Die belts zijn in verschillende lengten te verkrijgen. Nu je zo'n luchtpomp hebt laten monteren op de motor die middels die riem wordt aangedreven is er in ieder geval een andere lengte op gegaan. Wellicht is niet de juiste lengte gekozen?
snaar
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Deze belt kun je volgens mij niet erg veel aan stellen. De spanrol maakt een slag en binnen deze range zal de belt op spanning blijven.

Die belts zijn in verschillende lengten te verkrijgen. Nu je zo'n luchtpomp hebt laten monteren op de motor die middels die riem wordt aangedreven is er in ieder geval een andere lengte op gegaan. Wellicht is niet de juiste lengte gekozen?

- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Zou goed kunnen, als je dezelfde polie als mij hebt bestaat de kans dat ze de snaar verkeerd terug hebben geplaatst. Mijn polie is breder dan de riem.Gerard schreef:Lengte van de riem was goed. Heb hem nog niet zo lang geleden preventief laten vervangen. Denk dat daar iets niet goed is gegaan.
En uitlijning is super belangrijk. 1mm scheef kan de riem doen breken.
Bij mij is ie na 15000km stuk gelopen.

-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Een Contitech riem zou iedere automaterialen zaak voor je moeten kunnen bestellen, maar ze doen wel eens moeilijk en zeggen dat het met b.v. een Gates niet uitmaakt. Ik heb Conti toen zelf maar gebeld en kon er eentje met rembours thuis opgestuurd krijgen.
Welke maat heb je nu? Een SC Stage 2 heeft normaal een krappe 1270 riem en deze is er moeilijk op te krijgen. Daarom heb ik nu voor "pech onderweg" een iets ruimere 1275 riem achterin...

Welke maat heb je nu? Een SC Stage 2 heeft normaal een krappe 1270 riem en deze is er moeilijk op te krijgen. Daarom heb ik nu voor "pech onderweg" een iets ruimere 1275 riem achterin...