Problemen met alarmsysteem

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hallo,

Markv schrijft dat op het engelse forum meldingen zijn van het afgaan van het alarm door de draadloze deurbel van de buren :shock:

Hier is het nog erger, het alarm gaat af door mijn draadloze eigen deurbel :oops:

Iemand enig idee wat ik hieraan doen kan :?: want dit is wel heeeeeeel vervelend, zeker zoals vandaag en je ligt te slapen en je auto staat voor de deur te gillen (als ik er elke dag in rijd zet ik hem niet iedere keer in de garage :wink: )

Een bedrade deurbel is geen optie heb ik dicht laten smeren :roll:
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Alarm niet gebruiken?
Of een ander alarm laten plaatsen
Of deurbel nemen op andere frequentie? (zal wel lastig zijn gok ik).

Heb nog een mail gestuurd naar Meta, maar geen antwoord op gehad helaas.

Zoals je aan de foto kunt zien in deze thread zou ie op 433MHz werken, dus je kunt even kijken of je deurbel inderdaad op die frequentie werkt.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Even de deurbel bekeken, ander alarm wel erg dure optie ;) kun je leukere dingen voor kopen :roll:

De deurbel kan je door middel van zwart verbindingsblokjes blijkbaar 16 verschillende frequenties geven :?:

Veranderd nu, even afwachten.

Wel typisch is dat hij niet altijd afgaat, net staan testen en circa 5 x gebeld voordat hij ging...........we zien het wel :?
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Tja, hij zou eigenlijk helemaal niet af mogen gaan. Voor zover ik heb gelezen in de documentatie zou het alarm geen paniek functie mogen hebben..

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

markv schreef:Tja, hij zou eigenlijk helemaal niet af mogen gaan. Voor zover ik heb gelezen in de documentatie zou het alarm geen paniek functie mogen hebben..

Mark
Hahaha die heeft hij wel, iedereen die voor de deur staat heeft een lichte mate van paniek over zich hahaha
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Marcel schreef:
markv schreef:Tja, hij zou eigenlijk helemaal niet af mogen gaan. Voor zover ik heb gelezen in de documentatie zou het alarm geen paniek functie mogen hebben..

Mark
Hahaha die heeft hij wel, iedereen die voor de deur staat heeft een lichte mate van paniek over zich hahaha
En door slapen is er niet meer bij :lol:
Hejjjj nummertje 800 :!: :!:

jans
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

jans schreef: En door slapen is er niet meer bij :lol:
Hejjjj nummertje 800 :!: :!:

jans
Kun je wel zeggen, lag er vanmorgen om 9:30 in......na half uur ging de bel........en je raad het al :roll:
13:00 was het helemaal afgelopen met de slaap :?
Stond dus iemand die één of ander gelovig boekje wilde aansmeren aan de deur, verschrikt van het alarm :lol:

Gefeliciteerd, op naar de 1000
Gebruikersavatar
damnedt
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:11

Blokjes omzetten van deurbel lukt niet.

Bericht door damnedt »

Heb ook al geprobeerd mijn deurbel aan te passen door de blokjes te verzetten. Dit had geen enkele zin.
Oh ja, er zijn ook nog diverse andere draadloze apparaatjes zoals o.a. temperatuurzenders van weerstations etc. welke allemaal op deze beruchte 433 Mhz werken.
Mogelijk dat de frequentie van het alarm kan worden veranderd in samenwerking met de draadloze bediening. Ik weet niet of de unit open kan. Als dit kan moet er iets mogelijk zijn. Ga dit eens navragen bij een techneut.
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Jij kan in ieder geval nooit meer zeggen dat je de bel niet gehoord had :?
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Was vanavond weer bij dutch power trading, en daar heb ik dus ook weer twee keer achter elkaar gehad dat het alarm spontaan af ging. Beiden keren interieurdetectie uit gehad, dus dat kan het niet zijn geweest. Ook beide keren wel alarm, maar geen knipperlichten.

Bleek dus dat Raymond nieuwe draadloze apparatuur ahd op 433MHz. Dus blijkbaart stoort dat op het alarm.

Ik vind het wel vreemd, want in de handleiding staat dat het met zo'n "roterende code" werkt, juist om dit soort dingen te voorkomen.

Ik ga eens kijken of ik het makkelijk kan reproduceren met iets wat zend op die frequentie en er dan mee naar de dealer, want dit is gewoon ontzettend irritant.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

markv schreef:Beiden keren interieurdetectie uit gehad, dus dat kan het niet zijn geweest. Ook beide keren wel alarm, maar geen knipperlichten.

Mark
Hoi Mark,

kun je je interieurdetectie uitzetten ?

Ik verneem het graag als je het expres kan doen en wat de dealer zegt......trouwens bij mij doet hij het dus niet altijd als men aanbelt ;) misschien moet hij net op de juiste code gerold zijn :roll:
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Yup. Zie de documenatie sectie van het website voor de handleiding.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Die doet het bij mij niet :evil:
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Marcel schreef:Die doet het bij mij niet :evil:
Je kunt de PDF niet lezen? Of je kunt niet bij de documentatie sectie komen? Of het lang indrukken van het knopje werkt niet? Of...

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
joost
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 apr 2005 11:49
Locatie: zwolle

Bericht door joost »

mijn alarm gaat nooit af, zelfs niet als ik op de voordeur van mijn huis klopt (ik heb nl miet eens een bel, is misschien een tipje haha)

Ook gaat het alarm niet af als je je hand naar binnen steekt!

bij mijn vorige speedster ging dan wel het alarm af. dus de binnen sensor is wel aan en uit te zetten.

mijn alarm gaat alleen af bij openen van de deur of kofferbak.

gr. joost en suc6 met oordopjes kopen :lol:
Plaats reactie