Pre Heater
- Treertje
- Actief lid
- Contacteer:
Pre Heater
Aangezien ik een vreselijke kou kleun ben en het schrappen van de speedy zowal binnen als buiten spuug zat was besloten om een Eberspacher stand en bijverwarming te monteren.
Tevens is de voorverwarming geschikt om de motor op te warmen zodat er meteen gas gegeven kan worden.
Klinkt eenvoudig, maar wat een klus................
Werkzaamheden :
Verwijderen:
Stoelen, achterscherm,achterclam, gordels, speakers, bodemplaat, tank, tankvlotter, schakel kabels, handremkabel.
Monteren kachel, water toevoer onderbreken, extra brandstof pomp monteren, bekabeling van achter naar voor brengen, tijdschakelaar aanbrengen.
Achterclam ging makkelijk los, maar bij demontage van de tank braken de tankvlotter nippels af. Van dat harde klote plastic.
Het probleem is dat je via het kijk luikje de slangen niet kan losmaken.
dus door de tank een beetje te laten zakken kan je er met een krom handje net bij.
Iets te ver zakken en krak, en ja hoor dat gebeurde dus.
Dat wordt weer modificeren van de tankvlotter.
Links voor het schakelmechanisme is er genoeg ruimte voor de kachel, en zo blijven de waterslangen lekker kort, want die liggen er vlak bij.
Het set is heel compleet met allerlij beugels en klemmen.
Beugel gemonteerd op 4 trilling dempers.
Woensdag weer verder.
Tevens is de voorverwarming geschikt om de motor op te warmen zodat er meteen gas gegeven kan worden.
Klinkt eenvoudig, maar wat een klus................
Werkzaamheden :
Verwijderen:
Stoelen, achterscherm,achterclam, gordels, speakers, bodemplaat, tank, tankvlotter, schakel kabels, handremkabel.
Monteren kachel, water toevoer onderbreken, extra brandstof pomp monteren, bekabeling van achter naar voor brengen, tijdschakelaar aanbrengen.
Achterclam ging makkelijk los, maar bij demontage van de tank braken de tankvlotter nippels af. Van dat harde klote plastic.
Het probleem is dat je via het kijk luikje de slangen niet kan losmaken.
dus door de tank een beetje te laten zakken kan je er met een krom handje net bij.
Iets te ver zakken en krak, en ja hoor dat gebeurde dus.
Dat wordt weer modificeren van de tankvlotter.
Links voor het schakelmechanisme is er genoeg ruimte voor de kachel, en zo blijven de waterslangen lekker kort, want die liggen er vlak bij.
Het set is heel compleet met allerlij beugels en klemmen.
Beugel gemonteerd op 4 trilling dempers.
Woensdag weer verder.
- Bijlagen
-
- Afb038 (Small).jpg (57.5 KiB) 5045 keer bekeken
-
- Afb031 (Small).jpg (51.32 KiB) 5046 keer bekeken
-
- Afb041 (Small).jpg (61.63 KiB) 5041 keer bekeken
- Treertje
- Actief lid
- Contacteer:
tja wat kan ik zeggen, sorry.................
Gelukkig ben ik zelf 2 kilo afgevallen ter compensatie.
Maar volgens uitvoerige calculatie moet er slechts 0,75 pk bij om deze warmte te verantwoorden.
dus gaan we toch gewoon voor de 301 pk
Spijt me zeer dat ik de kilo puristen zo ernstig teleur moet stellen, en dat al in het begin van het jaar.

Gelukkig ben ik zelf 2 kilo afgevallen ter compensatie.
Maar volgens uitvoerige calculatie moet er slechts 0,75 pk bij om deze warmte te verantwoorden.
dus gaan we toch gewoon voor de 301 pk
Spijt me zeer dat ik de kilo puristen zo ernstig teleur moet stellen, en dat al in het begin van het jaar.

- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Gerard,
Ik wist niet dat die standkachels zo klein waren! Mag ik de onbeleefde vraag stellen wat zo'n kachel kost?
Vergeet straks niet dat alleen de koelvloeistof voorverwarmd is en dat de olie aanmerkelijk kouder is ... Tenzij je ook nog een extra oliepomp installeert zodat je de olie mee kan verwarmen via de water-oliekoeler (die zit toch standaard op de 2.2?).
Gr. Stephan
Ik wist niet dat die standkachels zo klein waren! Mag ik de onbeleefde vraag stellen wat zo'n kachel kost?
Vergeet straks niet dat alleen de koelvloeistof voorverwarmd is en dat de olie aanmerkelijk kouder is ... Tenzij je ook nog een extra oliepomp installeert zodat je de olie mee kan verwarmen via de water-oliekoeler (die zit toch standaard op de 2.2?).
Gr. Stephan
S4 Avant
- Treertje
- Actief lid
- Contacteer:
De standaard heater voor een 2.2 kost 747 euro ex BTW, de tijdschakelaar 88 euro ex btw.
zie www.eberca.nl voor de prijslijst ook voor inbouw maat en gewicht enzo.
De olie zal ook een iets hogere temp. aannemen. Kan het blok voorverwarmen tot 90 gr de olie zal dan een temp hebben van +/- 30 gr.
zie www.eberca.nl voor de prijslijst ook voor inbouw maat en gewicht enzo.
De olie zal ook een iets hogere temp. aannemen. Kan het blok voorverwarmen tot 90 gr de olie zal dan een temp hebben van +/- 30 gr.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Hier staat trouwens een filmpje over hoe zo'n kachel precies werkt (ik wist het zelf ook niet meer precies....).
http://www.parkingheater.com/startseite-nl.html
http://www.parkingheater.com/startseite-nl.html

Het gewicht van die extra kleren die Allen aan heeft wegen meer als zo'n standkachelallen schreef:Na m'n laatste rit door de eifel kreeg ik het uiteindelijk toch koud met een skijas, fleece en skibroek. Bij Bever een goede donsjas gehaald en wat denk je?! Vandaag gewoon goed te doen!!! Open rijden roeleert (omdat de kachel toch al butt is) en scheelt gewicht.

In plaats van rond te rijden als een michelin-mannetje rijdt Gerard zometeen confortabel rond in een T-shirtje .....en dat met een lager gewicht

- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Die heb ik gekocht bij Moto Concept en als je wilt mag je hem voor 10 euri en wat verzendkosten hebben. Vrees wel dat je dood gaat in de zomer, want de flow is nul komma nul met dat ding erin. Dan zie ik er liever uit als zwarte piet.
Het is ook geen luxe speedster maar een mislukte oplossing van wat aftermarket loodgieters denk ik.
Het is ook geen luxe speedster maar een mislukte oplossing van wat aftermarket loodgieters denk ik.