Pagina 2 van 4
Geplaatst: 07 jan 2009 17:58
door zoonvanlinne150
Elise schreef:allen schreef:Na m'n laatste rit door de eifel kreeg ik het uiteindelijk toch koud met een skijas, fleece en skibroek. Bij Bever een goede donsjas gehaald en wat denk je?! Vandaag gewoon goed te doen!!! Open rijden roeleert (omdat de kachel toch al butt is) en scheelt gewicht.
Het gewicht van die extra kleren die Allen aan heeft wegen meer als zo'n standkachel
In plaats van rond te rijden als een michelin-mannetje rijdt Gerard zometeen confortabel rond in een T-shirtje .....en dat met een lager gewicht

Is dat wat?????
Koopt allen dees??????

Geplaatst: 07 jan 2009 20:28
door M-speed
allen schreef:Die heb ik gekocht bij Moto Concept en als je wilt mag je hem voor 10 euri en wat verzendkosten hebben. Vrees wel dat je dood gaat in de zomer, want de flow is nul komma nul met dat ding erin. Dan zie ik er liever uit als zwarte piet.
Het is ook geen luxe speedster maar een mislukte oplossing van wat aftermarket loodgieters denk ik.
ok ja weet ik veel vond dat ding ook maar
en hij zat me ook in de weg heb hem er ook uit gehaald
dus hoef hem niet dank je

Geplaatst: 08 jan 2009 8:22
door Treertje
Gister de uitlaat aangesloten en de lucht aanvoer.
Wel grappig heb nou 3 pijpjes. 2Bular kan hier nog wat van leren
Mensen wat een bedrading wordt je toch gek van. Moet van achter naar voor, via de orginele kabel, langs de tank door de midden console.
Ben voorlopig nog wel een paar dagen bezig.....
Geplaatst: 08 jan 2009 15:17
door Treertje
Modificatie brandstof pomp/vlotter
Het glimmende dingetje is een extra brandstof toevoer pijp om de kachel van brandstof te voorzien.
De aanvoer en retour zijn tijdens demontage afgebroken waardoor ik nieuwe aansluitingen heb moeten maken.
Met behulp van een dremel deze pijpjes kunnen fabriceren.
Nou die kei harde slang nog vervangen door flexibel, paar koppelingen er tussen en de eerst volgende keer is mn tank er zo onderuit.
Geplaatst: 08 jan 2009 19:57
door the-duke
Nou dat ziet er allemaal behoorlijk indrukwekkend uit moet ik zeggen
Als ik zo veel aanpassingen bij mijn Speedster zelf moest doen, had ik geen standkachel meer nodig denk ik

alleen met de gedachte krijg ik het al warm.
Erg leuk project om te volgen, moet ik zeggen.
Ik zag toevallig je foto "doorvoer.jpg" en daar heb ik wel een vraagje over. Heb je soms ook wat detail foto's van hoe dat er aan de andere kant, dus binnen in de auto uitziet (waar deze kabels ook weer zichtbaar zijn) ?
Ik denk dat ik namelijk over een tijdje ook op die plek voor een dikke stekker ergens een doorvoer moet maken (wide-band lambda) en ik heb geen idee hoe dat er aan de binnenkant van de auto uitziet en of ik er daar van binnenuit met een boor een gat zou kunnen maken ?
Is dat trouwens al een rubber wat je er zelf ingestoken hebt (die zonder kabel erin), met de isolatie zichtbaar erachter ?
gr,
The-Duke
Geplaatst: 08 jan 2009 20:37
door speedster
Ik weet uit ervaring dat de uitlaat gigantisch warm wordt.
Ik heb namelijk ook een stand kachel op mijn vrachtwagen.
Je kan beter de uitlaat verplaatsen onder de hitteschild, want ik denk dat je achter body gaat verbranden door de warme uitlaatgassen.
Nu kan je er nog goed bij.

Geplaatst: 09 jan 2009 8:07
door Treertje
Ja dat is een goed idee om de uitlaat eronder te stoppen, ga ik zeker aanpassen had al mn twijfels over de temp ontwikkeling.
De foto van de doorvoer is van de binnenkant van de auto.
Door de tank te demonteren is er voldoende plek om met een gaten boor een mooi rond gat te boren.
De rubbers zijn voor een paar eurie in alle maten te koop.
Aan de andere kant van de tank zit ook zo een gat ter hoogte van de midden tunnel.
Daar kunnen de draadjes door naar voor. Maak nog wel een paar extra fotos.
Dit is ook een mooie manier om extra bedrading naar voor/achter te krijgen voor extra meters of zo.
Ik leg nu al vast een lege flexibele PMA slang van 17 mm om later gemakkelijk extra draden trekken.
Gister heel de avond bezig geweest om draden te monteren .
12V weg gehaald bij de dynamo aansluiten, deze naar een extra zekering kast gevoerd voorzien van 3 zekeringen en een relais.
Stroom is voor de kachel zelf, de brandstofopvoerpomp, blower relais.
Massa kabel aangesloten, brandstofopvoerpomp opgehangen alles netje ingekort.
Brandstof aanvoer doorgevoerd via de pomp.
Weekend weer verder.
Geplaatst: 09 jan 2009 13:53
door allen
Bedacht me iets. Je stapt straks een warme auto in en een half uur later bevries je alsnog.

Geplaatst: 09 jan 2009 13:58
door Treertje
Hoezo half uur ??? Je begrijpt natuurlijk wel dat ik er dalijk gewoon in blijf slapen.
Geplaatst: 10 jan 2009 0:16
door the-duke
De foto van de doorvoer is van de binnenkant van de auto.
Door de tank te demonteren is er voldoende plek om met een gaten boor een mooi rond gat te boren.
Hmm.. Ik snapte het al niet als ik bij mij onder de motorkap keek..
Als je daar alleen bij kunt door het demonteren van de tank (dus daarmee hele achterclam etc) zal dat voor mij geen optie worden..
Meer foto's van de diverse plekken waar je bekabeling legt blijven echter zeer gewaardeerd.. Kan ik vast nog ideeën van opdoen.
gr,
The-Duke
Geplaatst: 10 jan 2009 9:38
door M-speed
zeer mooi en gewaagt dat je dit allemaal aandurf
het is toch niet niks om in te bouwen
maar zit de buis boven de uitlaat dalijk niet in de weg voor de clam ?

Geplaatst: 12 jan 2009 8:06
door Treertje
Geplaatst: 12 jan 2009 8:07
door Treertje
Zaterdag alle mechanische delen aan gesloten en tank terug geplaatst.
Nou de tempsensor, blower en de bediening aansluiten. (kost nog een dag) en dan eindelijk de clam weer terug.
Heb de uitlaat onder het hitteschild geplaatst, moet een stuk koeler blijven onder de clam nou.
Geplaatst: 12 jan 2009 8:18
door allen
Ik weet niet wanneer je hiermee klaar bent, maar de koude is alweer voorbij na vandaag.

Geplaatst: 12 jan 2009 8:22
door Treertje