snaar

Weetjes en tips voor onze auto.
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dominique »

Deze belt kun je volgens mij niet erg veel aan stellen. De spanrol maakt een slag en binnen deze range zal de belt op spanning blijven.

Afbeelding

Die belts zijn in verschillende lengten te verkrijgen. Nu je zo'n luchtpomp hebt laten monteren op de motor die middels die riem wordt aangedreven is er in ieder geval een andere lengte op gegaan. Wellicht is niet de juiste lengte gekozen?
Afbeelding
Gerard

Bericht door Gerard »

Lengte van de riem was goed. Heb hem nog niet zo lang geleden preventief laten vervangen. Denk dat daar iets niet goed is gegaan.
Pascal

Bericht door Pascal »

Gerard schreef:Lengte van de riem was goed. Heb hem nog niet zo lang geleden preventief laten vervangen. Denk dat daar iets niet goed is gegaan.
Zou goed kunnen, als je dezelfde polie als mij hebt bestaat de kans dat ze de snaar verkeerd terug hebben geplaatst. Mijn polie is breder dan de riem.
En uitlijning is super belangrijk. 1mm scheef kan de riem doen breken.
Bij mij is ie na 15000km stuk gelopen.

:idea: Dit was mijn 1000ste berichtje :woship:
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Exmantaa »

Een Contitech riem zou iedere automaterialen zaak voor je moeten kunnen bestellen, maar ze doen wel eens moeilijk en zeggen dat het met b.v. een Gates niet uitmaakt. Ik heb Conti toen zelf maar gebeld en kon er eentje met rembours thuis opgestuurd krijgen. :)

Welke maat heb je nu? Een SC Stage 2 heeft normaal een krappe 1270 riem en deze is er moeilijk op te krijgen. Daarom heb ik nu voor "pech onderweg" een iets ruimere 1275 riem achterin... 8)
Gerard

Bericht door Gerard »

Bestellen was er toen ook niet bij. Vreemde maat, Contiriem was 1546 en nu heb een 1545 riem. Zit bij jou weer heel anders dan bij mij.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Exmantaa »

Ik heb gehoord dat de riemvoering veranderd is om slijtageproblemen tegen te gaan. Mijn extra omlooprol zit aan de buitenkant tegen de dynamo geschroefd. De oude versies zitten dacht ik aan de binnenkant waardoor je waarschijnlijk die langere riem nodig hebt.
Plaats reactie