Pagina 2 van 3

Geplaatst: 19 nov 2009 19:28
door Elise
@arno
Volgens mijn info is de standaard hoogte 140/140 voor de speedster met fabrieksdempers en 125/135 met een standaard nitron setup.

Geplaatst: 19 nov 2009 19:36
door Piet
Elise schreef:
piet schreef:Omdat ik niet overtuigd ben dat die de oplossing zijn. Ik denk namelijk dat ik ook een ander demper karakteristiek moet hebben.
Piet, heb jij je nitrons wel eens op de "standaard" rijhoogte (125/135) gehad of rij je sinds je ze hebt al op101/103?
Hij staat al wat hoger. Met dank aan Arno en Mark die zo goed waren mijn auto nog net voor de vakantie wat hoger te zetten.

Ik bedoel overigens niet te zeggen dat ik helemaal ontevreden ben. Voor het overgrote deel gaat het prima. Mijn belangrijkste bezwaar is dat als het wegdek hobbelig word dat de auto over de hele weg begint te stuiteren waar ik niet zo heel vrolijk van word. Ik kan dan niet meer op snelheid rijden met de auto.

Geplaatst: 19 nov 2009 19:40
door Piet
allen schreef:Piet, nog zo'n opmerking en ik stap in de auto om je wat klappen uit te delen met je kapitalistische gedrag!

Je zegt hetzelfde als dat je niet van Douwe Egberts houdt en daarom een ander koffiezetapparaat gaat kopen. :mrgreen:
Ga die knakker bellen en leg je problemen uit. Stuur daarna in overleg je dempers op en laat ze servicen en aanpassen. :idea:
O ja zo'n haast heeft het nu ook weer niet. Bovendien staan er eerst wat andere dingen op mijn eindeloze lijst. Maar op moment dat de Nitrons er toch onderuit moeten voor revisie ga ik ze zeker om advies vragen.

Geplaatst: 19 nov 2009 19:40
door Spider
@Mark
welke rijhoogte heb jij dan nu?

Geplaatst: 19 nov 2009 19:41
door Dennizz
piet schreef:
Hij staat al wat hoger. Met dank aan Arno en Mark die zo goed waren mijn auto nog net voor de vakantie wat hoger te zetten.

Ik bedoel overigens niet te zeggen dat ik helemaal ontevreden ben. Voor het overgrote deel gaat het prima. Mijn belangrijkste bezwaar is dat als het wegdek hobbelig word dat de auto over de hele weg begint te stuiteren waar ik niet zo heel vrolijk van word. Ik kan dan niet meer op snelheid rijden met de auto.
Oooooooooooohhhhhhh..... Ik wilde al mijn standaard vering aanbieden om te ruilen tegen jouw set, voor een blije forumbeheerder heb je natuurlijk wel wat over :mrgreen:

Geplaatst: 19 nov 2009 19:43
door Piet
No worries mate, Ik heb nog een setje zo goed als nieuw (12000km) standaard vering liggen. Maar toch bedankt. :lol:

Geplaatst: 19 nov 2009 19:55
door allen
Piet staat op 16 inchers voor! :shock:

Geplaatst: 19 nov 2009 19:57
door Dennizz
allen schreef:Piet staat op 16 inchers voor! :shock:
Ja..... en? waarvoor die :shock: ?

Geplaatst: 19 nov 2009 19:59
door allen
Waarvoor? Dan kun je je rijhoogte wel willen aanpassen volgens de handleiding, maar dan kom je waarschijnlijk al helemaal niet meer uit met je dempers. :idea:

Geplaatst: 19 nov 2009 20:11
door Piet
Ik blijf wel een poetser he. Dus voor mij geen hummer veren.
Bovendien rij ik altijd heel beschaaft wat geen enkel probleem mag zijn voor deze veren.

Geplaatst: 19 nov 2009 20:46
door SteV6
piet schreef:Ik blijf wel een poetser he. Dus voor mij geen hummer veren.
Bovendien rij ik altijd heel beschaaft wat geen enkel probleem mag zijn voor deze veren.
Blijf maar lekker op deze veren rondrijden Piet, dan kan ik met mijn 2.2tje zonder compressor nog een beetje bij je in de buurt blijven :bag:


SteV6

Geplaatst: 19 nov 2009 22:17
door Smiley
markv schreef:Enige waar ik nog over zit te twijfelen is om een keer over te stappen van nitron naar eibach veren, schijnt toch nog wel een redelijk verschil te zijn.
Mark
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3821

Of nieuw:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0120494071

Geplaatst: 19 nov 2009 22:31
door Dominique
allen schreef:Waarvoor? Dan kun je je rijhoogte wel willen aanpassen volgens de handleiding, maar dan kom je waarschijnlijk al helemaal niet meer uit met je dempers. :idea:
Zijn bandhoogte compenseerd dat grotendeels. Omtrek van de band zou nagenoeg hetzelfde zijn. :roll:

Geplaatst: 20 nov 2009 8:32
door Elise
piet schreef:
Elise schreef:
piet schreef:Omdat ik niet overtuigd ben dat die de oplossing zijn. Ik denk namelijk dat ik ook een ander demper karakteristiek moet hebben.
Piet, heb jij je nitrons wel eens op de "standaard" rijhoogte (125/135) gehad of rij je sinds je ze hebt al op101/103?
Hij staat al wat hoger. Met dank aan Arno en Mark die zo goed waren mijn auto nog net voor de vakantie wat hoger te zetten.
Als die streetseries ook een "standaard" rijhoogte van 125/135 heeft en je eigenlijk nooit echt getest hebt of de normale nitrons wel beter rijden op deze standaard rijhoogte denk ik dat het niet slim is om dan over te stappen.
En als je niet als een hummer wilt rondrijden zou je die streetseries dan ook verlagen, wat ook weer problemen zou kunnen opleveren.
Ik bedoel overigens niet te zeggen dat ik helemaal ontevreden ben. Voor het overgrote deel gaat het prima. Mijn belangrijkste bezwaar is dat als het wegdek hobbelig word dat de auto over de hele weg begint te stuiteren waar ik niet zo heel vrolijk van word. Ik kan dan niet meer op snelheid rijden met de auto.
En als je nou een stukje weg uitzoekt waar je dit probleem hebt en daar eens wat testen met verschillende demping?

Geplaatst: 20 nov 2009 9:17
door allen
Dominique schreef:
allen schreef:Waarvoor? Dan kun je je rijhoogte wel willen aanpassen volgens de handleiding, maar dan kom je waarschijnlijk al helemaal niet meer uit met je dempers. :idea:
Zijn bandhoogte compenseerd dat grotendeels. Omtrek van de band zou nagenoeg hetzelfde zijn. :roll:
Dat idee had ik wel met de hogere bandwang waarmee ik begon. Die banden zitten er nu bij Eelco onder. Bij die 195/50 16 (als ik me het goed herinner) kreeg je plotsklaps een gapend gat in de wielkast. Ga ik er gemakshalve van uit dat de rolomtrek daadwerkelijk kleiner is.