Probleempje : Start wel maar reageert niet op gaspedaal
- Treertje
- Actief lid
- Contacteer:
Tja snap ook niet waar ik de tijd vandaan haal.
De schoon gemaakte onderdelen zijn van de motor die ik klaar aan het maken ben. Schoonmaken is heel makelijk, ik heb een wasmaschine ter beschikking, middag in de ontvetter en dan een dag lekker wassen, nog beetje opschuren en klaar is kees.
Ben ook blij dat ik het op deze manier doe, want de levering van onderdelen (Hitec) laat ernstig op zich wachten. Nu kan ik in alle rust de motor bouwen en toch lekker rond toeren met defecte stappen motor.
Eenmaal klaar ff motor swap en gaan!
De schoon gemaakte onderdelen zijn van de motor die ik klaar aan het maken ben. Schoonmaken is heel makelijk, ik heb een wasmaschine ter beschikking, middag in de ontvetter en dan een dag lekker wassen, nog beetje opschuren en klaar is kees.
Ben ook blij dat ik het op deze manier doe, want de levering van onderdelen (Hitec) laat ernstig op zich wachten. Nu kan ik in alle rust de motor bouwen en toch lekker rond toeren met defecte stappen motor.
Eenmaal klaar ff motor swap en gaan!
- Treertje
- Actief lid
- Contacteer:
Maik, ik heb voor mijn blok 1200 betaald (zie overzicht verslag) heb de bobine los verkocht, dus die heb ik nog nodig van mn oude motor.
Hij heeft nu 77.000 km gelopen. Weet nog niet of ik hm meteen weg doe. Als het zover is denk ik met 800 tevreden te zijn. maar nog ff geduld, je bent de eerste zodra die weg mag.
Hij heeft nu 77.000 km gelopen. Weet nog niet of ik hm meteen weg doe. Als het zover is denk ik met 800 tevreden te zijn. maar nog ff geduld, je bent de eerste zodra die weg mag.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Ik hou mij zeker aanbevolen Gerard! We houden kontaktTreertje schreef:Maik, ik heb voor mijn blok 1200 betaald (zie overzicht verslag) heb de bobine los verkocht, dus die heb ik nog nodig van mn oude motor.

Hoeveel km heb je er straks extra opgezet tot je 300pk monsterblok klaar is denk je?

Allen: mijn oude blok doorschuiven naar jou gaat niet lukken denk ik!

- Treertje
- Actief lid
- Contacteer:
Als het zo doorgaat met dat gvjhklhalshlahgla gaspedaal, zullen er niet veel km bijkomen gaat het wel goed ongeveer 200 km per week.
Heb dan ook nog extra drijfstangen, ecu, nog een gasklep, inlaat spruitstuk, kat, injectoren, BDP sensor, bedrading en uitlaat over.
Hoor net van hitec dat mn drijfstangen deze week nog geleverd worden, dus .........
Heb dan ook nog extra drijfstangen, ecu, nog een gasklep, inlaat spruitstuk, kat, injectoren, BDP sensor, bedrading en uitlaat over.
Hoor net van hitec dat mn drijfstangen deze week nog geleverd worden, dus .........
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Ik ben op een forum laatst een losse elektronische gasklepbesturing tegengekomen. Zal eens zoeken voor je.
(Maar er is volgens mij ook niets mis met een ouderwetse gaskabeltje....)
Edit:
Gevonden: http://www.tfelectronics.com.au/PageFil ... ntrol.html
En nog wat nuttige linkjes uit het Z22SE.co.uk forum (onderaan):
http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic. ... 4&start=25
(Maar er is volgens mij ook niets mis met een ouderwetse gaskabeltje....)
Edit:
Gevonden: http://www.tfelectronics.com.au/PageFil ... ntrol.html
En nog wat nuttige linkjes uit het Z22SE.co.uk forum (onderaan):
http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic. ... 4&start=25
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Mij lijkt een elektronisch gaspedaal wel een voordeel eerlijk gezegd.
Als je de besturing goed genoeg door hebt en kan aanpassen, dan kan je je gasklep-response tunen. Een gasklep aangestuurd door een kabel is niet lineair bv, daar kan je met een elektronische besturing heel makkelijk wat aan doen. In ieder geval kan je het helemaal naar je eigen smaak aanpassen...
Als je de besturing goed genoeg door hebt en kan aanpassen, dan kan je je gasklep-response tunen. Een gasklep aangestuurd door een kabel is niet lineair bv, daar kan je met een elektronische besturing heel makkelijk wat aan doen. In ieder geval kan je het helemaal naar je eigen smaak aanpassen...