piet schreef:Bij Opel geweest voor mijn uitlaat (Was dus voor niks) en gelijk na de speling op voorwielen laten kijken.
Helaas is het inderdaad het stuurhuis. Maik mag niet meer raden
Vrees dat dit een dure grap gaat worden. Opel levert alleen het hele stuurhuis, Lotus wellicht alleen het onderdeel wat werkelijk kapot is. Ik denk dat ik maar eens Lotus Amsterdam ga bellen.
Heb je niet meteen voor de gein gevraagd wat het kost?
Een compleet nieuw stuurhuis klinkt ook wat overdreven...
Het stuurhuis zelf wou niemand aan denken wat dat gaat kosten bij Opel. By Yvo kun je voor 400 euro terecht.
Het werk is iets van 4 tot 5 uur. Ed had dit slechts nog maar 1 keer gedaan en dat op een Lotus nota bene.
ik heb ooit wel eens begrepen dat het hetzelfde stuurhuis is als van een Corsa B.. Die heb je bv gereviseerd bij Hydroline voor 200 euro met inruil van je oude stuurhuis.
Volgens de Opel EPC is het een andere, maar als ik het goed onthouden heb wordt het o.a. vermeld in de Opel DVD die ik je laatst had gestuurd.
Misschien kan je dan gelijk een kort stuurhuis nemen, voor hetzelfde geld of minder... Mooie optie als je slalom leuk vindt.
Ik heb toch gelezen in de opel academie dat het stuurhuis van een corsa-b overgenomen is. Dan zou ik toch denken dat de kosten redelijk moeten blijven.
the-duke schreef:ik heb ooit wel eens begrepen dat het hetzelfde stuurhuis is als van een Corsa B.. Die heb je bv gereviseerd bij Hydroline voor 200 euro met inruil van je oude stuurhuis.
Volgens de Opel EPC is het een andere, maar als ik het goed onthouden heb wordt het o.a. vermeld in de Opel DVD die ik je laatst had gestuurd.
Misschien kan je dan gelijk een kort stuurhuis nemen, voor hetzelfde geld of minder... Mooie optie als je slalom leuk vindt.
gr,
The Duke
Ik denk dat je gelijk hebt. Volgens mij hebben dat ze inderdaad gezegd op je DVD dat het een Corsa B stuurhuis is. Ik moet me hier nog verder in verdiepen. Heeft geen haast denk ik. De auto word er niet eens op afgekeurd, begreep ik. Een ander stuurhuis die sneller reageert enzo is inderdaad een optie. Dan schiet ik er in ieder geval iets mee op.
Stuurhuis is NIET van de corsa, dat staat er verkeerd. Het is hetzelfde stuurhuis als van de elise en die is dacht ik purpose built voor lotus...
Ik dacht dat ik ooit eens van Yvo gehoord had dat alle beschikbare quick racks best een paar tanden "quicker" is , dat is lekker direkt, maar ook een bak zwaarder qua sturen. Maargoed, dat is "van horen zeggen". Je zou gewoon eerst eens zelf achter de verhoudingen moeten zien te komen. Een quickrack met 10-20% direktere en dus ook 10-20% zwaardere overbrenging zou ik nog wel willen overwegen, daarboven zou het mij inderdaad te gek worden...
Ik zou wel gelijk ook even de hoezen vervangen en de stuurkogels.
Je kent me slecht merk ik. Het is beter dat ik niks aan raak aan die auto want dat betekend nog meer kosten.
Maar toch bedankt! Weet zeker dat hier mensen zijn die er wel wat mee kunnen.
Valt reuze mee Piet, echt waar.
Met een (kolom)boormachine even de borgpin eruit boren, open maken, nieuw nylon cupje en veertje erin, dichtschroeven en opnieuw borgen en klaar is Piet.
Dat reviseren stelt niets voor.
Het zijn in 99% van de gevallen die nylon cupjes die de speling veroorzaken Piet.
Ik had ook speling en heb de cupjes / veertjes vervangen en hij is weer als nieuw.
Onderdelen kun je gewoon bij Titan bestellen.
Ik PB je wel even de contact persoon van Titan.