Het begint weer te jeuken... Momo Team?

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Bij mijn snap off blijft de toeter het niet meer zomaar doen. Ik heb het zo op moeten lossen (beugel zit tussen de spacer en het vaste deel van snap off gebout):

Afbeelding

280mm is wel erg klein hoor. Maar kan je niet even "voelen" ergens? Heeft Yvo die dingen niet op voorraad bv? Of Biesheuvel bv...
Ik vind 300mm precies goed eigenlijk, weet niet hoe zwaar het gaat sturen met een 280mm, maar dat zou nog best weleens mee kunnen vallen.
Afbeelding
TissiRS
Actief lid

Bericht door TissiRS »

Iets waar ik goed naar moet gaan kijken dus als ik mijn Speedster wil gaan kopen. Snap off lijkt me wel erg prettig namelijk maar ik wil wel gewoon kunnen blijven claxoneren :twisted:
Ruben
Actief lid

Bericht door Ruben »

Maik schreef:Ik vind 300mm precies goed eigenlijk, weet niet hoe zwaar het gaat sturen met een 280mm, maar dat zou nog best weleens mee kunnen vallen.
Je bedoelt tegen? Qua formaat voor het lekkere vind ik het standaard stuur niet te groot, ook eerder te klein maar dat komt ook door de dunne rand. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat standaard 320 mm is. Misschien is 300 mm dan inderdaad het beste.
Ruben
Actief lid

Bericht door Ruben »

Erg mooi vind ik het stuur overigens niet:

Afbeelding

:(
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dennizz »

Nee, vind ik ook, die suede heeft niet zo`n raar randje.

Dat is waar ook van die toeter! Dat gaat niet zomaar.
Die draadjes en stekkertjes zijn veel te dik, waardoor die toeterknop er niet in/op past.

Ik heb alles erafgeknipt en de toeterknop zo gedraaid dat hij contact maakt met de 2 puntjes. Je heb geen flauw idee wat ik bedoel en dat is logisch :lol:

Kortom: mijn toeter werkt dus wel! Alleen als je het toeterknopje gaat ronddraaien verliest die zijn contactpunten en doet die het niet. Ik rij er nu al bijna 3 jaar mee of was het nou 2? Nouja, toeter toetert nog steeds :wink:

ps: 600 pond voor een stoel is toch relatief niet veel Maik? Stoeltje opnieuw laten bekleden ben je het ook kwijt. Plus een lekker gewichtsvoordeeltje wat je hebt met die carbonnen stoelen :wink:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Smiley

Bericht door Smiley »

En goed rondneuzen.
Bij hanger111 staan ze voor 530:
http://www.hangar111.com/ckshop.php?category=84
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Maik

Bericht door Maik »

Ruben schreef:
Maik schreef:Ik vind 300mm precies goed eigenlijk, weet niet hoe zwaar het gaat sturen met een 280mm, maar dat zou nog best weleens mee kunnen vallen.
Je bedoelt tegen? Qua formaat voor het lekkere vind ik het standaard stuur niet te groot, ook eerder te klein maar dat komt ook door de dunne rand. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat standaard 320 mm is. Misschien is 300 mm dan inderdaad het beste.
Ik bedoelde dat het echt mee kan vallen.
T.o.v. een 300mm stuur gaat een 280mm stuur minder dan 7% zwaarder sturen.
Maar t.o.v. een standaard stuur van 320mm zal het 12,5% zwaarder gaan. Misschien kan je met deze percentages een beetje inschatten of je het dan te zwaar vind gaan sturen.

Het stoelenverhaal: ze zullen uiteindelijk wel gaan komen, maar moet toch nog eerst een keertje passen bij Rik of het voor mij wel echt een verbetering is :)
En de prijs inclusief brackets enzo gaat richting 1200GBP, 1400euro dus. Dat is best veel geld voor 10kg winst :wink: Maargoed, het gaat in de eerste plaats niet om dat gewicht natuurlijk...
Afbeelding
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Toen ik in de stoelen van Herman was wezen passen wist ik voldoende. Standaard Speedsterstoelen zitten imho wat minder, ondanks het kussentje op het zitvlak.
Caterham => Britse degelijkheid...
Maik

Bericht door Maik »

Herman heeft naar mijn weten alleen geen Reverie's :wink:
Wanneer is Rik weer in het land?! :lol:
Afbeelding
Maik

Bericht door Maik »

Maik schreef: ......................

Het stoelenverhaal: ze zullen uiteindelijk wel gaan komen, maar moet toch nog eerst een keertje passen bij Rik of het voor mij wel echt een verbetering is :)
En de prijs inclusief brackets enzo gaat richting 1200GBP, 1400euro dus. Dat is best veel geld voor 10kg winst :wink: Maargoed, het gaat in de eerste plaats niet om dat gewicht natuurlijk...
Correctie, meer dan 1200GBP ex VAT en shipping :roll:
bijna 1500GBP incl = 1700euro, jippie :wink:
Afbeelding
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Afbeelding

Koop deze Maik. Als ze niet passen dan regelen we wel een mooi prijsje dat ik ze kan overnemen. 70% van de nieuwprijs ofzo... :lol:
Maik

Bericht door Maik »

Costda?
Afbeelding
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

590 Britse ponden. Heb je wel carbon kevlar stoeltjes. 8)
Iig alweer iets schappelijker dan een slecht afgewerkte Reverie. Mooi afgewerkte heeft Reverie overigens wel hoor. Maar dan moet je nog een pak geld bijtellen. :twisted:
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dennizz »

Maik schreef:Herman heeft naar mijn weten alleen geen Reverie's :wink:
Wanneer is Rik weer in het land?! :lol:
Ze zitten prima hoor :wink:
De leuning beweegt/veert wel een paar cm dus dat geeft wat "luxe".

Als je een pak aan hebt op het circuit is het helemaal geen probleem, bij dagelijkse kleding + tourtochten had/heb ik nog me twijfels of je nog kan lopen zonder dat er mensen denken dat het een wilde nacht met mannen is geweest :lol:

Even wachten op Rik dus ja voor meer feedback :wink:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Maik

Bericht door Maik »

Met dit soort stoelen kom je er maar op 1 manier achter of ze geschikt zijn voor je: passen :wink:
Als ik mij goed herinner ben jij anderhalve Allen lang, en dat is als ik eerlijk ben nog steeds niet erg lang :lol: Ik ben twee Allens lang, en dat wordt dan soms erg problematisch, niet alleen qua kleren bv, maar ook qua autostoelen...
Ik hoop Rik nog eens te ontmoeten op een eindemaandsmeeting ofzo, dan weten we het snel genoeg :)
Afbeelding
Plaats reactie