Pagina 2 van 6
Geplaatst: 02 jun 2009 7:32
door Piet
Waarom zou de compressor bij 50000 km vervangen moeten worden
Ben je niet in de war met de riem die moet namelijk wel rond die koers worden vervangen. Al is dat ook afhankelijk van je rijstijl.
Geplaatst: 02 jun 2009 11:44
door Dominique
@Piet, heb je al berekend hoeveel ton die van jou mee zou moeten gaan?

Geplaatst: 02 jun 2009 13:15
door Piet
Zeker, eeuwig!

Geplaatst: 02 jun 2009 14:53
door Treertje
Voor wie het weten wil heb ik alle onderdelen die gebruikt worden in mn overzicht staan.
Alles is ex BTW, staat in het eerste deel van verslag en is nog steeds up to date. Uiteraard heb ik overal faktuur, welke je ook via PB mag inzien.
Heb wel in de gaten dat montage met ingebouwde motor echt geen pretje is en erg veel tijd vraagt. En een man uurtje denk ook al een euro of 60-70 is.
Geplaatst: 02 jun 2009 15:19
door Speedzter
@ Treertje Ja dat is idd. ook wel zo, zou je mij een pb erover kunnen sturen ? Daarbij, zou iemand ook meer informatie over de gemiddelde kosten van vervanging van een compressor op een 2.2 kunnen vrijgeven (als het waar is dat hij het rond de 50.000 km begeeft) ?
Dankss

Geplaatst: 02 jun 2009 16:04
door Exmantaa
Zolang je de Eaton compressor niet overtoert (= te kleine poelie), gaat ie een motorleven lang mee.
Als je een beetje handig bent is het inbouwen echt niet moeilijk en met wat 2e hands delen (kompressor + spruitstuk uit USA) kan je nog redelijk goedkoop uitkomen (~1500,-)
Geplaatst: 02 jun 2009 16:47
door Speedzter
Ok bedankt. Weer wat nuttige informatie gewonnen. Ik zelf heb nog geen Speedster maar wil alvast veel info over de auto inwinnen voordat ik daadwerkelijk verder kijk. (Ja ik weet het, ik begin bij stap 3 terwijl ik nog meer bij stap 1 a 2 rondzweef;)) Ik heb overigens al wel wat speedsters gezien, ga binnenkort weer bij een occasion kijken waar ik waarschijnlijk mn eerste rit in ga maken, ben benieuwd

.
Daarbij zou ik de auto het eerste jaar toch origineel houden motorisch, aan de buitenkant zou ik zowieso niets doen, die auto is echt om in te lijsten welke hoek je ook bekijkt, wees trots erop

en niet te vergeten zuinig.
Geplaatst: 07 jul 2009 12:07
door geoffreyspeedster
ralphieeeeeeee
wanneer zit die compressor en nou eens in?
janspeed bij mij zit eronder en dat betekent : afspreken zsm !
bel mij maar, want jij neem toch nooit op

Geplaatst: 07 jul 2009 12:52
door Smiley
Voor de liefhebber, hier een 330pk blok met een aton M90 er reeds op
http://cgi.ebay.de/Opel-Speedster-Zafir ... 7C294%3A50
Kleine 6 mile.
Geplaatst: 07 jul 2009 14:05
door Exmantaa
Dat blok staat alweer een aardig tijdje op Ebay. Blijkbaar weinig vraag naar...
Ondertussen van het weekend zelf mijn eerste meters met Supercharger gereden.

En ja, de Speedy wil nu aardig van z'n plek!!
Ik had de supercharger delen 2e hands uit de US. Dit zat op een compleet LSJ blok welke ik eerst zo wilde inbouwen, maar met de nieuwe ECU reflash + standaard compressie eerst zo maar even op de 2,2 gezet. De rest van benodigde delen heb ik via Courtenay UK.
Dit is een Stage 2 met intercooler en een grote PA pre-rad voorin. Verder nog een dual pass op de Laminova's dus voorlopig chargekoeling genoeg.

Uitlaat is een Piper 4-1 spruitstuk met 2,5" katpijp en voorlopig even een standaard Turbo demper. (Wel iets dikkere U-bocht gemaakt.)
Zou op zo'n 240-250pk uit moeten komen. Binnenkort maar eens ergens meten hoeveel het nu werkelijk geworden is.
Bijna gereed:

Geplaatst: 07 jul 2009 17:47
door Piet
Mooi hoor.

Geplaatst: 07 jul 2009 18:31
door Gerard
Lekker he

Geplaatst: 07 jul 2009 19:42
door Exmantaa
Tja, dit was een beetje bedoeld als "voorlopige tussenoplossing" en dan mooi dat 2.0LSJ blok prepareren voor zo'n 300pk. (kop flowen, betere klepveren, andere cams etc.)
Maar heb ernstige twijfels gekregen over nog SC-pk's in een Speedy omdat het nu gewoon al zo vreselijk hard van z'n plek gaat...

Geplaatst: 07 jul 2009 20:03
door Herman
Deleted
Geplaatst: 07 jul 2009 20:09
door Piet
Ik vrees dat Herman gelijk heeft. Je hebt pas genoeg als je er teveel hebt maar dan is het te laat.
