Pagina 2 van 3
Geplaatst: 08 mei 2009 12:13
door Pascal

De andere kant ook even open gemaakt.
Ook hier is het een en ander verdwenen. ik Denk dat ik deze kant toch maar even terug moet opvullen.
ivm iets te veel lawaai.
Ik ga het witte spul (glasvezel) maar vervangen door staalwol.
Of zou ik het risico nemen om alles te verwijderen !!!
Lastige beslissing daar je niet weet wat voor geluid hij zal gaan produceren
zonder dempings materiaal.
Geplaatst: 08 mei 2009 13:08
door Dennizz
Dat lijkt me ook wel een strak plan, anders heb je straks echt geen demping meer.
Geplaatst: 08 mei 2009 13:22
door SteV6
Staalwol is nu niet de meest handige oplossing Pascal ...
In de rallywereld wordt staalwol gebruikt om de demper tijdelijk (!) extra demping te geven voor de technische keuring, maar na de 1e special stage is het al volledig weggebrand.
Glaswol of dat spul wat Tubular gebruikt is het enige dat het een aardige tijd uithoudt in een demper.
Ik denk dat helemaal geen dempingmateriaal echt luid gaat worden. Je Speedster was met hele Milltek al niet echt stil.
Succes met je klus
Stephan
Geplaatst: 08 mei 2009 13:39
door the-duke
ik heb met een andere auto ook van alles geprobeerd, maar kwam uiteindelijk op RVS pannensponzen uit als enige materiaal dat er niet uitbrandde of door de uitlaatgaspulsen versnipperd werd.
Niet goedkoop (80-100 euro voor mijn demper toendertijd), maar ieder paar 1000 km de uitlaat vullen wordt je op den duur ook beu..
Gr,
The Duke
Geplaatst: 08 mei 2009 14:54
door Pascal
the-duke schreef:ik heb met een andere auto ook van alles geprobeerd, maar kwam uiteindelijk op RVS pannensponzen uit als enige materiaal dat er niet uitbrandde of door de uitlaatgaspulsen versnipperd werd.
Niet goedkoop (80-100 euro voor mijn demper toendertijd), maar ieder paar 1000 km de uitlaat vullen wordt je op den duur ook beu..
Gr,
The Duke
Misschien wel een goed idee, om rvs pannensponzen te gebruiken.
Misschien nog een bepaald merk!!! Sorbo
Is veel makkelijker aan te brengen (gewoon vol proppen).
Daar ik niet de mogelijkheid heb om alles netjes aan te brengen.(ruimte gebrek).
En de staal wol rond de pijpen is toch weer binnen de kortste keer weg gegloeid en verpulverd.
Geplaatst: 08 mei 2009 16:37
door Arno
Ik zou wat acoustafil kopen en dat er in doen:
http://cgi.ebay.nl/EXHPAC-UNIVERSAL-REP ... 1|294%3A50
Kan goed tegen de hitte en het zet uit cq. vult de ruimte als het de eerste keer opwarmt, dus je hoeft het niet vol te proppen als normaal basalt of fiberglas.
Bye, Arno.
demper
Geplaatst: 08 mei 2009 18:38
door Pipo
Bij de originele demper zit er anders ook geen dempingswol rond de buizen. Enkel in de twee zijkamers

De opbouw is wel zo dat er meer tegendruk en meer demping geproduceerd wordt.
Ik zou het toch eens proberen zonder de glaswol.
Re: demper
Geplaatst: 09 mei 2009 6:20
door Pascal
Pipo schreef:Bij de originele demper zit er anders ook geen dempingswol rond de buizen. Enkel in de twee zijkamers

De opbouw is wel zo dat er meer tegendruk en meer demping geproduceerd wordt.
Ik zou het toch eens proberen zonder de glaswol.
Inderdaad Ivo, als je naar de foto`s kijk van de originele demper heeft deze bijna geen isolatie.
Wat ik ook nog kan proberen
Ik heb hier nog een gemodificeerde 2.2 demper liggen uit de goeie oude tijd
Dus met wat extra gaatjes en een paar pijpjes minder.
Misschien deze er eens onder schroeven en kijken hoe de kompressor hier mee omgaat.
Geplaatst: 09 mei 2009 9:08
door SteV6
Rijdt Maarten met een gemodificeerde 2.2-demper of met een (gemodificeerde?) Turbo-demper?
De Speedster van Maarten klinkt prima, maar dat straaljagergeluid ben je dan wel echt kwijt Pascal
Stephan
Geplaatst: 09 mei 2009 11:30
door Pascal
SteV6 schreef:Rijdt Maarten met een gemodificeerde 2.2-demper of met een (gemodificeerde?) Turbo-demper?
De Speedster van Maarten klinkt prima, maar dat straaljagergeluid ben je dan wel echt kwijt Pascal
Stephan
Daarom wil ik geen standaard turbo demper. de kans dat ik straks het jet geluid zal moet missen is groot ivm minder tegen druk.
Geplaatst: 09 mei 2009 12:10
door linne150
Jouw geluid van de comp. is echt anders dan van Piet en Maarten.Niet beter of slechter maar wel anders,wat dieper.Maar wat maakt het uit jullie gaan als de brandweer

Geplaatst: 09 mei 2009 15:38
door Pascal
linne150 schreef:Jouw geluid van de comp. is echt anders dan van Piet en Maarten.Niet beter of slechter maar wel anders,wat dieper.Maar wat maakt het uit jullie gaan als de brandweer

Inderdaad, Die van piet is volgens mij nog in vrij goede staat. Hij heeft nog wat meer isolatie materiaal.
En Maarten heeft een originele turbo demper, die hoor je bijna nie meer!!!
Geplaatst: 09 mei 2009 17:58
door Piet
Natuurlijk is die van mij in de beste staat en klinkt die het beste.

Re: demper
Geplaatst: 09 mei 2009 19:39
door Pascal
Pipo schreef:Bij de originele demper zit er anders ook geen dempingswol rond de buizen. Enkel in de twee zijkamers

De opbouw is wel zo dat er meer tegendruk en meer demping geproduceerd wordt.
Ik zou het toch eens proberen zonder de glaswol.
Ik ben aan het denken wat ik met de rechter kamer ga doen.
Daar ik de tegen druk in de demper wil verlagen ivm Kompresor.
Ik zit er aan te denken om de pijpjes en het schot in de rechter kamer te verwijderen.
Stel dat ik de pijpjes laat zitten, en dat ik het schot halveer zodat dit enkel maar als steun punt dient voor de pijpjes en niet als extra kamer.
En in de rechter kamer geen demping materiaal meer aanbreng.
Zou er dan meer of minder geluid geproduceerd worden.
Zelf denk ik dat het laten zitten van de pijpjes zonder dempings materiaal geen nut heeft en niet zal bijdragen tot een verlaging van het geluids niveau
Natuurlijk is het verwijderer van het schot en de pijpjes vrij definitief.
Daar je ze niet meer terug kan plaatsen Ivm bereikbaarheid tijdens het lassen.
Geplaatst: 09 mei 2009 22:58
door Dominique
Volgens mij worden er regelmatig standaard dempers aangeboden op ebuy voor niet al te veel. Mocht je hem helemaal verkl..en.