Pagina 2 van 3
Geplaatst: 08 sep 2008 8:51
door allen
Denk dat hij wat slimmer is dan velen van ons en gewoon een extra blok heeft.

Geplaatst: 08 sep 2008 9:02
door Treertje
Tja snap ook niet waar ik de tijd vandaan haal.
De schoon gemaakte onderdelen zijn van de motor die ik klaar aan het maken ben. Schoonmaken is heel makelijk, ik heb een wasmaschine ter beschikking, middag in de ontvetter en dan een dag lekker wassen, nog beetje opschuren en klaar is kees.
Ben ook blij dat ik het op deze manier doe, want de levering van onderdelen (Hitec) laat ernstig op zich wachten. Nu kan ik in alle rust de motor bouwen en toch lekker rond toeren met defecte stappen motor.
Eenmaal klaar ff motor swap en gaan!
Geplaatst: 08 sep 2008 9:29
door Maik
Wat moet je voor je motor hebben die nu in je speedster ligt Gerard?
Als je nieuwe 300+pk z22se klaar is dan heb je die over natuurlijk

Geplaatst: 08 sep 2008 9:43
door Treertje
Maik, ik heb voor mijn blok 1200 betaald (zie overzicht verslag) heb de bobine los verkocht, dus die heb ik nog nodig van mn oude motor.
Hij heeft nu 77.000 km gelopen. Weet nog niet of ik hm meteen weg doe. Als het zover is denk ik met 800 tevreden te zijn. maar nog ff geduld, je bent de eerste zodra die weg mag.
Geplaatst: 08 sep 2008 9:51
door allen
Oh en dan wil ik die van Maik daarna.
---
Is het trouwens niet mogelijk omgewoon een houtje touwtje gasklep te gebruiken? Misschien iets zwaarder in de bediening maar wel sneller en preciezer. Dat zou toch echt mijn voorkeur hebben.
Geplaatst: 08 sep 2008 10:42
door Treertje
Ja zat ik ook al aan te denken, maar dan zit je weer met een gaskabel van 3 meter. Als ik niets met de electronische weet te regelen, moet toch die kabel erin....
En wat die motor aan gaat... ruil systeempje opzetten ben ik niet vies van.
Plug and play met SC
Geplaatst: 08 sep 2008 10:47
door allen
Even bij de elise s1 afkijken.

Geplaatst: 08 sep 2008 10:57
door Treertje
Dit verkopen ze wel bij elise shop.
zou een begin kunnen zijn. best benieuwd of er meer detail tekeningen of foto's zijn van een mechanische bediening. Dus laat maar komen die details........
Geplaatst: 08 sep 2008 11:53
door Elise
zoals het bij een Elise S1 zit :

Geplaatst: 08 sep 2008 12:04
door Maik
Treertje schreef:Maik, ik heb voor mijn blok 1200 betaald (zie overzicht verslag) heb de bobine los verkocht, dus die heb ik nog nodig van mn oude motor.
Hij heeft nu 77.000 km gelopen. Weet nog niet of ik hm meteen weg doe. Als het zover is denk ik met 800 tevreden te zijn. maar nog ff geduld, je bent de eerste zodra die weg mag.
Ik hou mij zeker aanbevolen Gerard! We houden kontakt
Hoeveel km heb je er straks extra opgezet tot je 300pk monsterblok klaar is denk je?
Allen: mijn oude blok doorschuiven naar jou gaat niet lukken denk ik!

Geplaatst: 08 sep 2008 12:38
door allen
Doel blok 2: Rico Kaboom???

Geplaatst: 08 sep 2008 13:46
door Treertje
Als het zo doorgaat met dat gvjhklhalshlahgla gaspedaal, zullen er niet veel km bijkomen gaat het wel goed ongeveer 200 km per week.
Heb dan ook nog extra drijfstangen, ecu, nog een gasklep, inlaat spruitstuk, kat, injectoren, BDP sensor, bedrading en uitlaat over.
Hoor net van hitec dat mn drijfstangen deze week nog geleverd worden, dus .........
Geplaatst: 08 sep 2008 22:03
door Exmantaa
Ik ben op een forum laatst een losse elektronische gasklepbesturing tegengekomen. Zal eens zoeken voor je.
(Maar er is volgens mij ook niets mis met een ouderwetse gaskabeltje....)
Edit:
Gevonden:
http://www.tfelectronics.com.au/PageFil ... ntrol.html
En nog wat nuttige linkjes uit het Z22SE.co.uk forum (onderaan):
http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic. ... 4&start=25
Geplaatst: 09 sep 2008 6:38
door Maik
Mij lijkt een elektronisch gaspedaal wel een voordeel eerlijk gezegd.
Als je de besturing goed genoeg door hebt en kan aanpassen, dan kan je je gasklep-response tunen. Een gasklep aangestuurd door een kabel is niet lineair bv, daar kan je met een elektronische besturing heel makkelijk wat aan doen. In ieder geval kan je het helemaal naar je eigen smaak aanpassen...
Geplaatst: 09 sep 2008 17:39
door allen
Ik denk dat beie systemen hun voor- en nadelen wel zullen hebben. Persoonlijk prefereer ik mechanisch omdat je weer wat variabelen kunt uit sluiten. Wil in auto's daarom altijd zo min mogelijk electronica. Dan ben ik ook wat minder afhankelijk van de rest.