden is wel warm maar ook niet weer heel extreem. Je pk's vallen dan toch wel ietsje tegen als ik eerlijk mag zijn.
Zeg Maik, jij hebt toch ook zo'n fraai apparaatje? Waar blijven die getallen van jouw eigen racemonstertje eigenlijk?

Geplaatst: 04 aug 2008 7:17
door Maik
Ik heb nog niet zitten spelen met al die mogelijkheden. Alleen een paar keer 0-100 geprobeerd, 6.1s het snelste geloof ik. Voor de rest gebruik ik hem alleen voor het meten op de bochtige stukken, dwz een 2min11 op Zandvoort en max 1.25g lateraal op straatbanden
Heb je zo'n chargecooler in de neus zitten? Ivm het wat lage vermogen en dat het behoorlijk warm was?
Geplaatst: 04 aug 2008 9:02
door vlieger
Maik schreef:Ik heb nog niet zitten spelen met al die mogelijkheden. Alleen een paar keer 0-100 geprobeerd, 6.1s het snelste geloof ik. Voor de rest gebruik ik hem alleen voor het meten op de bochtige stukken, dwz een 2min11 op Zandvoort en max 1.25g lateraal op straatbanden
Heb je zo'n chargecooler in de neus zitten? Ivm het wat lage vermogen en dat het behoorlijk warm was?
Heb jij ook het vermogen gemeten met het apparaat toen je die 6,1s mat?
Mijn chargecooler zit voorin de neus en staat rechtop in de rijwind. Dus dat moet gewoon goed zijn. Het is jammer dat er niet meer mensen metingen doen want dan kun je ook echt conclusies trekken. Is een tijd scherp of niet en wat is de invloed van factoren als temperatuur, banden, bandenspanning, enz.
Misschien dat er nu meer mensen gaan meten? Ik hoop het, zou leuk zijn!
Geplaatst: 04 aug 2008 10:08
door Piet
Mijn chargecooler zit voorin de neus en staat rechtop in de rijwind. Dus dat moet gewoon goed zijn.
Niet als er lucht in zit. Het ontluchten is behoorlijk wat werk en wat ik van gezien heb, niet zo simpel. Zijn zo een uur mee bezig.
Als op een rollerbank de motor +/- 220pk leverd dan is dat het eerste waar ze na gaan kijken.
Bij Maarten waarbij de chargecooler nog achterin zit heeft ook meetingen gedaan en die kwam vrij simpel onder de 5 seconden met als snelste 4.8(?). Nog sneller gaat niet zonder andere banden te monteren.
Wat ook nog kan is om met een andere auto met compressor naast elkaar te rijden met 100 en dan alle 2 op het gas. Als de andere dan weg loopt weet je genoeg.
Geplaatst: 04 aug 2008 14:14
door vlieger
piet schreef:Mijn chargecooler zit voorin de neus en staat rechtop in de rijwind. Dus dat moet gewoon goed zijn.
Niet als er lucht in zit. Het ontluchten is behoorlijk wat werk en wat ik van gezien heb, niet zo simpel. Zijn zo een uur mee bezig.
Als op een rollerbank de motor +/- 220pk leverd dan is dat het eerste waar ze na gaan kijken.
Bij Maarten waarbij de chargecooler nog achterin zit heeft ook meetingen gedaan en die kwam vrij simpel onder de 5 seconden met als snelste 4.8(?). Nog sneller gaat niet zonder andere banden te monteren.
Wat ook nog kan is om met een andere auto met compressor naast elkaar te rijden met 100 en dan alle 2 op het gas. Als de andere dan weg loopt weet je genoeg.
Ja Piet, goed dat je daar nog eens op wijst. Ik heb het ontluchten zojuist even geprobeerd met mijn boeren verstand zullen we maar zeggen. Hartmut had mij gewezen op een ontluchtingsslangetje aan de voorzijde en een wat dikkere slang achter om bij te vullen. Ik kreeg er nauwelijks water bij nadat ik (met draaiende pomp) de ontluchting voor open had gemaakt en het water er met enige druk uitspoot. Er kwam geen of nauwelijks lucht uit. Of kan er nog ergens een luchtbel opgesloten worden? Ik weet het niet.
Dus .... misschien wil je met mij een keer de sprintproef doen om onze auto's te vergelijken

, je woont tenslotte vrij dichtbij nietwaar?
Geplaatst: 04 aug 2008 15:11
door SteV6
Mijn driftbox-cijfertjes van een motorisch helemaal standaard 2.2i:
Accel results
Speed(kmh) Time(s)
0-060 02.7
0-100 06.2
0-160 16.3
0-200 xx.x
User range
Speed(kmh) Time(s)
050-080 02.1
080-120 04.3
100-160 10.1
100-200 xx.x
Accel Distance results
Distance(m) Time(s) @Speed(kmh)
0-200 09.2 125.2
0-400 14.3 151.6
0-1000 xx.x xxx.x
Braking results
Speed(kmh) Time(s) Distance(m)
50-0 01.4 11.0
100-0 02.9 41.8
160-0 05.3 118.6
SteV6
Geplaatst: 20 mar 2009 19:42
door Dennizz
SteV6 schreef:Mijn driftbox-cijfertjes van een motorisch helemaal standaard 2.2i:
Accel results
Speed(kmh) Time(s)
0-060 02.7
0-100 06.2
0-160 16.3
0-200 xx.x
SteV6
Ik heb ook een complete standaard 2.2 en een half uur geleden getest (even heel erg snel). Dus denk zo`n 5 graden buiten en de banden zijn ook origineel. Dus 7 jaar oude RE040.
Die waardes vielen mij erg tegen! Ik vond m`n auto al traag maar nu is het ook nog eens bevestigd

Bij de start kan ik nog wel iets winnen maar geen 1,5 sec...
0-060 03.4
0-100 07.3
Meer heb ik niet getest, want ik was al thuis

Als ik de tijd vergelijk met hierboven wordt ik wel een beetje verdrietig. Had op een 6.5 gehoopt.
Morgen een nieuwe dag met zon en dan ga ik alles testen. Het gaat mij vooral om de remweg! Volgende week vrijdag krijg ik namelijk nieuwe velgen pro race 1.2 met 16 inch voor en dan met een set TR-1. Ik wilde voornamelijk dat verschil meten.
Oja, ik schakel in deze meting wel naar ze 3

Misschien kan ik het wel 100 in z`n 2 halen, maar dat moet ik nog allemaal testen, m`n gehoor zei schakelen
Dit alles is alvast mede mogelijk gemaakt door Maik

Geplaatst: 20 mar 2009 19:46
door Piet
Dat ga je niet halen in zijn 2.
Onze SteV6 kan heel erg snel schakelen. Lijkt me niet goed voor de bak maar is wel goed voor je tijd.