Tikken of speling op de wielen?
- Piet
- Giga lid Carbon
Tikken of speling op de wielen?
Als de wielen rechtstaan en ik beweeg met de hand het wiel heen en weer (Net als je dat doet als je controleert op kapote wiellagers) dan hoor ik aan de deur kant een beetje getik. Dat is aan beide kanten zo. Is dat normaal?
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Zelfs als de wielen gewoon op de grond staan Piet?
In principe is het niet normaal. Heeeeeel ietsjes mag er wel in zitten, maar zoals jij het beschrijft lijkt het overmatig...
Waar het precies inzit weet ik niet, laat Oosterhout er even naar kijken. Maar als het ook te horen is als de wielen gewoon op de grond staan dan denk ik aan het stuurhuis, want die staat dan het minste onder spanning. Misschien een track rod end (kogelgewricht) dan als je mazzel hebt, die kosten niet veel, afgezien van een nieuwe uitlijning van de vooras die dan nodig is.
In principe is het niet normaal. Heeeeeel ietsjes mag er wel in zitten, maar zoals jij het beschrijft lijkt het overmatig...
Waar het precies inzit weet ik niet, laat Oosterhout er even naar kijken. Maar als het ook te horen is als de wielen gewoon op de grond staan dan denk ik aan het stuurhuis, want die staat dan het minste onder spanning. Misschien een track rod end (kogelgewricht) dan als je mazzel hebt, die kosten niet veel, afgezien van een nieuwe uitlijning van de vooras die dan nodig is.

- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Beetje speling op stuurhuis of stuurkogels is niet echt een acuut probleem.piet schreef:Dat kan ik net gebruiken net zo voor Frankrijk. Ik zal morgen Oosterhout eens bellen voor een afspraak.
Gaat hooguit wat vervelender rijden (kan wat 'zoekerig' worden) en daarom wil je het vaak gefixed hebben (ook APK puntje), maar het kan technisch verder weinig kwaad op de korte termijn.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
En andersom
wielen op de grond en dan draaien aan het stuur, geen speling of het tikken?
(Bij mij zat er speling op het stuur klonk ook raar en bleken toen de 2 bouten( die M13 s) onder dashboard op de 'stuuras'? te zijn, die aandraaien en het probleem was opgelost.)

wielen op de grond en dan draaien aan het stuur, geen speling of het tikken?
(Bij mij zat er speling op het stuur klonk ook raar en bleken toen de 2 bouten( die M13 s) onder dashboard op de 'stuuras'? te zijn, die aandraaien en het probleem was opgelost.)
¨speed is life, but control is everything...¨
- Piet
- Giga lid Carbon
Bij Opel geweest voor mijn uitlaat (Was dus voor niks) en gelijk na de speling op voorwielen laten kijken.
Helaas is het inderdaad het stuurhuis. Maik mag niet meer raden
Vrees dat dit een dure grap gaat worden. Opel levert alleen het hele stuurhuis, Lotus wellicht alleen het onderdeel wat werkelijk kapot is. Ik denk dat ik maar eens Lotus Amsterdam ga bellen.
Helaas is het inderdaad het stuurhuis. Maik mag niet meer raden

Vrees dat dit een dure grap gaat worden. Opel levert alleen het hele stuurhuis, Lotus wellicht alleen het onderdeel wat werkelijk kapot is. Ik denk dat ik maar eens Lotus Amsterdam ga bellen.