Vandaag snaar kapot gelopen. Zat er pas 10000 km op vorige is ruim 40000 meegegaan. Auto staat nu bij een kennis. Morgen ff een nieuwe snaar scoren en dan erop zetten.
Iemand nog nuttige tips.
Lijkt mij een standaard GM artikel. Staat er geen nummer op die rol?
(Overigens komt er op mijn SC alleen maar een Contitech riem. Wel iets duurder, maar deze blijft tenminste heel...)
Gerard schreef:Bij Opel kijken ze of ze water zien branden, En dit was een Contiriem.
Gaan dus ook gewoon kapot.
Overigens v.d.Kooi heeft er een fan bij. Goed sfeertje, leuke mensen en zeer behulpzaam.
Contiriemen piepen veel minder (snel) en blijven ook langer heel, maar als de spanner kapot gaat of een van de rollen vast staat en niet meer draait gaan ook goede riemen kapot.
Spanner is standaard 2.2 spanner en niet aangepast voor de SC.
Het is die rol die vlak bij de dynamo zit die de geest heeft gegeven.
Door v.d. Kooi neuwe lagers in gezet en vanmiddag de boel weer gemonteerd. Leuk klusje als het je eerste keer is.
Vorige keer ook op zoek geweest naar een Contiriem hier in de buurt.
Niet te krijgen dus heb nu toch een ander.
Gerard schreef:Het is die rol die vlak bij de dynamo zit die de geest heeft gegeven.
Door v.d. Kooi neuwe lagers in gezet en vanmiddag de boel weer gemonteerd. Leuk klusje als het je eerste keer is.
Vorige keer ook op zoek geweest naar een Contiriem hier in de buurt.
Niet te krijgen dus heb nu toch een ander.
Lijkt op een incorrect ingestelde spanning van de snaar. Dat kan de levensduur van de snaar en lagers beduidend beïnvloeden. Dat zal Van der Kooij niet zo snel overkomen. Daar is vakmanschap nog heel gewoon.