Officieele post van Nitron Racing
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Hij staat al wat hoger. Met dank aan Arno en Mark die zo goed waren mijn auto nog net voor de vakantie wat hoger te zetten.Elise schreef:Piet, heb jij je nitrons wel eens op de "standaard" rijhoogte (125/135) gehad of rij je sinds je ze hebt al op101/103?piet schreef:Omdat ik niet overtuigd ben dat die de oplossing zijn. Ik denk namelijk dat ik ook een ander demper karakteristiek moet hebben.
Ik bedoel overigens niet te zeggen dat ik helemaal ontevreden ben. Voor het overgrote deel gaat het prima. Mijn belangrijkste bezwaar is dat als het wegdek hobbelig word dat de auto over de hele weg begint te stuiteren waar ik niet zo heel vrolijk van word. Ik kan dan niet meer op snelheid rijden met de auto.
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
O ja zo'n haast heeft het nu ook weer niet. Bovendien staan er eerst wat andere dingen op mijn eindeloze lijst. Maar op moment dat de Nitrons er toch onderuit moeten voor revisie ga ik ze zeker om advies vragen.allen schreef:Piet, nog zo'n opmerking en ik stap in de auto om je wat klappen uit te delen met je kapitalistische gedrag!
Je zegt hetzelfde als dat je niet van Douwe Egberts houdt en daarom een ander koffiezetapparaat gaat kopen.
Ga die knakker bellen en leg je problemen uit. Stuur daarna in overleg je dempers op en laat ze servicen en aanpassen.
Laatst gewijzigd door Piet op 19 nov 2009 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Oooooooooooohhhhhhh..... Ik wilde al mijn standaard vering aanbieden om te ruilen tegen jouw set, voor een blije forumbeheerder heb je natuurlijk wel wat overpiet schreef:
Hij staat al wat hoger. Met dank aan Arno en Mark die zo goed waren mijn auto nog net voor de vakantie wat hoger te zetten.
Ik bedoel overigens niet te zeggen dat ik helemaal ontevreden ben. Voor het overgrote deel gaat het prima. Mijn belangrijkste bezwaar is dat als het wegdek hobbelig word dat de auto over de hele weg begint te stuiteren waar ik niet zo heel vrolijk van word. Ik kan dan niet meer op snelheid rijden met de auto.

Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Blijf maar lekker op deze veren rondrijden Piet, dan kan ik met mijn 2.2tje zonder compressor nog een beetje bij je in de buurt blijvenpiet schreef:Ik blijf wel een poetser he. Dus voor mij geen hummer veren.
Bovendien rij ik altijd heel beschaaft wat geen enkel probleem mag zijn voor deze veren.

SteV6
S4 Avant
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3821markv schreef:Enige waar ik nog over zit te twijfelen is om een keer over te stappen van nitron naar eibach veren, schijnt toch nog wel een redelijk verschil te zijn.
Mark
Of nieuw:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0120494071
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als die streetseries ook een "standaard" rijhoogte van 125/135 heeft en je eigenlijk nooit echt getest hebt of de normale nitrons wel beter rijden op deze standaard rijhoogte denk ik dat het niet slim is om dan over te stappen.piet schreef:Hij staat al wat hoger. Met dank aan Arno en Mark die zo goed waren mijn auto nog net voor de vakantie wat hoger te zetten.Elise schreef:Piet, heb jij je nitrons wel eens op de "standaard" rijhoogte (125/135) gehad of rij je sinds je ze hebt al op101/103?piet schreef:Omdat ik niet overtuigd ben dat die de oplossing zijn. Ik denk namelijk dat ik ook een ander demper karakteristiek moet hebben.
En als je niet als een hummer wilt rondrijden zou je die streetseries dan ook verlagen, wat ook weer problemen zou kunnen opleveren.
En als je nou een stukje weg uitzoekt waar je dit probleem hebt en daar eens wat testen met verschillende demping?Ik bedoel overigens niet te zeggen dat ik helemaal ontevreden ben. Voor het overgrote deel gaat het prima. Mijn belangrijkste bezwaar is dat als het wegdek hobbelig word dat de auto over de hele weg begint te stuiteren waar ik niet zo heel vrolijk van word. Ik kan dan niet meer op snelheid rijden met de auto.
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Dat idee had ik wel met de hogere bandwang waarmee ik begon. Die banden zitten er nu bij Eelco onder. Bij die 195/50 16 (als ik me het goed herinner) kreeg je plotsklaps een gapend gat in de wielkast. Ga ik er gemakshalve van uit dat de rolomtrek daadwerkelijk kleiner is.Dominique schreef:Zijn bandhoogte compenseerd dat grotendeels. Omtrek van de band zou nagenoeg hetzelfde zijn.allen schreef:Waarvoor? Dan kun je je rijhoogte wel willen aanpassen volgens de handleiding, maar dan kom je waarschijnlijk al helemaal niet meer uit met je dempers.
Caterham => Britse degelijkheid...